wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

11°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 08:50

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Legendarna trasa, historyczny skład i malownicze widoki

Mija rok od otwarcia legendarnej trasy Kolei Doliny Bystrzycy (dawniej Weistritztalbahn) – linii kolejowej nr 266, łączącej Świdnicę Kraszowice ze stacją węzłową Jedliną Zdrój, a to świetna okazja, aby wybrać się tym szlakiem w podróż historycznym składem z Klubem Sympatyków Kolei we Wrocławiu. Są nowości!

Reklama

Z okazji pierwszych urodzin linii nr 266 Klub Sympatyków Kolei przygotował nowości w ramach przejazdów 25 sierpnia i 1 września.

Tym razem w składzie znajdą się wyłącznie wagony przedziałowe z lat siedemdziesiątych, w oliwkowym malowaniu i z pełnym nagłośnieniem - wszystko po to, aby każdy w przedziale mógł usłyszeć komentarz przewodnika. Wagony poprowadzi słynny „Fiat” SU45-079, ostatni czynny spalinowóz tej serii z oryginalnym wyposażeniem technicznym i detalami dekoracyjnymi jakie te pojazdy trakcyjne miały w latach swojej codziennej służby. Nowością jest także możliwość dojazdu do Mieroszowa.
Michał Wychodil, rzecznik prasowy Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu

Najdłuższy tunel, najbardziej malownicze widoki

Przygotowano przejazdy trzema trasami.

  1. Wrocław Główny – Świdnica Miasto – Jedlina Zdrój (możliwość pozostania w Jedlinie i zwiedzania przez około 6 godzin, lub podróży kolejnymi pociągami ) – Świdnica Miasto – Wrocław Główny
  2. Jedlina Zdrój – Nowa Ruda – Jedlina Zdrój (czas na zwiedzanie Nowej Rudy około 4 godziny)
  3. Nowa Ruda – Jedlina Zdrój – Wałbrzych Główny – Mieroszów – Wałbrzych Główny – Jedlina Zdrój – Nowa Ruda

Dolny Śląsk z kolejowej perspektywy – w dodatku w wagonach historycznych ciągniętych zabytkową lokomotywą – wygląda inaczej niż z okien auta.

Podróżnych czeka mnóstwo atrakcji, m.in.:

  • najdłuższy kolejowy tunel pozamiejski na Dolnym Śląsku o długości 1601 m pod górą Mały Wołowiec,
  • malownicze widoki, gdy pociąg będzie jechał serpentynami między przełęczą Dzikowiec Wielki a wzniesieniem Kamienna albo doliną rzeki Bystrzycy (kilkakrotnie ją przekroczy),
  • widok na Góry Sowie,
  • ostre łuki,
  • zabytkowe dworce z przełomu XIX i XX wieku,
  • mosty o różnych konstrukcjach i wiadukty, w tym jedne z najwyższych w Polsce,
  • historyczna sygnalizacja kształtowa w Mieroszowie.

– Warto dodać, że wybierając się na taką wycieczkę, można połączyć przyjemne z pożytecznym: zyski ze sprzedaży biletów, klubowych gadżetów i pamiątek przeznaczane są na remonty i inne prace przy zabytkowym taborze, a to oznacza, że można mieć świetny dzień, a jednocześnie wesprzeć ratowanie zabytków kolejnictwa – mówi Michał Wychodil.

Ile kosztują bilety i gdzie można je kupić?

Ceny biletów: od 35 do 129 zł (ulgowe od 25 do 99 zł) w zależności od wybranej relacji.

Opisy tras i atrakcji, ceny poszczególnych biletów, godziny odjazdów i przyjazdów na każdej stacji znajdziecie na stronie Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu

Źródło: materiały organizatorów

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl