Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
– Trzy z ośmiu ofert są zbieżne z kosztorysem, jesteśmy więc dobrej myśli – napisał na Facebooku prezydent Jacek Sutryk.
Najtańszą propozycję złożyli: PPHU MAKS Maciej Stachowicz (10,5 mln zł) oraz Pimin i Lider NIWA Szczecin ze zbliżonymi kwotami około 11,5 mln zł.
Mosty Uniwersyteckie w tym roku skończą 90 lat. Potrzebują remontu nie tylko ze względów estetycznych, chociaż widoczna na balustradach korozja nie przydaje mu urody. W wieku tak sędziwym konieczne są naprawy elementów zapewniających ich dalsze użytkowanie. Zajmiemy się chodnikami, balustradami oraz konstrukcją obiektów od spodu. Z popularnego szlaku komunikacyjnego i turystycznego znikną niekomfortowe, różowe płytki pokonywane codziennie przez tysiące pieszych i rowerzystów.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Co obejmie remont mostów Uniwersyteckich?
- naprawę podpór,
- wykonanie nowej płyty podchodnikowej,
- zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych,
- oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne elementów konstrukcji stalowych,
- wymianę blach gzymsowych,
- oczyszczenie, konserwację łożysk, dolnych i górnych blach łożysk oraz regulację samych łożysk,
- naprawę i uzupełnienie brakujących elementów poręczy wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym całości balustrad stalowych i kamiennych,
- wymianę opraw oświetleniowych iluminacji obiektu.
Nowa jakość dla pieszych i rowerzystów
Jezdnia, torowisko i oświetlenie drogowe przeszły remont w 2016 roku. Teraz nadszedł czas m.in. na 133-metrową drogę dla pieszych i rowerzystów. ZDiUM zleci:
- oddzielenie części dla pieszych od drogi rowerowej poprzez zastosowanie różnych rodzajów nawierzchni,
- zastąpienie istniejącej nawierzchni chodników szorstkimi płytami granitowymi,
- ułożenie asfaltu w części rowerowej.