Stuletni tramwaj-polewaczka
Tramwaj-opryskiwacz G-061 wyprodukowano w 1927 roku jako wagon-szlifierkę. W połowie lat 70. szlifierkę przerobiono jednak na opryskiwacz, służący do odchwaszczania torowisk. Po remoncie ten blisko stuletni wagon ma wrócić na wrocławskie tory. Będzie wykorzystywany do podlewania zielonych torowisk i polewania latem pozostałych (żeby je schładzać). Wiekowy pojazd pomoże tym samym w walce ze skutkami zmian klimatycznych. Dawniej truł środowisko, teraz zamieni się w przyjazną środowisku polewaczkę.
Wagon G-061. Fot. Michał Maliczkiewicz - UM Wrocławia
Konstal ND - wagon doczepny do „Enusi”
Remontu doczekał się także ostatni zachowany we Wrocławiu wagon doczepny ND. Będzie mógł jeździć w zestawie z wagonem silnikowym Konstal N (pieszczotliwie nazywanym „Enusią”). Wagony typu N to pierwsze tramwaje produkowane w Polsce po wojnie. Remontowany egzemplarz wyjechał z fabryki w 1952 roku, a do Wrocławia trafił na wiosnę 1968.
Pierwszy etap remontu obydwu wagonów już za nami. 28 grudnia przedstawiciele Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków dokonali odbioru gruntownie odrestaurowanych podwozi. Teraz renowacja czeka nadwozia obu tramwajów.