Pojazd powstał w 1927 r. na bazie specjalistycznego podwozia w warsztatach głównych (Hauptwerkstätten) przedsiębiorstwa Städtische Straßenbahn Breslau (SSB), zlokalizowanych przy dawnej Frankfurterstraße (późniejsza zajezdnia nr V „Popowice” przy ul. Legnickiej 65).
W połowie lat 70. XX w. dotychczasowa szlifierka torowa została przebudowana przez MPK Wrocław na opryskiwacz. Od tego czasu wagon wykorzystywany był do zwalczania roślinności rosnącej na międzytorzu – służył do spryskiwania torowisk płynnym środkiem do usuwania chwastów.
Jest to jeden z kilkunastu wozów gospodarczych, jakie zachowały się do dziś we Wrocławiu. Wyróżnia się oryginalnym przeznaczeniem i zastosowaniem ciekawych rozwiązań technicznych. Przez szereg lat wagon był wykorzystywany do utrzymywania wrocławskich torowisk tramwajowych, pośrednio wpływając na jakość podróżowania po mieście. Wagon wróci do pełnej sprawności technicznej zgodnie z jego wcześniejszą funkcją tramwaju-opryskiwacza z tą zmianą, że zamiast do usuwania chwastów na międzytorzu będzie służył do podlewania trawiastych odcinków tras, tzw. zielonych torowisk.
Dzięki torowiskom pokrytym murawą zmniejsza się ilość pyłu zawieszonego w powietrzu, poprawia się mikroklimat i bilans wodny. Obniża się też poziom hałasu wynikającego ze współpracy zestawów kołowych tramwajów z szynami. Wszystko to może przyczynić się do poprawy warunków życia wrocławian.