Do jej konstrukcji wykorzystano fragmenty nadwozia Jelcza 043. Właściwie są to dwie tylne części nadwozia autobusu zespolone ze sobą. Dlatego zarówno przód, jak i tył przyczepy wyglądają identycznie. Wewnątrz zamontowano siedzenia, przyczepę wyposażono także w odpowiedni system wentylacyjno-grzejny oraz boczne okna przesuwane i wywietrznik dachowy. Zastosowano resory piórowe wspomagane resorami gumowymi, specjalny układ hamulcowy i podwójny zaczep holowniczy wraz ze specjalnym układem kierowniczym sprzężonym z dyszlem.
Wszystko to sprawiało, że podróż w przyczepie mogła być całkiem wygodna i bezpieczna dzięki zwiększeniu stabilności konstrukcji. Przyczepa mogła zabrać na pokład 36 pasażerów.
Galeria zdjęć
Gmina Wrocław posiada obecnie na swoim stanie jedną tego typu przyczepę, jedną z nielicznych zachowanych na Dolnym Śląsku. Z tego względu, a także m.in. w związku z bliskością zakładów samochodowych w Jelczu i sentymentem wielu osób do pojazdów tam produkowanych, uznaliśmy, że warto przyczepę PO-1 poddać restauracji.
Przyczepa jest remontowana dzięki gminnej dotacji.
Drugi etap remontu. Kwiecień – grudzień 2024
Objął remont konstrukcji i odtworzenie poszycia nadwozia wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym oraz wykonanie drewnianej podłogi.