Trasa tramwajowo-autobusowa na Swojczyce to jedna z kluczowych inwestycji transportowych Wrocławia, która docelowo usprawni przejazd kierowców i poprawi obsługę komunikacyjną całego obszaru.
Zmiany w organizacji ruchu związane z budową zostały wprowadzone w ostatni weekend (15 listopada). Doświadczenie pokazuje, że kierowcy potrzebują około 10 dni, aby przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu i wypracować optymalne trasy objazdowe.
Aby zmniejszyć utrudnienia uruchomiono dodatkową linię autobusową obsługującą osiedle, jako alternatywę dla zwiększonego ruchu samochodowego.
Miasto całodobowo monitoruje też natężenie ruchu przy pomocy kamer, a sygnalizacja świetlna na trasach objazdowych jest na bieżąco dostosowywana do aktualnej sytuacji.
Większe pociągi na linii 292
Wrocław - we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego oraz Kolejami Dolnośląskimi - uzgodnił też, że na linii 292 w godzinach szczytowych będą kursowały powiększone pociągi.
Będą to zestawy złożone z dwóch pociągów trójczłonowych, które zastąpią dotychczasowe składy pięcioczłonowe. Pozwoli to zwiększyć łączną pojemność taboru o ok. 20 proc., czyli o około 120 dodatkowych miejsc na każdy kurs.
- Trzeba jednak liczyć się z tym, że nie wszystkie dodatkowe pociągi będą mogły dojeżdżać do Dworca Głównego – część będzie kończyć bieg na Dworcu Nadodrze lub stacji Sołtysowice. Poszukujemy najlepszego rozwiązania - dodaje – mówi Sławomir Gonciarz.
Infrastruktura kolejowa na tej trasie nie pozwala na kursowanie składów dłuższych niż 100 metrów – perony na linii do Jelcza-Laskowic są zbyt krótkie. Koleje Dolnośląskie wykorzystują więc najdłuższe możliwe warianty.
Ze względu na parametry infrastruktury przygotowanej przez PKP PLK nie możemy połączyć dwóch pięcioczłonowych pojazdów Elf lub Impuls 45. Dlatego połączymy dwa krótsze Impulsy 36, które zmieszczą się na peronach i zapewnią więcej miejsc dla pasażerówwyjaśnia Andrzej Padniewski z Kolei Dolnośląskich.
Zmiany w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej
Od soboty 15 listopada ulica Swojczycka jest jednokierunkowa – przejazd jest możliwy tylko w kierunku Strachocina, Wojnowa, Kowal i wyjazdu z miasta. Objazd w stronę centrum poprowadzono ulicami Miłoszycką i Mydlaną. Na skrzyżowaniach:
- Kowalska – Miłoszycka – Mydlana,
- Swojczycka – Monopolowa – Marca Polo
została ustawiona sygnalizacja świetlna.
Na osiedlu obowiązują zakazy zatrzymywania się. Przez Olimpia Port kursuje nowa linia autobusowa 715 (Sępolno – rondo nad Czarną Wodą), obsługiwana czterema autobusami mini, zabierającymi do 50 osób każdy.
W dni robocze linia kursuje co 10 minut, a w weekendy co 20 minut. Uruchomiono nowe tymczasowe przystanki: Marca Polo, Osiedle Olimpia Port, Vasco da Gamy, Swojczyce (Miłoszycka).
Linia 315 zmieniła trasę na terenie Swojczyc, wykonując pełny objazd przez rondo Nad Czarną Wodą, Miłoszycką i Mydlaną, po czym wraca na dotychczasową trasę w kierunku pl. Grunwaldzkiego. Zapewnia bez zmian dojazd do szkoły przy ul. Dembowskiego.Pozostałe linie miejskie i aglomeracyjne kursują zgodnie z objazdami obowiązującymi dla ruchu samochodowego.
Miasto otwarte na głos mieszkańców
Miasto na bieżąco analizuje sygnały i uwagi przekazywane przez mieszkańców. Zachęcamy do kontaktu:
- w sprawach związanych z organizacją ruchu: dit(at)um.wroc.pl
- w sprawach komunikacji zbiorowej: wtr(at)um.wroc.pl