www.wroclaw.pl

Pytania i odpowiedzi

Zgromadziliśmy najważniejsze informacje o programie Nasz Wrocław w postaci pytań i odpowiedzi. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi, zadaj pytanie poprzez dostępny na stronie formularz kontaktowy.

  • Status Podatnika

    Co to jest Status Podatnika?

    Status Podatnika – to Twoje uprawnienia otrzymane po potwierdzeniu faktu rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za ubiegły rok w Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu.

    Co daje aktywny Status Podatnika?

    Aktywny Status Podatnika uprawnia do możliwości korzystania ze zniżek, darmowych wejść i innych usług w ramach programu Nasz Wrocław.

    Kto może aktywować Status Podatnika?

    Status Podatnika może aktywować osoba, która:

    • założyła konto w programie Nasz Wrocław,

    • płaci podatki we Wrocławiu tj. rozliczyła podatek dochodowy we Wrocławskim Urzędzie Skarbowym z wyłączeniem Pierwszego Urzędu Skarbowego.

    Rozliczam podatki w I Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu – czy mogę aktywować Status Podatnika?

    Nie, ponieważ Pierwszy Urząd Skarbowy przy ul. Klimasa 34 we Wrocławiu, przeznaczony jest dla Gmin ościennych w zakresie powstających czynności podatkowych, a tym samym podatek jest rozliczany w innej gminie niż Wrocław.

    Jak aktywować Status Podatnika?

    Sprawdź naszą instrukcje.  Zajmie ci to mniej niż 5 minut. 

    Czy mój Status Podatnika jest automatycznie aktywny po założeniu konta w programie Nasz Wrocław?

    Nie - aby aktywować Status Podatnika na 24 miesiące należy najpierw potwierdzić fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za ubiegły rok w Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu zgodnie z naszą instrukcją.

    Mój Status Podatnika stracił ważność - co zrobić, aby ponownie go aktywować?

    Sprawdź naszą instrukcje.  Zajmie ci to mniej niż 5 minut. 

    Mój Status Podatnika stracił ważność - czy tracę dostęp do konta?

    Nie, nie tracisz dostępu do swojego konta. Możesz za jego pośrednictwem m.in. przedłużyć ważność Statusu Podatnika lub przejrzeć historię udzielonych Ci zniżek.

    Otrzymałem wiadomość, że mój Status Podatnika w programie Nasz Wrocław niedługo wygaśnie. Co mam zrobić, aby go przedłużyć?

    Sprawdź naszą instrukcje.  Zajmie ci to mniej niż 5 minut. 

    Skąd będę wiedział, że mój Status Podatnika w programie Nasz Wrocław jest już aktywny i mogę korzystać ze zniżek i darmowych wejść?

    Wyślemy do Ciebie wiadomość na wskazany adres e-mail. Informacja o dacie ważności twojego Statusu Podatnika będzie również widoczna na Twoim koncie na stronie www oraz w aplikacji.

    Jaki jest okres ważności Statusu Podatnika dla konta dziecka w programie Nasz Wrocław?

    Ważność Statusu Podatnika dla konta Twojego dziecka jest taka sama jak okres ważności Twojego Statusu Podatnika w programie.

    Czy Status Podatnika może stracić ważność przed upływem okresu jego ważności?

    Tak, w sytuacji, gdy naruszasz warunki i zasady korzystania z programu zgodnie z zapisami naszego Regulaminu.

    Aktywowałem/am Status Podatnika - jak sprawdzić termin ważności?

    Sprawdzisz to, po zalogowaniu się na swoje konto. Dodatkowo informacja odnośnie aktywacji Statusu Podatnika jest wysyłana automatycznie na wskazany adres e-mail.

  • Rejestracja

    W jaki sposób mogę założyć konto w programie Nasz Wrocław?

    Aby założyć konto w programie Nasz Wrocław należy wypełnić wniosek o rejestracje poprzez stronę www lub aplikacje mobilną programu Nasz Wrocław. Istnieje również możliwość rejestracji osobiście (lub z upoważnieniem w imieniu osób trzecich) w Urzędzie Miejskim przy ul. Kotlarskiej 41 we Wrocławiu.

    Kto może założyć konto w programie Nasz Wrocław?

    Konto w programie Nasz Wrocław może założyć każdy, jednakże posiadanie konta nie jest równoznaczne z możliwością korzystania z oferty programu.

    Czy posiadanie konta w programie Nasz Wrocław jest bezpłatne?

    Tak, posiadanie konta i korzystanie z oferty programu jest bezpłatne.

    Jakie dane osobowe są wymagane do założenia konta?
    • - Imię i nazwisko, 
    • - numer PESEL, 
    • - adres zamieszkania, 
    • - typ i nr posiadanej karty,
    • - indywidualny adres e-mail.
    Nie posiadam adresu e-mail - dlaczego nie mogę założyć konta w programie?

    Program Nasz Wrocław jest usługą świadczoną drogą elektroniczną i do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną niezbędne jest:

    • aktywne indywidualne konto poczty elektronicznej,
    • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarka internetowa typu Google Chrome, Firefox,
    • urządzenie końcowe (smartfon, tablet) z dostępem do sieci Internet do korzystania z usług za pomocą aplikacji mobilnej Nasz Wrocław.
    W jaki sposób otrzymam potwierdzenie odnośnie założenia konta?

    Wszelkie informacje związane z programem Nasz Wrocław otrzymasz na wskazany podczas rejestracji adres e-mail.

    Czy mogę zarejestrować / założyć konto dla dziecka w programie Nasz Wrocław?

    Nie ma takiej konieczności, jednakże jeśli rodzic posiada konto w programie Nasz Wrocław, to ma możliwość założenia subkonta dla dziecka w wieku od 13 do 18 lat. Dzieci poniżej 13 – go roku życia muszą być pod opieką opiekuna prawnego, dlatego nie potrzebują osobnej karty lub aplikacji.

    Jakie karty są akceptowane w programie Nasz Wrocław?

    Imienna karta URBANCARD, URBANCARD EP lub URBANCARD Premium.

    Nie posiadam karty URBANCARD – czy mogę dołączyć do programu Nasz Wrocław?

    Aby dołączyć do programu nie musisz posiadać karty URBANCARD, możesz podczas procesu rejestracji dodać kartę Nasz Wrocław lub możesz korzystać tylko z aplikacji mobilnej Nasz Wrocław – wówczas należy wybrać „kartę wirtualną Nasz Wrocław”.

    Gdzie mogę otrzymać kartę Nasz Wrocław?

    Kartę Nasz Wrocław możesz otrzymać bezpłatnie w Urzędzie Miejskim przy ul. Kotlarskiej 41 we Wrocławiu.

    Skąd mogę pobrać aplikację mobilną Nasz Wrocław?

    Aplikacje Nasz Wrocław możesz pobrać ze sklepu Google Play lub App Store.

    Zapomniałem hasła do konta Nasz Wrocław, co mam zrobić?

    Musisz zresetować hasło. W tym celu wejdź na stronę logowania i naciśnij przycisk „przypomnij hasło”, system zapyta Cię o adres e-mail, który podałeś w trakcie rejestracji. Wyślemy Ci wiadomość z jednorazowym linkiem, umożliwiającym resetowanie hasła.

    Jak usunąć konto?

    Po zalogowaniu na swoje konto wybierz zakładkę „Profil”, a następnie zakładkę „Usuń konto”.

    Jak skontaktować się w sprawie programu?

    Napisz do nas poprzez formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 71 777 71 44, 71 777 72 87, 71 777 71 20.

    Dlaczego nie mogę zainstalować aplikacji na moim telefonie? Otrzymuję informację że usługa nie jest dostępna w twoim kraju.

    Lokalizacja nie ma znaczenia, tylko w jakim kraju jest zarejestrowany telefon, a tym samym do jakiego kraju przypisany jest sklep Play. Proszę zapoznać się z informacjami w linku: https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=pl

  • Udział w programie Nasz Wrocław

    Jak aktywować Status Podatnika w programie Nasz Wrocław?

    Sprawdź naszą instrukcje.  Zajmie ci to mniej niż 5 minut. 

    Jakie są warunki uczestnictwa w programie Nasz Wrocław?

    Aktywny Status otrzymasz, jeśli mieszkasz we Wrocławiu i rozliczasz się z podatku dochodowego od osób fizycznych w jednym z właściwych dla mieszkańców Wrocławia Urzędów Skarbowych oraz zarejestrujesz się w programie.

    Przez jaki okres aktywny jest Status Podatnika w programie Nasz Wrocław?

    Status Podatnika ważny jest 24 miesiące.

    Skąd będę wiedział, że mój Status Podatnika w programie Nasz Wrocław jest już aktywny i mogę korzystać ze zniżek?

    Wyślemy do Ciebie wiadomość na wskazany adres e-mail. Informacja o dacie ważności Twojego Statusu Podatnika będzie również widoczna na twoim koncie na stronie www oraz w aplikacji.

    Mój Status Podatnika stracił ważność. Co zrobić, aby ponownie był aktywny?

    Zaloguj się na swoje konto w zakładce WWW lub aplikacji i skorzystaj z zakładki ,,Aktywuj” postępując zgodnie z podpowiedziami systemu.

    Dostałem wiadomość z prośbą o weryfikację. Czy muszę przedstawić cały PIT?

    Nie. Wystarczy okazać wyłącznie pierwszą stronę PIT, na której widnieje Twoje imię i nazwisko, PESEL, miejsce zamieszkania oraz Urząd Skarbowy.

    Czy mogę wnioskować o konto w programie Nasz Wrocław dla mojego dziecka?

    Jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem programu Nasz Wrocław, masz możliwość dołączenia do niego dzieci w wieku od 13 do 18 lat, których jesteś opiekunem.

    Czy po otrzymaniu aktywnego Statusu Podatnika w Programie Nasz Wrocław mogę zostać poproszony o przedstawienie zeznania podatkowego?

    Tak, zgodnie z Regulaminem programu możemy poprosić Cię o przedstawienie w określonym terminie pierwszej strony zeznania podatkowego za ubiegły rok, w zakresie następujących danych: imię i nazwisko, PESEL, miejsce zamieszkania oraz Urząd Skarbowy.

    Co w przypadku, gdy nie mogę lub nie chcę okazać zeznania podatkowego?

    W takim przypadku możesz okazać zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, z którego wynika, że rozliczyłeś podatek dochodowy od osób fizycznych za ubiegły rok w Urzędzie Skarbowym właściwym dla mieszkańca Wrocławia.

    Jaki jest okres ważności Statusu Podatnika Nasz Wrocław dla dziecka?

    Ważność konta Nasz Wrocław twojego dziecka jest identyczna z okresem ważności Twojego Statusu Podatnika w programie.

    Mój Status Podatnika stracił ważność. Czy tracę dostęp do konta?

    Nie, nie tracisz dostępu do swojego konta. Możesz za jego pośrednictwem m.in. przedłużyć ważność Statusu Podatnika, edytować swoje dane czy przejrzeć historię udzielonych Ci zniżek.

    Czy Status Podatnika może stracić ważność przed upływem okresu jego ważności?

    Tak, w sytuacji, gdy naruszasz warunki udziału i zasady korzystania z programu, zgodnie z zapisami naszego Regulaminu, Twój Status Podatnika może stracić ważność.

    Mam aktywny Status Podatnika w programie Nasz Wrocław, jak sprawdzić do kiedy zachowa ono ważność?

    Sprawdzisz to, po zalogowaniu się na swoje konto.

    Jak wziąć udział w programie Nasz Wrocław?

    Aktywny Status Podatnika w programie Nasz Wrocław otrzymujesz po pomyślnej weryfikacji. Jeżeli Status Podatnika stracił ważność, zaloguj się na nie i aplikuj o przedłużenie jego ważność.

    Otrzymałem wiadomość, że mój Status Podatnika w programie Nasz Wrocław wygaśnie. Co mam zrobić, aby je aktywować?

    Aktywny Status Podatnika w programie Nasz Wrocław otrzymujesz po pomyślnej weryfikacji. Jeżeli Status Podatnika stracił ważność, zaloguj się i skorzystaj z zakładki ,,Aktywuj Status Podatnika” postępując zgodnie z podpowiedziami systemu.

    Czy do wniosku o uzyskanie Statusu Podatnika Nasz Wrocław muszę dołączyć jakieś dokumenty?

    Do wniosku nie dołącza się dokumentów. Jeżeli będziemy chcieli zweryfikować, czy spełniasz warunki uczestnictwa w programie, poprosimy Cię o przedstawienie zeznania podatkowego.

  • Partnerzy

    Czy posiadając aktywny Status Podatnika mogę otrzymać zniżkę dla dzieci?

    Korzystając z programu kupisz bilet/usługę ze zniżką dla siebie i do pięciorga dzieci do 18 roku życia, chyba że Partner wprowadzi odrębne zasady, szczegółowe informacje znajdują się  w zakładce Partnerzy.

    Czy bilet/usługę kupioną ze zniżką można zwrócić?

    Zwrotu biletu/usługi dokonasz na zasadach obowiązujących zgodnie z Regulaminem Partnera.

    Jakie wydarzenia/usługi objęte są zniżką w ramach programu?

    Korzystając z programu możesz zakupić podczas jednej wizyty / transakcji zakupu  bilet/usługę ze zniżką dla siebie i do maksymalnie do pięciorga dzieci do 18 roku życia, chyba, że Partner wprowadzi odrębne zasady. Szczegółowe informacje w zakładce Partnerzy.

    Czy mając aktywny Status Podatnika w programie Nasz Wrocław mogę uzyskać nieograniczoną liczbę biletów lub usług u Partnera?

    Korzystając z programu kupisz bilet/usługę ze zniżką dla siebie i do pięciorga dzieci do 18 roku życia, chyba, że punkt partnerski wprowadzi odrębne zasady, szczegółowe informacje w zakładce partnerzy.

    Czy mogę skorzystać ze zniżki nie posiadając karty przypisanej do programu Nasz Wrocław przy sobie?

    Ze zniżki lub darmowego wejścia możesz skorzystać okazując swoją kartę zarejestrowaną w programie lub aplikację mobilną, w celu weryfikacji uprawnień.

    Gdzie uzyskam zniżkę w ramach programu Nasz Wrocław?

    Listę punktów, w których otrzymasz zniżkę w ramach programu Nasz Wrocław znajdziesz tutaj. Ponadto Partnerzy biorący udział w programie są oznakowani poprzez np. plakaty, naklejki, czy informacje na stronie internetowej.

  • Nasz Wrocław Darmowe Wejścia

    Czy partner może odmówić realizacji kuponu?

    Tak. Jeżeli nie przedstawisz wymaganych dokumentów w celu weryfikacji uprawnień do darmowego wejścia lub w sytuacjach przewidzianych regulaminem i zasadami obowiązującymi u partnera akcji.

    Czy wykorzystany kupon można zwrócić?

    Zwrot kuponu jest możliwy w sytuacjach przewidzianych regulaminem Partnera Akcji.

    Mój status w programie Nasz Wrocław stracił ważność po uzyskaniu kuponów na Akcję Darmowe Wejścia. Czy będę mógł skorzystać z Akcji bez aktywnego Statusu Podatnika?

    Jednym z warunków wykorzystania kuponu jest posiadanie aktywnego Statusu Podatnika w programie Nasz Wrocław. W celu skorzystania z darmowego wejścia zaloguj się do swojego konta i skorzystaj z zakładki ,,Aktywuj” postępując zgodnie z podpowiedziami systemu.

    Nie wykorzystałem swoich kuponów w ciągu roku. Czy przechodzą na następny?

    Kupony w ramach akcji można wykorzystać tylko w terminie ich ważności. Po tym czasie w przypadku nie skorzystania z darmowego wejścia u partnera Akcji przepadają, jednak uczestnicy programu otrzymają nową pulę ważnych kuponów. W przypadku skorzystania z wejścia u partnera akcji kolejne darmowe wejście będzie możliwe nie wcześniej niż za 365 dni.

    Czy mogę przekazać mój kupon innej osobie?

    Nie. Kupon przypisany jest do konta danej osoby i nie ma możliwości jego przekazania.

    Moje dziecko posiada konto w programie Nasz Wrocław, czy może skorzystać z darmowego wejścia w ramach akcji?

    Nie. Akcja skierowana jest wyłącznie płatników podatku a więc osób pełnoletnich.

    Czy podobnie jak w programie Nasz Wrocław mogę zabrać ze sobą dzieci, które skorzystają z darmowego wejścia w ramach posiadanej przeze mnie karty?

    Nie. Akcja Darmowe Wejścia skierowana jest do posiadaczy aktywnego konta w systemie, którzy nie są przypisani do kont rodziców – z promocji skorzystają więc tylko osoby pełnoletnie.

    Co muszę zrobić aby otrzymać kupony na darmowe wejścia do partnerów uczestniczących w akcji?

    Jeśli masz aktywny Status Podatnika i jesteś pełnoletnim uczestnikiem programu Nasz Wrocław, nic nie musisz robić. Kupony są widoczne na twoim koncie.

    Czy po wykorzystaniu kuponów w Akcji Nasz Wrocław 365 stracę możliwość skorzystania ze zniżek?

    Nie. Zniżki przysługujące posiadaczom statusu Nasz Wrocław są stałe i nie zależą od wykorzystania kuponów.

    Co obejmuje darmowe wejście w ramach Akcji Darmowe Wejścia?

    Darmowe wejście obejmuje:

    • Aquapark – Park Wodny Wrocław – 2-godzinne wejście do strefy rekreacji dla osoby dorosłej,
    • ZOO Wrocław – bilet normalny dla osoby dorosłej,
    • Hydropolis – bilet normalny dla osoby dorosłej,
    • WKS Śląsk Wrocław – bilet na mecz piłkarski dla osoby dorosłej (sektor rodzinny),
    • Pływalnia Orbita- 1 godzinne wejście dla osoby dorosłej
    • Hala Stulecia- bilet na zwiedzanie visitor center dla osoby dorosłej
    • Tarczyński Arena Wrocław - wejście na lodowisko lub zwiedzanie stadionu dla osoby dorosłej (możesz bezpłatnie skorzystać tylko z 1 z 2 dostępnych atrakcji)
    • Panthers Wrocław – bilet wstępu na mecz futbolu amerykańskiego dla osoby dorosłej (sezon rozpoczyna się w czerwcu 2022 r.),
    • Centrum Historii Zajezdnia – bilet normalny na wystawę główną „Wrocław 1980–2016” dla osoby dorosłej.
    Co powinienem posiadać, aby skorzystać z akcji Darmowe Wejścia?

    Przed skorzystaniem z darmowego wejścia w celu weryfikacji będziesz poproszony o okazanie aktywnego Statusu Podatnika w programie Nasz Wrocław za pośrednictwem aplikacji lub karty przypisanej do Twojego konta oraz dokumentu tożsamości z numerem PESEL.

    Komu przysługuje darmowe wejście do partnerów?

    Aby wziąć udział w akcji Darmowe Wejścia należy posiadać aktywne konto w systemie, które nie jest przypisane do konta rodzica – z promocji skorzystają więc tylko osoby pełnoletnie.

    U kogo mogę skorzystać z darmowego wejścia?

    Z darmowego wejścia skorzystasz w:

    • Aquapark – Park Wodny Wrocław – 2-godzinne wejście do strefy rekreacji dla osoby dorosłej,
    • ZOO Wrocław – bilet normalny dla osoby dorosłej,
    • Hydropolis – bilet normalny dla osoby dorosłej,
    • WKS Śląsk Wrocław – bilet na mecz piłkarski dla osoby dorosłej (sektor rodzinny),
    • Pływalnia Orbita- 1 godzinne wejście dla osoby dorosłej
    • Hala Stulecia- bilet na zwiedzanie visitor center dla osoby dorosłej
    • Tarczyński Arena Wrocław - wejście na lodowisko lub zwiedzanie stadionu dla osoby dorosłej (możesz bezpłatnie skorzystać tylko z 1 z 2 dostępnych atrakcji)
    • Panthers Wrocław – bilet wstępu na mecz futbolu amerykańskiego dla osoby dorosłej (sezon rozpoczyna się w czerwcu 2022 r.),
    • Centrum Historii Zajezdnia – bilet normalny na wystawę główną „Wrocław 1980–2016” dla osoby dorosłej.
  • Bilety komunikacji miejskiej

    Kto może kupić bilety okresowe komunikacji miejskiej w niezmienionej cenie?

    Tańsze imienne bilety okresowe komunikacji miejskiej może kupić każdy, kto mieszka we Wrocławiu, rozlicza w mieście swój podatek dochodowy od osób fizycznych oraz posiada aktywny Status Podatnika w Programie Nasz Wrocław.

    Co muszę zrobić, aby kupić okresowy bilet komunikacji miejskiej w niezmienionej cenie?

    Aby kupić tańsze bilety okresowe komunikacji miejskiej wystarczy zarejestrować się do programu Nasz Wrocław, dodać podczas procesu rejestracji posiadaną przez siebie kartę URBANCARD wykorzystywaną do komunikacji miejskiej i aktywować Status Podatnika.

    W jaki sposób mogę kupić bilety okresowe komunikacji miejskiej w niezmienionej cenie?

    W biletomatach zlokalizowanych na przystankach dodany został nowy typ biletów w taryfie „Nasz Wrocław”. Należy przy pierwszym zakupie biletu okresowego komunikacji miejskiej wybrać opcję ,,Dodaj nowy bilet”, a następnie wybieramy z zakładki ,,Bilety Nasz Wrocław”.

    W stacjonarnym punkcie sprzedaży wystarczy poinformować sprzedawcę o chęci dokonania zakupu wybranego przez siebie biletu okresowego objętego taryfą „Nasz Wrocław”. 

    Dokonując zakupu poprzez stronę www.urbancard.pl lub w aplikacji mobilnej URBANCARD wystarczy samodzielnie wybrać bilet ze zniżką „Nasz Wrocław”.

    Czy kontrolerzy w komunikacji miejskiej będą sprawdzać ważność mojego Statusu w Programie Nasz Wrocław?

    Nie. Weryfikacja uprawnień do zniżek jest na etapie zakupu biletu MPK. Kontrolerzy sprawdzają jedynie ważność biletu MPK.

    Czy do zakupu biletów okresowych komunikacji miejskiej wystarczy mi aplikacja Nasz Wrocław lub karta plastikowa?

    Mając kartę plastikową UrbanCard można zakupić bilety okresowe komunikacji miejskiej ze zniżką Nasz Wrocław w punktach UrbanCard i innych punktach obsługi, prowadzących sprzedaż biletów komunikacji miejskiej . Równocześnie zakup biletów jest możliwy dla osób posiadających kartę wirtualną, ale tylko poprzez aplikację mobilną UrbanCard. Posiadając granatową kartę Nasz Wrocław nie jest możliwy zakup biletu komunikacji miejskiej przy użyciu tej karty.

    Mam aktywny Status Podatnika w programie, ale nie mogę zakupić biletu komunikacji miejskiej ze zniżką. Co mam zrobić?

    Jeśli masz założone konto w programie Nasz Wrocław i aktywny Status Podatnika i nadal nie możesz zakupić biletów komunikacji miejskiej ze zniżką lub są dla ciebie niedostępne należy zgłosić się w tej sprawie bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta URBANCARD celem wyjaśnień.

  • Nasz Wrocław Kolej

    Co to jest i do czego uprawnia bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Bilet „Nasz Wrocław Kolej” (w cenie 1 zł za bilet normalny, 0,50 zł za bilet ulgowy) jest biletem imiennym miesięcznym, uprawniającym wskazaną na bilecie osobę posiadającą aktywny status w programie „Nasz Wrocław” (osoba zamieszkała we Wrocławiu, rozliczająca podatek dochodowy od osób fizycznych we właściwym miejscowo urzędzie skarbowym we Wrocławiu), do korzystania z przejazdów na wszystkich typach linii. 

    Jakie muszę spełnić wymagania, aby korzystać z biletu Nasz Wrocław Kolej?

    Bilet Nasz Wrocław Kolej możesz zakupić, posiadając miesięczny imienny odcinkowy bilet kolejowy, który spełnia łącznie wszystkie określone poniżej warunki:

    - Uprawnia do przejazdu w obie strony (tam i z powrotem);

    - Wystawiony jest dla odcinka, dla którego punktem początkowym i końcowym jest stacja lub przystanek kolejowy zawierający w swojej nazwie „Wrocław” bądź przystanek kolejowy „Iwiny”;

    - Zakupiony jest w kolejowej taryfie podstawowej (normalnej) lub taryfie RAZEM: normalny lub ulgowy – w przypadku posiadania jednocześnie prawa do korzystania z biletów z ulgowych w komunikacji miejskiej Wrocławia, wraz z dokumentem potwierdzającym tę ulgę;

    - Cena biletu lub cena bez ulgi ustawowej nie jest niższa niż 104 zł;

    - Jest w formie papierowej - zakupiony w kasie kolejowej, automacie biletowym przewoźnika kolejowego lub u obsługi pociągu.

    Jestem nauczycielem i posiadam zniżkę na kolej, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Tylko w sytuacji, gdy zakupi Pan bilet kolejowy w taryfie normalnej. W taryfach MPK nie występuje ulga dla nauczycieli.

    Jestem studentem i posiadam zniżkę na kolej, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Tak, ponieważ zniżki obowiązują u obu przewoźników.

    Posiadam Kartę Dużej Rodziny i związaną z nią zniżkę na kolej, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Tylko w sytuacji zakupu biletu kolejowego w taryfie normalnej. W taryfach MPK nie występuje ulga dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.

    Kupiłem bilet miesięczny kolejowy za pomocą aplikacji mobilnej koleo, czy mogę zakupić bilet Nasz Wrocław Kolej, jeśli go wydrukuję?

    Nie, bilet Nasz Wrocław Kolej można zakupić jedynie w przypadku posiadania papierowego kolejowego biletu miesięcznego zakupionego w kasie kolejowej, automacie biletowym przewoźnika kolejowego lub u obsługi pociągu. Wydruki biletów zakupionych elektronicznie nie są akceptowane.

    Mam bilet miesięczny kolejowy ważny do 15 września, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej” od 2 września?

    Tak, ważne jest aby w momencie kontroli posiadać ważny bilet kolejowy w dwie strony wystawiony dla odcinka, dla którego punktem początkowym i końcowym jest stacja lub przystanek kolejowy zawierający w swojej nazwie „Wrocław” bądź przystanek kolejowy „Iwiny”.

    Mam bilet kolejowy z Leśnicy na Psie Pole, w jedną stronę jeżdżę pociągiem, a wracam komunikacją zbiorową, czy mogę kupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”, cena biletu w jedną stronę wynosi więcej niż 104 zł.

    Nie, bilety kolejowe muszą spełniać wszystkie wymienione w uchwale warunki łącznie, tj. w tej sytuacji aby, skorzystać z oferty Nasz Wrocław Kolej bilet kolejowy powinien być w obie strony (tam i z powrotem).

    Jestem mieszkańcem Wrocławia z aktywnym statusem Nasz Wrocław i dojeżdżam do Obornik Śląskich do pracy, czy mogę zakupić bilet „Nasz Wrocław Kolej”?

    Tak, ale tylko w przypadku zakupienia osobnych biletów kolejowych na odcinek wrocławski (dla którego punktem początkowym i końcowym jest stacja lub przystanek kolejowy zawierający w swojej nazwie „Wrocław” bądź przystanek kolejowy „Iwiny”) oraz na pozostałą trasę. W takiej sytuacji najbardziej optymalnym rozwiązaniem, będzie zakup biletu aglomeracyjnego.

    Bilet Nasz Wrocław Kolej uprawnia do uzyskania znacznej ulgi dla osób poruszających się koleją jedynie w granicach Wrocławia + przystanek kolejowy Iwiny.

    Jestem uczniem, dotychczas w granicach Wrocławia jeździłem pociągiem za darmo, jak teraz wygląda moja sytuacja?

    Obecnie uczniowie nadal korzystają z komunikacji miejskiej bezpłatnie, a w przypadku korzystania z transportu kolejowego muszą zakupić bilet kolejowy z przysługującą zniżką.

    Czy jeśli posiadam bilety jednorazowe i czasowe z poprzedniej taryfy mogę ich używać również po 1 września 2021 r.?

    Bilety jednorazowe i czasowe z poprzedniej taryfy zachowują ważność pod warunkiem, że ich cena nie jest mniejsza niż wynikająca z obecnej taryfy lub pod warunkiem wniesienia dopłaty do wysokości wynikającej z obecnej taryfy. Dopłaty dokonać można w automatach stacjonarnych.

    Czy jeśli posiadam nieaktualne bilety jednorazowe i czasowe mogę je zwrócić?

    Tak, nieskasowane bilety jednorazowe i czasowe mogą być zwracane bez pobierania dodatkowej opłaty manipulacyjnej do dnia 31.08.2022 r.

    Zwroty realizowane są przez operatora systemy dystrybucji biletów w Biurach Obsługi Klienta URBANCARD:

    • ul. Grabiszyńska 9 czynne pn.-pt. w godz.8.00-18.00; w sb.9.00-14.00,
    • ul. B.Prusa 75-79 czynne pn.-czw. w godz. 8.00-18.00; pt. 8.00-16.00,
    • ul. Racławicka 2-4 czynne pn.-pt. w godz. 8.00–18.00,
    • ul. Ładna 1c czynne pn.-pt. w godz. 8.00–18.00
    Czy bilet 365-dniowy uprawnia do przejazdów przez rok kalendarzowy, czyli od 1 stycznia do 31 grudnia 2021? Czy można go kupić w dowolnym momencie i używać przez równy rok?

    Bilet 365-dniowy imienny można kupić w dowolnym momencie. Uprawnia on wskazaną na bilecie osobę do korzystania z przejazdów na wszystkich typach linii przez 365 dni kalendarzowych liczonych kolejno począwszy od dnia wskazanego na bilecie. W przypadku gdy zakupiony został w pierwszym dniu jego obowiązywania ważny jest od momentu jego zakupu.

    Czy na bilecie grupowym do 15 osób można podróżować również autobusami pospiesznymi?

    Tak, można. Bilet grupowy uprawnia nie więcej niż 15 osób do korzystania z nieograniczonej liczby przejazdów na wszystkich typach linii do 30 minut liczonych od godziny skasowania biletu lub do jednokrotnego przejazdu środkiem komunikacji, w którym został skasowany, jednak nie dłużej niż do momentu dotarcia przez pojazd do przystanku końcowego właściwego dla danego kierunku linii lub ostatniego przystanku przed zjazdem do zajezdni.

    Dnia 2 października 2021 r. ukończę 66 lat. Czy na podstawie obowiązujących od 1 stycznia 2021 r. przepisów mogę już podróżować komunikacją miejską za darmo?

    Od roku 2021 osoby, które ukończyły 66 lat (od dnia swoich 66 urodzin, nie rocznikowo) mogą podróżować bezpłatnie wszystkimi środkami komunikacji miejskiej. W takiej sytuacji będzie Panu przysługiwało prawo do bezpłatnych podróży od 2 października 2021 r.

    Jestem dawcą przeszczepu, na jakiej podstawie mogę podróżować za darmo?

    Na podstawie legitymacja Dawcy Przeszczepu lub legitymacja Zasłużonego Dawcy Przeszczepu.

    W taryfie opłat są dwa różne rodzaje biletów imiennych – imienne i imienne „Nasz Wrocław”. Kto może kupować bilety z niższą ceną „Nasz Wrocław”?

    Z biletów imiennych „Nasz Wrocław” mogą korzystać osoby zamieszkałe we Wrocławiu i rozliczające podatek dochodowy od osób fizycznych we właściwym miejscowo urzędzie skarbowym we Wrocławiu, które posiadają aktywny status w programie „Nasz Wrocław”.

    Przyjeżdża do mnie wnuk z innej miejscowości, który jest uczniem V klasy szkoły podstawowej. Czy musi kasować bilety ulgowe?

    Nie. Uczniowie szkół podstawowych, ponadpodstawowych i średnich, nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia, zwolnieni są z wnoszenia opłaty za przejazdy środkami komunikacji miejskiej. Podczas przejazdów uczeń winien mieć przy sobie ważną legitymację szkolną.

    Czy osobie niepełnosprawnej w stopniu umiarkowanym przysługuje zniżka na komunikację miejską?

    Osoby głuche i głuchonieme z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, a także osoby niewidome lub ociemniałe ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności oraz ich przewodnicy uprawnieni są do korzystania z bezpłatnych przejazdów na wszystkich typach linii.