Ikona z kropkami www.wroclaw.pl

Z programem Nasz Wrocław wyższe ceny biletów MPK Cię nie dotyczą!

Płać podatki we Wrocławiu i korzystaj z miasta taniej.

Zobacz więcej na temat Zarejestruj się
Grafika przedstawia mężczyzne kupującego bilet

Nowe ceny biletów MPK

Od 1. stycznia 2021 r. we wrocławskiej komunikacji miejskiej wprowadzony zostanie nowy cennik biletów. Dla osób płacących podatki we Wrocławiu, cena imiennych biletów okresowych jednak nie zmieni się. Są one dostępne w taryfie „Nasz Wrocław”. Utrzymane zostaną także bezpłatne przejazdy – m.in. dla uczniów do 21. roku życia oraz dla seniorów.

Skąd ta decyzja? Ostatnia korekta cen biletów komunikacji miejskiej we Wrocławiu miała miejsce w 2019 roku, a ceny części z nich nie zmieniały się od 2012 roku. Wpływ na planowaną korektę ma także ogromny spadek przychodów ze sprzedaży biletów związany z pandemią. Nowe ceny biletów będą zbliżone do cen przejazdówek w innych dużych miastach.

O programie

Grafika przedstawia kobiete i mężczyzne z telefonami

Nasz Wrocław to program, który ma na celu aktywizację mieszkańców. Zachęcamy do korzystania z atrakcji i aktywnego udziału w życiu miasta. Tym sposobem wrocławianie mogą wpływać na tworzenie przyjaznego, bezpiecznego i kulturalnego Wrocławia.

Chcemy, aby udział w programie Nasz Wrocław był tak łatwy, jak wypożyczenie miejskiego roweru, dlatego będzie on dostępny dla mieszkańców w formie aplikacji mobilnej czy strony www. W ten sposób nie tylko wyeliminujemy proces wyrabiania plastikowej karty, ale także konieczność noszenia jej przy sobie.

Pożegnanie się z plastikowymi kartami to jeden z elementów realizacji przez Wrocław idei #LessWaste, a także #WrocławNieMarnuje. Fizyczną kartę będą mogły nadal wyrobić osoby wykluczone cyfrowo lub osoby z niepełnosprawnościami, dla których korzystanie z mobilnych postaci programu jest trudne. Przygotowano także standardowe karty, których część zawiera napisy w języku Braille'a. Można je odebrać w wybranych jednostkach miejskich we Wrocławiu (m.in. BOK Urbancard)

Korzyści z Nasz Wrocław

Dla całej rodziny

Do udziału w programie rodzice mogą zgłosić również swoje dzieci w wieku od 13 do 18 lat.

Miasto dla każdego

Bilety tańsze o 5-50% u ponad 50 Partnerów.

Rozrywka za darmo

Dzięki karcie możesz zaoszczędzić rocznie nawet 400 zł, odwiedzając atrakcje we Wrocławiu.

Zniżki w MPK

Dzięki karcie możesz zaoszczędzić rocznie nawet 400 zł, odwiedzając atrakcje we Wrocławiu. Zniżki u partnerów od 5% do 50%.

Kto może skorzystać z programu Nasz Wrocław?

Grafika przedstawia telefon komórkowy z włączoną aplikacja Nasz Wrocław
  • Osoba, która rozlicza PIT we Wrocławiu
  • Studenci wrocławskich uczelni, którzy złożyli PIT0 we Wrocławiu.
  • Dzieci w wieku 13-18 lat, których rodzice rozliczają PIT we Wrocławiu i zgłosili je do programu.

Jak się zarejestrować?

Pobierając aplikację Nasz Wrocław, masz pewność, że twoja karta będzie zawsze przy tobie. Już teraz skorzystaj z informacji o najnowszych wydarzeniach z obszaru kultury, rozrywki czy sportu, na które otrzymasz zniżkę.

Pobierz aplikację Nasz Wrocław

lub zarejestruj się na stronie

w szczególnym przypadku

możesz też udać się do Centrum Wsparcia Przedsiębiorców (ul. Kotlarska 41).

Jak potwierdzić status podatnika?

Po rejestracji Twój Status będzie aktywny do końca czerwca 2021. Potwierdź w tym czasie fakt rozliczania PIT we Wrocławiu, aby aktywować go na 24 miesiące.

Stacjonarnie w Punktach Obsługi Klienta

Pobierz aplikację mobilną

Grafika przedstawia telefon komórkowy z włączoną aplikacja Nasz Wrocław

Używając aplikacji Nasz Wrocław na smartfonie masz pewność, że twoja karta będzie zawsze przy tobie. Po rejestracji możesz korzystać z informacji o najnowszych wydarzeniach z obszaru kultury, rozrywki czy sportu, na które otrzymasz zniżkę.

Pytania i odpowiedzi

Zgromadziliśmy najważniejsze informacje o statusie Nasz Wrocław w postaci pytań i odpowiedzi. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi, zadaj pytanie poprzez dostępny na stronie formularz kontaktowy.

  • Rejestracja

    Kto może zarejestrować się w programie Nasz Wrocław?

    Jeśli mieszkasz we Wrocławiu i rozliczasz podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym właściwym dla miasta Wrocławia, to program Nasz Wrocław jest dla Ciebie.

    Czy mogę zarejestrować dziecko w programie Nasz Wrocław?

    Jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem programu Nasz Wrocław, masz możliwość dołączenia do niego dzieci w wieku od 13 do 18 lat, których jesteś opiekunem.

    Czy udział w programie Nasz Wrocław jest bezpłatny?

    Tak, udział w programie jest bezpłatny.

    Czy i jaką kartę muszę posiadać, żeby dołączyć do programu?

    Aby dołączyć do programu nie musisz posiadać karty, wystarczy, że zainstalujesz ją na swoim telefonie aplikację Nasz Wrocław i wybierzesz wirtualną kartę.

    Jeśli posiadasz kartę URBANCARD, URBANCARD EP lub URBANCARD Premium zarejestruj ją przez stronę WWW lub aplikację Nasz Wrocław.

    Jeśli nie masz możliwości korzystania z aplikacji i nie posiadasz żadnej ze wskazanych powyżej kart, możesz otrzymać kartę Nasz Wrocław, którą następnie samodzielnie przypiszesz do swojego konta.

    UWAGA! Do zakupu biletów MPK w niezmienionej cenie konieczne jest posiadanie jednej z kart URBANCARD, która została zarejestrowana w Programie Nasz Wrocław.

    Gdzie mogę otrzymać kartę Nasz Wrocław?

    Kartę możesz otrzymać na ul. Kotlarskiej 41 w godzinach pracy Urzędu Miejskiego. 

    Skąd mogę pobrać aplikację?

    Aplikacje możesz pobrać ze sklepu GooglePlay lub App Store.

    Zapomniałem hasła do konta Nasz Wrocław, co mam zrobić?

    Musisz zresetować hasło. W tym celu wejdź na stronę logowania i naciśnij przycisk „przypomnij hasło”, system zapyta Cię o adres e-mail, który podałeś w trakcie rejestracji. Wyślemy Ci wiadomość z hasłem i znowu będziesz mógł korzystać ze swojego konta.

    Co zrobić jeśli podałem nieprawidłowy adres e-mail podczas rejestracji lub chcę go zmienić?

    Musisz zalogować się na swoje konto przy użyciu numeru karty, a następnie wejść w zakładkę „Profil”. Po kliknięciu w przycisk „zmień dane” będziesz mógł skorygować adres e-mail. Jeśli nie możesz się zalogować mimo to. Skontaktuj się z nami e-mailowo.

    Jak usunąć konto?

    Po zalogowaniu na swoje konto wybierz zakładkę „Profil”, a następnie ikonę „Usuń konto”. Możesz także skontaktować się z nami poprzez e-mail lub telefonicznie.

    Jak skontaktować się w sprawie programu?

    Napisz do nas poprzez formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 71 777 71 44, 71 777 72 87

    Nie posiadam adresu e-mail. Dlaczego nie mogę zarejestrować się w programie Nasz Wrocław z pominięciem podawania adresu e-mail?

    Wniosek o rejestrację w Programie jest jednoznaczny z żądaniem zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Do korzystania z usług świadczonych w ramach Programu niezbędne jest:

    • aktywne konto poczty elektronicznej;

    • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarka internetowa typu Google Chrome, Firefox lub Internet Explorer do korzystania z usług za pomocą Zakładki WWW;

    • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet do korzystania z usług za pomocą Aplikacji.

  • Udział w programie Nasz Wrocław

    Jakie są warunki uczestnictwa w programie Nasz Wrocław?

    Aktywny Status otrzymasz, jeśli mieszkasz we Wrocławiu i rozliczasz się z podatku dochodowego od osób fizycznych w jednym z właściwych dla mieszkańców Wrocławia Urzędów Skarbowych oraz zarejestrujesz się w programie.

    Przez jaki okres aktywne jest konto w programie Nasz Wrocław?

    Konto jest aktywne przez 24 miesiące.

    Skąd będę wiedział, że moje konto w programie Nasz Wrocław jest już aktywne i mogę korzystać ze zniżek?

    Wyślemy do Ciebie wiadomość na wskazany adres e-mail. Informacja o dacie ważności twojego konta będzie również widoczna na twoim koncie na stronie www oraz w aplikacji.

    Moje konto straciło ważność. Co zrobić, aby ponownie było aktywne?

    Zaloguj się na swoje konto w zakładce WWW lub aplikacji i skorzystaj z zakładki ,,Przedłuż” postępując zgodnie z podpowiedziami systemu.

    Dostałem wiadomość z prośbą o weryfikację. Czy muszę przedstawić cały PIT?

    Nie. Wystarczy okazać wyłącznie pierwszą stronę PIT, na której widnieje Twoje imię i nazwisko, PESEL, miejsce zamieszkania oraz Urząd Skarbowy.

    Czy mogę wnioskować o konto w programie Nasz Wrocław dla mojego dziecka?

    Jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem programu Nasz Wrocław, masz możliwość dołączenia do niego dzieci w wieku od 13 do 18 lat, których jesteś opiekunem.

    Czy po otrzymaniu aktywnego konta w Programie Nasz Wrocław mogę zostać poproszony o przedstawienie zeznania podatkowego?

    Tak, zgodnie z Regulaminem programu możemy poprosić Cię o przedstawienie w określonym terminie pierwszej strony zeznania podatkowego za ubiegły rok, w zakresie następujących danych: imię i nazwisko, PESEL, miejsce zamieszkania oraz Urząd Skarbowy.

    Co w przypadku, gdy nie mogę lub nie chcę okazać zeznania podatkowego?

    W takim przypadku możesz okazać zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, z którego wynika, że rozliczyłeś podatek dochodowy od osób fizycznych za ubiegły rok w Urzędzie Skarbowym właściwym dla mieszkańca Wrocławia.

    Jaki jest okres ważności konta Nasz Wrocław dla dziecka?

    Ważność konta Nasz Wrocław twojego dziecka jest identyczna z okresem ważności twojego konta w programie.

    Moje konto straciło ważność. Czy tracę dostęp do konta?

    Nie, nie tracisz dostępu do swojego konta. Możesz za jego pośrednictwem m.in. przedłużyć ważność statusu, edytować swoje dane czy przejrzeć historię udzielonych Ci zniżek.

    Czy konto może stracić ważność przed upływem okresu jego ważności?

    Tak, w sytuacji, gdy naruszasz warunki udziału i zasady korzystania z programu, zgodnie z zapisami naszego Regulaminu, twoje konto może stracić ważność.

    Mam aktywne konto w programie Nasz Wrocław, jak sprawdzić do kiedy zachowa ono ważność?

    Sprawdzisz to, po zalogowaniu się na swoje konto.

    Jak wziąć udział w programie Nasz Wrocław?

    Aktywne konto w programie Nasz Wrocław otrzymujesz po pomyślnej weryfikacji. Jeżeli konto straciło ważność, zaloguj się na nie i aplikuj o przedłużenie jego ważność.

    Otrzymałem wiadomość, że moje konto w programie Nasz Wrocław wygaśnie. Co mam zrobić, aby je przedłużyć?

    Aktywne konto w programie Nasz Wrocław otrzymujesz po pomyślnej weryfikacji. Jeżeli konto straciło ważność, zaloguj się  I skorzystaj z zakładki ,,Przedłuż” postępując zgodnie z podpowiedziami systemu.

    Czy do wniosku o uzyskanie konta Nasz Wrocław muszę dołączyć jakieś dokumenty?

    Do wniosku nie dołącza się dokumentów. Jeżeli będziemy chcieli zweryfikować, czy spełniasz warunki uczestnictwa w programie, poprosimy Cię o przedstawienie zeznania podatkowego.

    Dlaczego mój wniosek został przekazany do weryfikacji?

    Powodem otrzymania przez Ciebie wiadomości o przekazaniu Twojego wniosku do weryfikacji jest konieczność sprawdzenia, czy rozliczasz się we właściwym dla mieszkańców Wrocławia Urzędzie Skarbowym.

    Dlaczego mój wniosek o udział w programie Nasz Wrocław został odrzucony?

    Twój wniosek mógł zostać odrzucony, ponieważ nie spełniasz warunków uczestnictwa określonych w regulaminie lub nie przesłałeś dokumentów, o które Cię prosiliśmy.

  • Partnerzy

    Czy posiadając aktywne konto mogę otrzymać zniżkę dla dzieci?

    Korzystając z programu kupisz bilet/usługę ze zniżką dla siebie i do pięciorga dzieci do 18 roku życia, chyba że punkt partnerski wprowadzi odrębne zasady, szczegółowe informacje w zakładce partnerzy.

    Czy bilet/usługę kupioną ze zniżką można zwrócić?

    Zwrotu biletu/usługi dokonasz na zasadach obowiązujących u danego Partnera.

    Jakie wydarzenia/usługi objęte są zniżką w ramach programu?

    Zniżką objęte są wszystkie wydarzenia/usługi oferowane przez Punkt Partnerski biorący udział w programie, chyba że Partner formułuje inną ofertę.

    Czy mając aktywne konto w programie Nasz Wrocław mogę uzyskać nieograniczoną liczbę biletów lub usług u Partnera?

    Korzystając z programu kupisz bilet/usługę ze zniżką dla siebie i do pięciorga dzieci do 18 roku życia, chyba, że punkt partnerski wprowadzi odrębne zasady, szczegółowe informacje w zakładce partnerzy.

    Czy mogę skorzystać ze zniżki nie posiadając karty przypisanej do programu Nasz Wrocław przy sobie?

    Ze zniżki możesz skorzystać wyłącznie okazując swoją kartę lub aplikację, w celu weryfikacji czy posiadasz aktywny Status.

    Gdzie uzyskam zniżkę w ramach programu Nasz Wrocław?

    Listę punktów, w których otrzymasz zniżkę w ramach programu Nasz Wrocław znajdziesz tutaj. Ponadto Punkty Partnerskie biorące udział w programie są oznakowane poprzez np. plakaty, naklejki, czy informacje na stronie internetowej.

  • Nasz Wrocław Darmowe Wejścia

    Czy partner może odmówić realizacji kuponu?

    Tak. Jeżeli nie przedstawisz wymaganych dokumentów w celu weryfikacji uprawnień do darmowego wejścia lub w sytuacjach przewidzianych regulaminem i zasadami obowiązującymi u partnera akcji.

    Czy wykorzystany kupon można zwrócić?

    Zwrot kuponu jest możliwy w sytuacjach przewidzianych regulaminem Partnera Akcji.

    Mój status w programie Nasz Wrocław stracił ważność po uzyskaniu kuponów na Akcję Nasz Wrocław 365. Czy będę mógł skorzystać z Akcji bez aktywnego statusu?

    Jednym z warunków wykorzystania kuponu jest posiadanie aktywnego statusu w programie Nasz Wrocław. W celu skorzystania z darmowego wejścia zaloguj się do swojego konta i skorzystaj z zakładki ,,Przedłuż” postępując zgodnie z podpowiedziami systemu.

    Nie wykorzystałem swoich kuponów w ciągu roku. Czy przechodzą na następny?

    Kupony w ramach akcji można wykorzystać tylko w terminie ich ważności. Po tym czasie w przypadku nie skorzystania z darmowego wejścia u partnera Akcji przepadają, jednak uczestnicy programu otrzymają nową pulę ważnych kuponów. W przypadku skorzystania z wejścia u partnera akcji kolejne darmowe wejście będzie możliwe nie wcześniej niż za 365 dni.

    Czy mogę przekazać mój kupon innej osobie?

    Nie. Kupon przypisany jest do konta danej osoby i nie ma możliwości jego przekazania.

    Moje dziecko posiada konto w programie Nasz Wrocław, czy może skorzystać z darmowego wejścia w ramach akcji?

    Nie. Akcja skierowana jest wyłącznie płatników podatku a więc osób pełnoletnich.

    Czy podobnie jak w programie Nasz Wrocław mogę zabrać ze sobą dzieci, które skorzystają z darmowego wejścia w ramach posiadanej przeze mnie karty?

    Nie. Akcja Nasz Wrocław 365 skierowana jest do posiadaczy aktywnego konta w systemie, którzy nie są przypisani do kont rodziców – z promocji skorzystają więc tylko osoby pełnoletnie.

    Co muszę zrobić aby otrzymać kupony na darmowe wejścia do partnerów uczestniczących w akcji?

    Jeśli jesteś aktywnym, pełnoletnim uczestnikiem programu Nasz Wrocław, nic nie musisz robić. Kupony są widoczne na twoim koncie.

    Czy po wykorzystaniu kuponów w Akcji Nasz Wrocław 365 stracę możliwość skorzystania ze zniżek?

    Nie. Zniżki przysługujące posiadaczom statusu Nasz Wrocław są stałe i nie zależą od wykorzystania kuponów.

    Co obejmuje darmowe wejście w ramach Akcji Nasz Wrocław 365?

    Darmowe wejście obejmuje:

    • Aquapark – Park Wodny Wrocław – 2-godzinne wejście do strefy rekreacji dla osoby dorosłej,
    • ZOO Wrocław – bilet normalny dla osoby dorosłej,
    • Hydropolis – bilet normalny dla osoby dorosłej,
    • WKS Śląsk Wrocław – bilet na mecz piłkarski dla osoby dorosłej (sektor rodzinny),
    • Pływalnia Orbita- 1 godzinne wejście dla osoby dorosłej
    • Hala Stulecia- bilet na zwiedzanie visitor center dla osoby dorosłej

    Co powinienem posiadać, aby skorzystać z Akcji?

    Przed skorzystaniem z darmowego wejścia w celu weryfikacji będziesz poproszony o okazanie aktywnego statusu w programie Nasz Wrocław za pośrednictwem aplikacji lub karty przypisanej do Twojego konta oraz dokumentu tożsamości z numerem PESEL.

    Komu przysługuje darmowe wejście do partnerów?

    Aby wziąć udział w akcji Nasz Wrocław 365 należy posiadać aktywne konto w systemie, które nie jest przypisane do konta rodzica – z promocji skorzystają więc tylko osoby pełnoletnie.

    U kogo mogę skorzystać z darmowego wejścia?

    Z darmowego wejścia skorzystasz w:

    • Aquapark – Park Wodny Wrocław – 2-godzinne wejście do strefy rekreacji dla osoby dorosłej,
    • ZOO Wrocław – bilet normalny dla osoby dorosłej,
    • Hydropolis – bilet normalny dla osoby dorosłej,
    • WKS Śląsk Wrocław – bilet na mecz piłkarski dla osoby dorosłej (sektor rodzinny),
    • Pływalnia Orbita- 1 godzinne wejście dla osoby dorosłej
    • Hala Stulecia- bilet na zwiedzanie visitor center dla osoby dorosłej
  • Bilety MPK

    Kto może kupić bilety okresowe MPK w niezmienionej cenie?

    Bilety okresowe MPK w niezmienionej cenie może kupić każdy, kto mieszka we Wrocławiu i rozlicza w mieście swój podatek dochodowy od osób fizycznych oraz posiada aktywny Status w Programie Nasz Wrocław.

    Co muszę zrobić, aby kupić okresowy bilet MPK w niezmienionej cenie?

    Aby kupić bilety okresowe MPK w niezmienionej cenie wystarczy zarejestrować posiadaną przez siebie kartę URBANCARD, wykorzystywaną do komunikacji miejskiej, w Programie Nasz Wrocław, poprzez aplikację lub stronę www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw.

    Wrocławianie korzystający z opcji zakupu biletów komunikacji miejskiej poprzez aplikację mobilną przypisują do konta w Programie Nasz Wrocław swój numer telefonu. Osoby mające kłopot z dołączeniem do programu w sposób elektroniczny mogą skorzystać z pomocy Punktu Obsługi Klienta „Nasz Wrocław” telefonicznie pod numerami 71/777-71-44 i 71/777-72-87 lub osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego przy ul. Kotlarskiej 41.

    Czy do zakupu tańszych biletów konieczna jest URBANCARD?

    Aby kupić bilety MPK konieczne jest posiadanie jednej z dostępnych kart UrbanCard, UrbanCard EP lub UrbanCard Premium. Osoby korzystające z zakupu biletów przez aplikację mobilną UrbanCard, muszą przypisać do konta w Programie Nasz Wrocław swój numer telefonu.

    Zarejestrowałem swoją URBANCARD w Programie Nasz Wrocław - czy muszę robić coś jeszcze aby kupić bilet okresowy w niezmienionej cenie?

    Nie musisz robić nic więcej. W momencie aktywacji Statusu w Programie Nasz Wrocław uzyskujesz dostęp do wszystkich funkcjonalności przewidzianych w Programie tj.: tańsze bilety MPK, darmowe wejścia do wrocławskich instytucji i zniżki u partnerów Programu.

    W jaki sposób mogę kupić bilety okresowe MPK w niezmienionej cenie?

    Proces zakupu biletów nie ulega zmianie. Dodany został jedynie nowy typ biletów w taryfie „Nasz Wrocław”. W punkcie sprzedaży wystarczy poinformować o chęci dokonania zakupu wybranego przez siebie biletu okresowego objętego taryfą „Nasz Wrocław”. Na ekranie automatu stacjonarnego, poprzez stronę www.urbancard.pl lub w aplikacji mobilnej wystarczy samodzielnie wybrać taryfę „Nasz Wrocław” i sprawdzić czy zniżka odpowiednio się naliczyła.

    Czy kontrolerzy w komunikacji miejskiej będą sprawdzać ważność mojego Statusu w Programie Nasz Wrocław?

    Nie. Kontrolerzy sprawdzają jedynie ważność biletu. Cena biletu kupionego z taryfą "Nasz Wrocław" lub bez wraz z samym Statusem nie będą podlegały kontroli.

    Czy do zakupu biletów okresowych MPK wystarczy mi aplikacja Nasz Wrocław lub karta plastikowa?

    Aby zakupić bilety MPK w niezmienionej cenie konieczne jest posiadanie jednej z kart UrbanCard, która jest zarejestrowana w Programie Nasz Wrocław lub aplikacji mobilnej UrbanCard. Aplikacja Nasz Wrocław i karta plastikowa Nasz Wrocław nie uprawniają do zakupu biletów MPK w niezmienionej cenie.

    Jak potwierdzić, że rozliczam podatki we Wrocławiu?

    Użytkownicy, którzy dokonali rejestracji w Programie Nasz Wrocław po 31.12.2020 r. otrzymają Status uczestnika, który będzie aktywny do końca czerwca 2021 r. Należy w tym czasie potwierdzić fakt rozliczania PIT we Wrocławiu, aby aktywować go na 24 miesiące.

    Można to zrobić już teraz w Punkcie Obsługi Klienta „Nasz Wrocław” w Urzędzie Miejskim przy ul. Kotlarskiej 41. Proces weryfikacji polega na okazaniu pracownikowi urzędu pierwszej strony dokumentu PIT wraz z dowodem osobistym.

    Od 1 marca będzie możliwość automatycznej weryfikacji drogą elektroniczną - przesyłając UPO za pomocą aplikacji lub za pośrednictwem strony www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw

Aktualności