wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

22°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 13:05

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Aktualności
  4. Wrocławski startup wprowadza e-Teczkę. Dzięki AI pomoże ona w prowadzeniu spraw kadrowych
E-Teczka ułatwi pracę kadrowym. Pixabay
E-Teczka ułatwi pracę kadrowym.

Alphamoon, startup działający w obszarze inteligentnego przetwarzania dokumentów opracował moduł dedykowany zespołom HR oraz małym i średnim przedsiębiorcom. Rozwiązanie pozwala na digitalizację dokumentów z teczek pracowników, automatycznie je kategoryzuje oraz wyciąga niezbędne dane zatrudnionych osób.

Reklama

Wrocławski startup Alphamoon wprowadza właśnie na polski rynek moduł Inteligentnej e-Teczki, czyli usprawnienie istniejących systemów kadrowych dzięki AI. Pomoże on zespołom kadr usprawnić pracę związaną z przetwarzaniem teczek pracowników. Wdrożenie rozwiązania wiąże się z wieloma korzyściami, zarówno dla mniejszych firm jak i korporacji, bez względu na zakres ich działalności.

Nowe przepisy, więcej wymogów

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, akta osobowe powinny być prowadzone w ściśle określony sposób, z zachowaniem podziału dokumentacji na sekcje - obowiązek prowadzenia jest zaś określony przez Kodeks pracy.

W 2019 wprowadzono natomiast istotne zmiany. Od tego czasu dokumentacja musi być podzielona na cztery sekcje, a nie trzy sekcje, jak to było wcześniej. Skrócono również obowiązek przechowywania teczek.

Do tej pory wymogiem dla papierowego archiwum było 50 lat, co wiązało się z ogromnymi kosztami - zarówno związanymi z utrzymywaniem jak i przetwarzaniem teczek. W określonych przypadkach okres ten zredukowano do 10 lat.

Mniej papieru, duża automatyzacja

Inteligentna e-Teczka to rozwiązanie, które odpowiada na wiele wyzwań wynikających z obowiązku prowadzenia i archiwizacji teczek. Alphamoon pozwoliło nie tylko zdigitalizować dokumentację, zmniejszając tym samym koszty utrzymania papierowego archiwum, ale w pełni automatyzuje proces ręcznego tagowania dokumentów, polegającego na przypisywaniu odpowiedniej identyfikacji sekcji oraz określeniu typu dokumentu.

Ponadto e -Teczka uwalnia także zespoły kadrowe od żmudnego i monotonnego przenoszenia ręcznie danych z dokumentów i wpisywanie ich do odpowiednich systemów. Jest to możliwe dzięki automatycznej ekstrakcji danych jak np. PESEL, imię, nazwisko, data urodzenia, data utworzenia dokumentu, itp.

Inteligentna e-Teczka pomaga w rozwiązaniu wielu bolączek zespołów kadrowych. Przykładem takiego zadania jest szukanie konkretnego dokumentu lub informacji, co często można przyrównać do szukania igły w stogu siana. Automatyzacja skraca czas. Digitalizacja to także zabezpieczenie przed utraceniem dokumentacji w wyniku pożaru lub po prostu upływu czasu - druk, w szczególności na dokumentach mających kilkadziesiąt lat, traci swoją jakość.
Norbert Raus, CEO w Alphamoon

Rozwiązanie dla dużych i małych firm

Inteligentna e-Teczka jest skierowana zarówno do dużych jak i małych firm. Chociaż problem codziennej pracy z dokumentami pracowniczymi jest dużo bardziej odczuwalny przy znaczącej skali, zespół Alphamoon widzi potencjał także w obszarze średnich i małych przedsiębiorstw.

Inteligentna e-Teczka to klucz do zoptymalizowanych i bardziej wydajnych operacji kadrowych. Małe firmy często borykają się z chaosem w swoich dokumentach - sztuczna inteligencja pozwala zapanować nad tym problemem. Mamy także za sobą wdrożenie naszego rozwiązania w jednej z największych firm z sektora energetycznego w Polsce, gdzie inteligentna e-Teczka wspiera digitalizację setek tysięcy dokumentów rocznie.
Norbert Raus

Wrocławski startup Alphamoon dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, pomaga firmom automatyzować również inne procesy związane z dokumentami. Platforma online służy do wyciągania różnych danych z dowolnych dokumentów, co umożliwia zastosowana technologia zero shot. Użytkownicy mogą zarejestrować się w platformie, a następnie w prosty sposób określić rodzaj dokumentu oraz potrzebne dane do wyciągnięcia.

Alphamoon kieruje swoją ofertę zarówno do mikroprzedsiębiorstw, które mają niewielkie ilości, lecz bardzo zróżnicowane typy dokumentów, jak i do dużych firm z rozbudowanymi procesami. Pośród klientów Alphamoona znajdują się firmy z obszaru windykacji, bankowości oraz przemysłu.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl