wroclaw.pl strona główna #InwestycjeWRO

Infolinia 71 777 7777

17°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 15:35

Prezydent Wrocławia - strona główna
wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. #InwestycjeWRO
  3. Trasa Tramwajowa Borowska Szpital
Kliknij, aby powiększyć
Trasa Tramwajowa Borowska Szpital – opracowanie dokumentacji projektowej WI
Trasa Tramwajowa Borowska Szpital – opracowanie dokumentacji projektowej

Mapa z lokalizacją inwestycji

Trasa będzie wydłużeniem o kilometr torów od krańcówki Gaj przy ul. Świeradowskiej. Tory poprowadzone zostaną ul. Działkową a następnie ul. Borowską po jej zachodniej stronie. Ostatnim przystankiem przed pętlą będzie szpital uniwersytecki.

Reklama

Informacje o inwestycji:

  • Kategoria inwestycji: Komunikacja zbiorowa
  • Rok zakończenia inwestycji: 2028
  • Jednostka prowadząca: WI
  • Osiedle: Gaj
  • Projekt finansowany w ramach WBO: nie

Timeline

  • 2024 - Rozpoczęcie projektowania
  • 2026 - Przetarg na budowę

Inwestycja obejmuje budowę:

trasy tramwajowej (ok. 1,1 km) wraz z klasyczną pętlą (0,5 ha) i niezbędną infrastrukturą, zasilania trakcji tramwajowej (3,2 km), parkingu typu „P&R” (ok. 0,5 ha), drogi rowerowej (ok. 1,5 km) oraz przebudowy istniejącego zagospodarowania terenu w celu zapewnienia obsługi komunikacyjnej przyległych terenów po przebudowie pasa drogowego. Trasa tramwajowa realizowana będzie jako przedłużenie istniejącej infrastruktury tramwajowej w ul. Świeradowskiej, ulicą Działkową a następnie ul. Borowską wzdłuż terenów Szpitala Klinicznego.

Na odcinku ul. Borowskiej (od Działkowej do planowanej pętli) torowisko tramwajowe planuje się zabudowane w celu wprowadzenia również ruchu autobusowego. Na potrzeby wjazdu autobusów na wydzieloną trasę komunikacji zbiorowej wzdłuż ul. Borowskiej, zaprojektowane zostaną włączenia na wysokości ul. Świeradowskiej oraz na wysokości ul. Kukuczki wraz sygnalizacją świetlną.

Na pętli autobusowo-tramwajowej, wymiana pasażerów pomiędzy autobusami i tramwajami, będzie na zasadzie drzwi w drzwi. W obrębie pętli zaprojektowane zostaną również punkt socjalny MPK oraz publiczna toaleta, natomiast w bezpośrednim sąsiedztwie zlokalizowany będzie parking P&R. Klasyczna pętla tramwajowa (tramwajowo-autobusowa) wraz z torami odstawczymi oraz parking typu P&R, zaplanowane zostały po północnej stronie nasypu kolejowego na wysokości wlotu ul. Kukuczki w ul. Borowską. 

Zadanie obejmuje również zaprojektowanie drogi rowerowej wzdłuż ul. Borowskiej na odcinku od ul. Kukuczki do al. Armii Krajowej (ok. 1,2 km). DDR zostanie wydzielona z istniejącej drogi dla pieszych. Zaprojektowane zostaną przejazdy rowerowe w obrębie skrzyżowań oraz zagospodarowanie w obszarach przystanków autobusowych.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl