wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

3°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Grając w Minecraft, na lekcjach HIT i WOS tworzyli interaktywne światy. Za swoje projekty otrzymali nagrody
Kliknij, aby powiększyć
Gala rozdania nagród dla uczniów VIII klas szkół podstawowych i szkół średnich, uczestników hackathonu Maciej Kulczyński
Gala rozdania nagród dla uczniów VIII klas szkół podstawowych i szkół średnich, uczestników hackathonu

Tworzyli mapy i interaktywne światy, rozwiązywali problemy, szlifowali kreatywne myślenie. W czwartek 26 stycznia laureaci hackathonu odebrali w Starym Ratuszu nagrody za najciekawsze rozwiązania przygotowane z wykorzystaniem gry Minecraft.

Reklama

Edukacyjną wersją popularnej gry Minecraft (Minecraft Education Edition) posługiwali się uczniowie wrocławskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych w ramach pilotażowego programu „Projekt obywatel – odpowiedzialność i tożsamość”.

W czwartek 26 stycznia laureaci zorganizowanego przy tej okazji hackathonu odebrali nagrody za najciekawsze rozwiązania.

Lekcje HIT i WOS i interaktywne światy

Od 18 do 30 listopada 2022 r. podczas zajęć z HIT i WOS uczniowie tworzyli mapy i interaktywne światy. Bawili się, a zarazem rozwijają umiejętność planowania i rozwiązywania problemów. Szlifowali kreatywne myślenie i komunikację w zespole.

Taka wiedza będzie procentowała w realnym życiu przy podejmowaniu wyzwań dotyczących różnych form aktywności społecznej.

Wrocławskie szkoły chętnie uczestniczą w projektach edukacyjnych, które rozwijają kreatywność, twórcze myślenie oraz umiejętność wyszukiwania niekonwencjonalnych rozwiązań. Są to umiejętności, które przydadzą się nie tylko w codziennym życiu, ale także podczas przyszłej pracy zawodowej. Dlatego cieszymy się, że nasi uczniowie tak chętnie wzięli udział w tym projekcie. Oczywiście byłoby to niemożliwe bez zaangażowania nauczycieli.
Jarosław Delewski, dyrektor Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego we Wrocławiu

We wrocławskiej odsłonie projektu wzięło udział 70 uczniów z VIII klas szkół podstawowych i ze szkół ponadpodstawowych. W ramach inicjatywy zorganizowano hackathon, podczas którego szkolne drużyny miały za zadanie przygotowanie map w przestrzeni gry Minecraft na zadany temat:

  • uczniowie klas VIII szkół podstawowych: „Samorząd uczniowski w mojej szkole – chcę mieć realny wpływ”; zwyciężył zespół ze Szkoły Podstawowej nr 113 we Wrocławiu, wyróżnienie otrzymał zespół ze Szkoły Podstawowej nr 9;
  • uczniowie szkół ponadpodstawowych: „Wrocław na weekend. Śladami ważnych wydarzeń współczesnej historii miasta”; zwyciężył zespół z Technikum nr 1 we Wrocławiu, a wyróżnienie otrzymał zespół z IV Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu.

– W ramach projektu stworzyliśmy Halę Stulecia, Iglicę i pergolę. Była to dla nas bardzo fajna zabawa, tym bardziej że od dziecka pasjonujemy się grami komputerowymi. Najtrudniej było utworzyć kółka, ale się udało. W realizacji tego zadania ważna była też współpraca i podział zajęć między nami. Cieszymy się, że udało nam się wygrać w swojej kategorii – mówi Oliwier, uczeń Zespołu Szkół  nr 1 we Wrocławiu, ze zwycięskiej grupy w kategorii szkoły ponadpodstawowe.

Współpraca Microsoft i nauczycieli

Projekt firmowany przez Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i firmę Microsoft to pionierskie rozwiązanie w polskich szkołach. Intencją pomysłodawców było posłużenie się Minecraftem, jednej z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, jako narzędziem do rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich u dzieci i młodzieży.

Chcieliśmy dać atrakcyjne narzędzie pracy nauczycielom „Historii i Teraźniejszości” oraz WOS-u. Wiedza na temat zjawisk i umiejętności dotyczących postaw obywatelskich i kompetencji społecznych, najpełniej przyswajana jest w działaniu. Minecraft doskonale nadaje się do tego.
Monika Włodarczyk, wicedyrektorka Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, inicjatorka pomysłu

– Do tej pory nauczyciele wykorzystywali Minecrafta do nauczania matematyki czy języków obcych. Teraz mamy ciekawe narzędzie do wspierania kompetencji przyszłości – dodaje Monika Włodarczyk.

Projekt wpisany jest do priorytetów edukacyjnych Wrocławia na rok szkolny 2022/2023.

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl