Na tej stronie znajdziecie niezbędne informacje związane z konkursami ofert dla NGO, ofertą najmu lokali, ekonomią społeczną we Wrocławiu czy Wrocławską Radą Działalności Pożytku Publicznego.
Pomoc w nauce i odrabianiu lekcji, zabawy integracyjne, warsztaty artystyczne, a także zajęcia ruchowe, relaksacyjne i kulinarne – to tylko niektóre bezpłatne zajęcia organizowane w Centrum Rozwoju i Aktywności Dzieci i Młodzieży przy ul. Skłodowskiej-Curie 63a. W zajęciach mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych. Planowane są też cykliczne wyjścia poza teren centrum.
Tramwaje typu LH Standard jeździły po Wrocławiu jeszcze długo po wojnie. Były bardziej komfortowe i niezawodne od pierwszych polskich konstrukcji. Do dziś przetrwało zaledwie kilka egzemplarzy. Jeden z nich ponownie może wyjechać na tory. Remontuje go Klub Sympatyków Transportu Miejskiego.
Jaką przyjąć strategię dla zieleni miejskiej: tworzyć liczne parki kieszonkowe czy raczej wrocławski Central Park? Jaka będzie przyszłość miejskich zabytków? Czy Strefa Płatnego Parkowania powinna objąć całe miasto? Przyjdź w tę sobotę (21 stycznia) na debatę i weź udział w dyskusji o przestrzeni miejskiej Wrocławia. Oto szczegóły.
Punkt pomocy przy ulicy Hubskiej 88, w którym uchodźcy z ogarniętej wojną Ukrainy mogą liczyć na wsparcie rzeczowe, przygotowuje się do przyjęcia kolejnych osób. Ale wolontariusze - po wielu miesiącach - są już u kresu możliwości. Mimo to działają dalej. – To, że dalej działamy to cud – mówi Agnieszka Kowalewska, założycielka Punktu Pomocy, która na co dzień pracuje jako wiceprezes Fundacji Instytut Rozwoju Złote Jabłko.
Trwało to dwa lata i pochłonęło około 4 tysięcy roboczogodzin. Klub Sympatyków Kolei (KSK) we Wrocławiu ukończył remont parowozu TKh 05353. Lokomotywę zbudowano w 1953 roku. Jest ona aktualnie – jak informuje KSK – jedynym czynnym parowozem normalnotorowym w Polsce. Remont sfinansował właściciel zabytkowego pojazdu – spółka DB Cargo Polska. Zobaczcie galerię zdjęć dokumentujących prace remontowe.
Wołają na niego Dziad Mróz. Kiedy wybuchła wojna, Mikołaj załadował żywnością stary, rozklekotany samochód pocztowy i pojechał na front. Od 10 miesięcy ewakuuje nim cywili. Zawozi także ludziom pomoc humanitarną. Jego samochód co chwilę się psuje. Wrocławska Fundacja Przyszłość dla Ukrainy UA Future chce kupić mu sprawne auto. Bo od niego zależy dziś życie setek osób.