Infolinia 71 777 7777
Jakość powietrza: umiarkowana
Dane z godz. 22:20
WIĘCEJ
SPRAWDŹ
ZOBACZ
Redakcja www.wroclaw.pl
Miejskie Jelcze 272 MEX oraz turystyczne Jelcze 043 miały dość ograniczoną pojemność pasażerską w stosunku do potrzeb. W latach 60. zdecydowano się więc na zaprojektowanie przyczepy pasażerskiej. W 1965 r. zaprezentowano pierwszą serię 400 sztuk przyczep oznaczonych symbolem PO-1.
Tramwaje silnikowe typu N oraz odpowiadające im budową wagony doczepne typu ND to pierwsze tramwaje polskiej produkcji powstałe po II wojnie światowej.
Pierwotnie był to wagon-szlifierka torowa i warto podkreślić, że jest to najstarszy z serii trzech zachowanych do dziś wrocławskich wagonów-szlifierek.
Wagon tramwajowy typu Maximum z 1901r. został wpisany do rejestru zabytków pod numerem B/2563 w dniu 13.03.2017 roku. Wagon Maximum jest bezsprzecznie unikalny – jedyny w Polsce oraz jeden z nielicznych na świecie więc jego remont jest również inwestycją w kulturę i dziedzictwo narodowe.
Kilkuetapowa renowacja wrocławskiego "Fredrusia" - jednego z niewielu ocalałych kabrioletów marki Jelcz - rozpoczęła się we wrześniu 2020 roku. Autobus trafił na wrocławskie ulice w 1974 roku. Początkowo eksploatowany był liniowo, następnie przebudowano go na turystyczny kabriolet. Samochód wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem 952/696/20.
Reklama