wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 04:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Aktualności
  4. XEOS k. Wrocławia rozpoczyna serwisowanie silników lotniczych

Supernowoczesny zakład – obsługi technicznej silników lotniczych XEOS otwarto w podwrocławskiej Środzie Śląskiej. To inwestycja dwóch gigantów branży lotniczej – GE Aerospace i Lufthansy Technik. 250 mechaników naprawia tam najnowocześniejsze na świecie silniki lotnicze CFM LEAP. Zobacz, kto ma szansę znaleźć tam zatrudnienie, bo szukają pracowników.

Reklama

Spółka GE Aerospace ogłosiła w poniedziałek 24 marca oficjalne otwarcie nowoczesnego zakładu obsługi technicznej silników lotniczych XEOS w Środzie Śląskiej koło Wrocławia. Zobacz, galerię zdjęć z otwarcia.

GE Aerospace i Lufthansa Technik – XEOS

XEOS to zaawansowany technologicznie zakład MRO (Maintenance, Repair & Overhaul - konserwacja, naprawa i remonty) powstał w ramach joint venture GE Aerospace i Lufthansy Technik, i specjalizuje się w przeglądach, naprawach i usługach serwisowych silników CFM International (CFM International jest spółką joint venture, w której 50% udziałów mają GE Aerospace i Safran Aircraft Engines) LEAP, które napędzają najpopularniejsze samoloty wąskokadłubowe. Do tej kategorii należą jednostki napędowe CFM LEAP-1A, stosowane w rodzinie Airbus A320neo, oraz CFM LEAP-1B, używane w samolotach Boeing 737 MAX.

Otwarcie tego zakładu podkreśla nasze zaangażowanie w rozwój globalnych usług MRO dla silników CFM LEAP oraz długofalowe zaangażowanie GE Aerospace w Polsce
Alan Kelly, dyrektor generalny ds. serwisu silników LEAP w GE Aerospace.

XEOS – ważna inwestycja dla aglomeracji

Dzisiejsze otwarcie XEOS, to druga taka uroczość w historii tego zakładu. Przypomnijmy, że Centrum Serwisowania i Naprawy Silników Lotniczych XEOS w podwrocławskiej Środzie Śląskiej ruszyło we wrześniu 2019 r.. W czerwcu 2021 r. z powodu kryzysu w branży lotniczej XEOS wstrzymał działalność. Teraz ponownie zakład otwarto. 

Robert Burton, dyrektor zarządzający XEOS w rozmowie z portalem wroclaw.pl podkreślił, że budowa w 2019 zakładu XEOS kosztowała 250 mln USD. W 2025 roku zainwestują tam 40 mln USD.

W 2025 r. w zakładzie serwisowanych ma być 36 silników. W przyszłości plany rozwojowe zakładu przewidują serwisowanie jednego silnika dziennie. Silniki zmieszczą się na normalnych TIR-ach, nie będzie więc utrudnień podczas transportu
Robert Burton, dyrektor zarządzający XEOS.

Obecność XEOS w aglomeracji wrocławskiej to dla nas wielka duma. Inwestycja rozpoczęta w 2019 roku podkreśla rosnące znaczenie branży lotniczej w naszym regionie. Cieszymy się niezmiernie, że zakład powraca silniejszy i z ambitnymi planami rozwojowymi
Magdalena Okulowska, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Galeria zdjęć

XEOS szuka pracowników

Zakład XEOS to nowoczesny obiekt o powierzchni 35 tys. mkw., obejmujący halę inspekcji wstępnej silników, główną halę montażowo-demontażową, zaawansowaną linię czyszczenia i inspekcji, wciąż rosnącą liczbę stanowisk naprawczych, centrum szkoleniowe oraz najnowocześniejszą komorę testową.

Obecnie zespół XEOS liczy 250 osób – mechaników silników lotniczych, inżynierów, logistyków i pracowników administracji – i wciąż szukają nowych.

W pierwszej kolejności na pracę mogą liczyć technicy silników lotniczych z doświadczeniem i bez, bo oferujemy specjalistyczne szkolenia, które trwają od 9 do 12 miesięcy
Iwona Uchnast, senior HR Manager - XEOS Site HR Leader.

– Na miejscu mamy do dyspozycji silniki szkoleniowe, dlatego jesteśmy w stanie szybko rozwijać kompetencje naszej kadry i budować zespół wysoko wykwalifikowanych specjalistów w regionie Wrocławia – Robert Burton, dyrektor zarządzający XEOS.

Zakład XEOS: serwis, naprawa i remonty silników lotniczych

Zakład XEOS prowadzi obecnie przeglądy serwisowe silników LEAP-1B, a także wspiera naprawy modułowe i testy silników LEAP-1A. W najbliższych miesiącach planowane jest uruchomienie stanowiska testowego dla silników LEAP-1B, oraz dalsza rozbudowa zdolności remontowych i naprawczych obiektu.

Dwa miesiące temu z dumą ogłosiliśmy, że Polskie Linie Lotnicze LOT wybrały Lufthansa Technik jako partnera do obsługi serwisowej swoich silników CFM LEAP-1B
Christian Seitler, dyrektor ds. obsługi silników nowej generacji w Lufthansa Technik.

– Naturalnym krokiem było więc przyjęcie pierwszego silnika LOT-u do serwisowania właśnie w zakładzie XEOS w Polsce. Ten nowoczesny obiekt stanowi doskonałe uzupełnienie naszej infrastruktury obsługi silników LEAP w Hamburgu – dodaje Christian Seitler.

Spółka GE Aerospace ogłosiła w poniedziałek 24 marca oficjalne otwarcie nowoczesnego zakładu obsługi technicznej silników lotniczych XEOS w Środzie Śląskiej koło Wrocławia Marek Księżarek
Spółka GE Aerospace ogłosiła w poniedziałek 24 marca oficjalne otwarcie nowoczesnego zakładu obsługi technicznej silników lotniczych XEOS w Środzie Śląskiej koło Wrocławia

XEOS pod Wrocławiem serwisuje silniki LOT-u

Lufthansa Technik i PLL LOT ogłosiły podpisanie umowy serwisowej dotyczącej silników CFM LEAP-1B w styczniu 2025 roku. Obecnie polski przewoźnik narodowy eksploatuje flotę 18 Boeingów 737 MAX 8, a w trakcie realizacji zamówienia znajduje się kolejnych 13 samolotów, co łącznie oznacza 62 silniki LEAP-1B oraz - dodatkowo - jednostki zapasowe.

Z radością obserwujemy, jak nasze silniki CFM LEAP-1B są serwisowane przez rodzimych specjalistów w zakładzie XEOS
Maciej Maciejewicz, szef działu napędów w Polskich Liniach Lotniczych LOT.

– To nowoczesne centrum serwisowe oraz wysoko wykwalifikowana kadra, niosą za sobą ogromny potencjał korzyści nie tylko dla naszej linii, lecz także dla dynamicznie rozwijającego się sektora lotniczego w Polsce – mówi Maciej Maciejewicz.

GE Aerospace – w Polsce są od 30 lat

GE Aerospace jest światowym liderem w produkcji silników odrzutowych, podzespołów i systemów dla lotnictwa cywilnego i wojskowego. Firma dysponuje flotą składającą się z około 45 000 silników wykorzystywanych w lotnictwie cywilnym oraz 25 000 jednostek napędowych stosowanych w lotnictwie wojskowym. Zatrudniają 53 000 pracowników na całym świecie.

Spółka GE Aerospace jest obecna w Polsce od 30 lat. – Zatrudniamy tu ponad dwa tysiące pracowników w sześciu lokalizacjach, współpracujemy z ośmioma wyższymi uczelniami i ponad tysiącem lokalnych dostawców. Równocześnie inwestujemy w rozwój wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej – wylicza Alan Kelly, dyrektor generalny ds. serwisu silników LEAP w GE Aerospace.

  • GE Aerospace aktywnie wspiera również Polskie Siły Powietrzne, dostarczając jednostki napędowe do różnych statków powietrznych, w tym śmigłowców. W styczniu br. GE Aerospace otrzymało zamówienie na 210 silników T700, które będą napędzać 96 śmigłowców szturmowych Boeing AH-64E Apache Guardian dla Polskich Sił Zbrojnych.
  • Napędy TGE Aerospace wspierają Polskie Linie Lotnicze LOT od ponad 25 lat, dostarczając silniki CFM56-3, CFM56-7Bi LEAP-1B do samolotów Boeing 737 Classic oraz Next-Generation 737 oraz 737 MAX, a także jednostki CF34 do samolotów Embraer E-Jet.

Lufthansa Technik – obsługa techniczna, produkcyjna, projektowa

Grupa Lufthansa Technik jest jednym z wiodących globalnych dostawców zaawansowanych usług technicznych dla lotnictwa. Posiada międzynarodowe certyfikaty jako organizacja obsługi technicznej, produkcyjna oraz projektowa. Firma zatrudnia ponad 24 000 pracowników w kilkudziesięciu lokalizacjach na całym świecie.

Lufthansa Technik oferuje kompleksowy zakres usług dla lotnictwa komercyjnego, samolotów VIP oraz maszyn przeznaczonych do misji specjalnych. Portfolio firmy obejmuje obsługę techniczną, naprawy, przeglądy oraz modernizacje struktur płatowcowych, silników, komponentów i podwozi, a także produkcję innowacyjnych rozwiązań kabinowych oraz cyfrowe wsparcie zarządzania flotą.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama