wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

20°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 17:05

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Złość zżera? W czym pomoże rzecznik pasażera [ROZMOWA]

Dlaczego nie można wieźć autobusem drewnianej walizki? Na co najczęściej skarżą się podróżujący autobusami? Ile aktualnie kosztuje przyjemność jazdy na gapę i jak zdobyć rabat od tej opłaty? Rozmowa z Arkadiuszem Kucharskim, rzecznikiem praw pasażera we Wrocławskim MPK.

Reklama
Arkadiusz Kucharski, rzecznik praw pasażera, dyżuruje od poniedziałku do piątku w godz. 8-10, środy – w godz. 15-17, MPK Wrocław, ul. Prusa 75-79, [email protected], tel. 71 325 08 33. W czasie pandemii zachęcamy do kontaktu zdalnego.  - Naprawdę zawsze stoi Pan po stronie pasażerów? Naprawdę. Przepisy przepisami, ale ważna jest też ludzka twarz instytucji. Dlatego chętnie zajmuję się każdą sprawą, z którą zwracają się do mnie korzystający z usług wrocławskiego MPK. Zdarza się, że pomimo np. wcześniejszego ukarania kogoś wezwaniem do zapłaty za nieposiadanie biletu, umarzam taką karę. Bo na przykład wystąpiły okoliczności, które tak po ludzku, warto wziąć pod uwagę. Niekiedy jednak, pomimo moich chęci, nie mogę pomóc, bo sprawa jest jasna i nie można przyznać racji pasażerowi. Żadnego zgłoszenia nie pozostawiam bez odpowiedzi. Pasażer zawsze otrzyma wyjaśnienie. W lutym br. na moje biurko trafiło 140 spraw. Ponad połowę, jak zwykle, udało mi się załatwić pozytywnie dla wnioskujących. Czytaj też: MPK powołało rzecznika pasażera Jak się do Pana zwracają pasażerowie? Papierowo, mailowo, telefonicznie, a także osobiście. Oczywiście w czasie pandemii zachęcam do kontaktu zdalnego, ale rozumiem także tych, którzy czują potrzebę rozmowy twarzą w twarz. Najczęściej przychodzą do mnie na dyżur seniorzy, ale ostatnio zdarzyła się również pani z 1,5-rocznym dzieckiem. Na czym polegał jej problem? Dostała wezwanie do zapłaty za jazdę pojazdem MPK bez ważnego biletu. Tłumaczyła, że nie zdążyła go kupić, gdyż jej maluch to bardzo />>żywe stworzenie<>Zastanawiam się, ile trzeba mieć lat, w jakiej być kondycji i w co ubierać, by uznać, że można gdzieś wybrać się tramwajem. Ja stwierdziłam, że wąskie spódnice należy zostawić w szafie, a wchodzenie i wychodzenie [z tramwaju - przyp. redakcji] potraktować jako zamiennik ćwiczeń lekkoatletycznych na boisku”.

Jest dobra wiadomość dla tej pani?

Jest. Tramwajów niskopodłogowych mamy już w MPK 60 proc. Na rozkładach jazdy zaznaczone są literą „N”. Ale chcemy mieć ich docelowo 100 proc., dlatego kupujemy 46 Moderusów Gamma i planujemy kolejne inwestycje.

Wysłuchuje Pan niezadowolonych pasażerów wrocławskiego MPK od sierpnia 2019 roku, a nadal słychać optymizm w Pana głosie. Jak Pan to robi?

Ruszam się. Kilka lat temu wkręciłem się w bieganie. Robię półmaratony i maratony. W ubiegłym roku ukończyłem ultramaraton w Radkowie. Bieganie wyzwala endorfiny. Człowiek czuje się pozytywnie naładowany na cały tydzień. Chodzenie po górach czy jazda na rowerze też daje zadowolenie, bo można sobie pewne rzeczy przemyśleć i poukładać w głowie.

Rozmawiała Anna Aleksandrowicz

Posłuchaj podcastu

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl