Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
W minionym roku miasto nie otwierało nowych linii tramwajowych, nowych dróg, więc nie było tak silnej konkurencji, jak we wcześniejszych latach. Przypomnijmy choćby tramwaje na Nowy Dwór i przez Popowice, ul. 11 Listopada czy mosty Chrobrego.
Aleja Wielkiej Wyspy - dlaczego nie ma jej w zestawieniu?
W zestawieniu nie znalazła się olbrzymia miejska inwestycja: aleja Wielkiej Wyspy. Koszt gigantyczny – 314 mln zł – bo poza jezdnią, chodnikami i drogami rowerowymi powstały dwa mosty. Z drogi korzystamy od grudnia 2023 roku, ostatnie prace prowadzone były w 2024 roku, ale odbiory jeszcze trwają i inwestycja ta formalnie zostanie zakończona w tym roku.
Al. Wielkiej Wyspy znajdzie się w zestawieniu za 2025 rok, natomiast w minionym roku królowały remonty. Suma mniejszych remontów ulic dała grube miliony - łącznie ponad 47 mln zł. Do tego doliczyć trzeba remonty torów i mostów.
Kładka, droga, promenada i inne ważne
Przypominając najdroższe inwestycje komunikacyjne nie zapominamy, że były dziesiątki mniejszych i wcale nie tanich. Nie sposób wymienić wszystkie, ale wspomnieć można o lubianej i docenianej Promenadzie Krzyckiej. Za 3,7 mln zł powstał kolejny odcinek między Spiską a Ślężną.
Rowerzyści mogą również bezpieczniej poruszać się w obrębie ulicy Dubois, gdzie za 2,6 mln zł powstały dla nich nowe drogi. Nie zapominajmy też o odbudowie zniszczonej kładki św. Antoniego nad fosą. Powalone przez wichurę drzewo tak skutecznie zniszczyło starą przeprawę, że konieczne było jej rozebranie i wybudowanie nowej. Kosztowało to 2,6 mln zł.
Natomiast Ołtaszyn cieszy się z rozbudowanej i wyremontowanej za 3 mln zł ulicy Motylkowej. MPK zbliżoną kwotę wydało na budowę rozjazdu do zajezdni Ołbin na ulicy Słowiańskiej.
Zestawienie największych zakończonych w 2024 roku inwestycji komunikacyjnych Wrocławia
Zobacz w naszej galerii: