Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
By zrozumieć, po co nam nowa zajezdnia, musimy powiedzieć, gdzie jesteśmy z naszymi zadaniami tramwajowymi. Kończymy w najbliższych tygodniach projektowanie trasy na Swojczyce i niezwłocznie zaczniemy ją budować. Projektujemy intensywnie trasę na Maślice, robimy studium korytarzowe dla Psiego Pola. Już budujemy trasę autobusowo-tramwajową na Jagodno - teraz buspas, ale już przygotowany pod tramwaj.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Po co nowa zajezdnia tramwajowa MPK?
To najbardziej ambitne i długo oczekiwane przedsięwzięcie wrocławskiej spółki komunalnej. Bez nowej zajezdni nie ma bowiem mowy o dalszym rozwoju komunikacji tramwajowej.
MPK użytkuje trzy zajezdnie tramwajowe: Borek, Gaj i Ołbin. Są one jednak zapełnione po brzegi. Są w trakcie modernizacji oraz rozbudowy, aby mogły zmieścić kupowane Moderusy Gamma. Powiększanie floty jest podyktowane koniecznością zapewnienia obsługi nowych tras przez Popowice i na Nowy Dwór.
Jednak zakup 46 Gamm to za mało, aby wystarczyło taboru na linie tramwajowe na Maślice, Swojczyce czy Borowską. Powstaje również trasa na Jagodno, na razie autobusowa, ale z szybką opcją dobudowania torów, gdy przepisy na to pozwolą. Nowa linia ma zostać również pociągnięta w głąb osiedla Klecina. Dodać do tego należy trasy, których powstanie planowane jest później, są na razie na etapie koncepcyjnym. Najbardziej spektakularnym z tych przedsięwzięć będzie tramwaj na Psie Pole.
Mówimy tu o połączeniach tramwajowych, z których mieszkańcy będą mogli zacząć korzystać do 2028 roku. W pierwszej kolejności uruchomiony zostanie tramwaj na Swojczyce. Infrastruktura na mostach Chrobrego już jest, a prace projektowe nad całą trasą są na ukończeniu.Monika Kozłowska-Święconek z Biura Zrównoważonej Mobilności
Więcej informacji o powstających liniach tramwajowych na Maślice, Swojczyce, Jagodno, Psie Pole, Klecinę oraz na Borowską, poznasz w naszej mapie wrocławskich inwestycji: