Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Gostyńska to przygraniczna, osiedlowa ulica na Zakrzowie. Gruntowa, nieutwardzona i dziurawa, zatem sprawiająca problemy mieszkańcom, zwłaszcza rodzinom z dziećmi, seniorom i osobom niepełnosprawnym. Gdy pada, zalega na niej błoto, a także woda, która utrudnia poruszanie się, dodatkowo potrafi spływać do piwnicy i garaży. Latem natomiast mocno się kurzy.
Prośby mieszkańców i interpelacja radnego
Od dawna mieszkańcy kilkunastu posesji prosili o remont, ale spotykali się z odmowami. Słyszeli od urzędników, że w mieście są większe i pilniejsze potrzeby inwestycyjne. Priorytetem były ulice główne, którymi obok samochodów jeżdżą autobusy i tramwaje. Kierowani byli przy tym do możliwości programu inicjatyw lokalnych, którego zasady określają, że 10 procent kosztów pokrywają mieszkańcy, a 90 procent – gmina. Gostyńska czekała.
Wpływ na jej zły stan miało ponadto podniesienie sąsiedniej, granicznej ulicy Spacerowej. Na jej modernizację złożyły się dwie sąsiadujące ze sobą gminy: Wrocław i Długołęka, na terenie której leży Mirków. Przy okazji utwardzono kruszywem część Gostyńskiej, ale to nie usatysfakcjonowało mieszkańców oczekujących na asfalt.
Oprócz ich zażaleń i próśb do wrocławskiego ratusza dotarła w maju tego roku interpelacja złożona przez radnego Mateusza Żaka. Odpowiedź, podpisana przez prezydenta Jacka Sutryka, nadeszła po tygodniu: „wychodząc naprzeciw zgłoszonym potrzebom mieszkańców pilnej poprawy warunków dojazdu podjąłem decyzję, że jeszcze w bieżącym roku Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wykona nawierzchnię asfaltową na ulicy Gostyńskiej”.
ZDiUM dostał z budżetu pulę pieniędzy na realizację programu „Wrocław na dobrej drodze”. To pakiet wymiany lub wykonania nawierzchni na 16 ulicach osiedlowych w różnych częściach miasta, do którego zakwalifikowano Gostyńską.
Remont Gostyńskiej do 11 października
Prace rozpoczęły się w sobotę 28 września i są zaplanowane do 11 października. — Efektem będzie trwała, gładka i równa nawierzchnia, bez kurzu i błota — zapowiadała przed weekendem Ewa Mazur ze ZDiUM-u.
Remont obejmie ostatni gruntowy odcinek od posesji nr 5 do zabudowań mieszkalnych, nieobjęty niedawno zakończoną międzygminną inwestycją drogową w tym rejonie. Usuniemy część gruntową i na podbudowie z kruszywa oraz frezowiny ułożymy beton asfaltowy.Ewa Mazur
ZDiUM płaci za Gostyńską 302 tysiące złotych.
W czasie układania twardej nawierzchni ulica jest zwężona i jednokierunkowa – do Mirkowa. W przeciwnym kierunku trzeba jeździć objazdem do ronda Lotników Polskich przez Dobroszycką, Siedzikówny, Wilanowską, Irkucką i Bora-Komorowskiego.
Po latach starań mieszkańcy dostaną twardą nawierzchnię, lecz to nie wszystko, na czym im zależy. Prosili także o odwodnienie i oświetlenie. Tego niestety nie ma w pakiecie „Wrocław na dobrej drodze”, ale przedstawiciele inwestora zapewniają, że problem z deszczówką będzie rozwiązany w inny sposób. – Nowa nawierzchnia zostanie wykonana w taki sposób, że woda opadowa będzie odprowadzana na niezabudowany teren zielony w ciągu ulicy Gostyńskiej – informuje Tomasz Jankowski.
Gostyńska wiele lat czekała, ale to kropla w morzu potrzeb osiedla. W kolejce są kolejne ulice do pilnego remontu np. Żmudzka, Gorlicka, Poleska, Kiełczowska. Niestety procesy te trwają zbyt długo. Ostatnio nawet podjęliśmy uchwałę zgłaszającą ulice do szybkiej wymiany nawierzchni, bo to obecnie chyba jedyna szansa na jakikolwiek remont. Z niecierpliwością czekamy na rondo na skrzyżowaniu Gorlickiej, Szewczenki i Litewskiej, a także na tzw. obwodnicę Psiego Pola. Jak na razie powstał tylko jeden jej odcinek.Adam Rynkowski, wiceprzewodniczący zarządu osiedla Psie Pole- Zawidawie
Inne inwestycje z cyklu „Wrocław na dobrej drodze”
28 września drogowcy weszli także na ulice Bierutowską (Psie Pole-Zawidawie) i Na Grobli (Przedmieście Oławskie). Wcześniej pojawili się na Kuronia (Huby) i Lechitów (Kowale). Przedtem wyremontowali Brodzką (Pracze Odrzańskie) oraz Błogosławionego Czesława i Oławską (Stare Miasto).
W kolejce czekają: Bezpieczna, Wolska, Marszowicka, Kozanowska, Mościckiego, Ołtaszyńska, Balonowa, i Racławicka.
Pakiet „Wrocław na dobrej drodze” kosztuje 25,4 miliona złotych. W niektórych miejscach poprawiane będą także zatoki autobusowe i chodniki.