wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

-2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 23:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Komunikacja miejska
  4. #TORYwolucja trwa! 19 inwestycji torowych w 2022 r. za 91 mln zł. Jakie plany na 2023?

#TORYwolucja we Wrocławiu trwa w najlepsze! 2022 r. to 19 ważnych inwestycji za ponad 91 mln złotych. Podobna suma na remonty zostanie przeznaczona także w nowym roku. W planach na 2023 r. jest 9 inwestycji, z których największe to remonty trzech zajezdni: Gaj, Borek i Ołbin. Zobaczcie torowe podsumowanie wrocławskiego MPK w 2022 r. i najbliższe inwestycje komunikacyjne we Wrocławiu!

Reklama

Mija trzeci rok działań torowych we Wrocławiu pod kryptonimem #TORYwolucja. Odczuwalna i widoczna poprawa to wypadkowa kilku czynników, takich jak wymiana taboru i remonty torowisk.

W ramach programu MPK zrealizowało do tej pory blisko 50 inwestycji wartych ponad 240 mln zł. W 2022 roku był to m.in. remont torowiska na pl. Jana Pawła II i pl. Kościuszki.

Ciągła poprawa stanu wrocławskich torowisk jest jednym z naszych priorytetów. Program #TORYwolucja z powodzeniem realizujemy już od trzech lat, przeznaczając na niego ponad 80 milionów złotych rocznie. To nie tylko remonty torów, ale także sieci trakcyjnej, zwrotnic i rozjazdów. To wszystko, by podróżowanie tramwajami było dla mieszkańców zarówno wygodne, jak i bezpieczne.
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia

Prezydent podkreśla, że odczuwalnym efektem jest większa płynność i efektywność przejazdów — tramwaje przyspieszyły, częstotliwość wypadania tramwajów z torów spadła z jednego przypadku na kilka dni do około 30 w roku (80-proc. spadek liczby wykolejeń!). – #TORYwolucję poprzedziliśmy analizą, żeby ustalić, gdzie są słabe punkty, co poprawić i zmienić, aby wyjść z niechlubnych statystyk – przypomniał prezydent.

Remonty torowe we Wrocławiu w 2022 roku. 19 inwestycji za 91 mln zł

#TORYwolucja 2022 to 19 zadań, z których już udało się zakończyć 17 (dwa do dokończenia w 2023 r.). Jedne z najważniejszych to:

  • remont na placu Jana Pawła,
  • skrzyżowaniu Powstańców Śląskich z Hallera,
  • modernizacja na placu Kościuszki i ulicy Świdnickiej,
  • wymiana torowiska przy moście Szczytnickim,
  • remont pętli w Leśnicy,
  • kolejne zielone torowiska np. w ulicy Popowickiej, gdzie powstaje nowa trasa tramwajowa.

Galeria zdjęć

W liczbach 2022 r. wygląda tak:

  • 19 inwestycji torowych;
  • 48 wymienionych zwrotnic;
  • 31 wymienionych rozjazdów;
  • 6 987 wymienionych metrów toru pojedynczego;
  • 1 628 metrów kwadratowych zielonych torowisk;
  • ponad 91 milionów zł wydanych na realizację zadań.

Do tego dochodzą zadania spoza #TORYwolucji, wykonywane równolegle, takie jak wymiana i remonty pojazdów, budowa i planowanie tras, jak przez Popowice, na Nowy Dwór, Swojczyce i Maślice czy skuteczne starania o autobusy elektryczne (13 w 2023 r.), a nawet wodorowe, które na razie są marzeniem, ale na pewno osiągalnym.

Prezes Krzysztof Balawejder przyznał, że przez przerwane łańcuchy dostaw, inflację i inne czynniki utrudniające prowadzenie remontów był to rok najtrudniejszy. Zaznaczył, że prace prowadzone są tak, aby możliwie jak najbardziej ograniczać wynikające z nich utrudnienia w ruchu. W kluczowych punktach miasta, takich jak plac Jana Pawła, MPK podzieliło je na etapy, dzięki czemu nie było konieczności zamykania newralgicznych skrzyżowań.

Chciałbym bardzo serdecznie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji inwestycji w tym roku. Mieszkańcom Wrocławia natomiast za wyrozumiałość i cierpliwość, radnym miejskim za fundusze, panu prezydentowi Jackowi Sutrykowi za ogromne wsparcie, a moim współpracownikom i naszym podwykonawcom za zaangażowanie i wykonaną pracę.
Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław

Zadania na 2023 rok. M.in. modernizacja trzech zajezdni

Koniec roku to także czas zapowiedzi. #TORYwolucja 2023 będzie skoncentrowana na modernizacji (za około 100 milionów złotych) trzech zajezdni – Gaj, Borek i Ołbin – aby przygotować je na przyjazd nowych tramwajów, które wyjadą na istniejące i budowane trasy. Krzysztof Balawejder obiecał solidną pracę przy utrzymaniu i konserwacji infrastruktury. „Tak aby efekty intensywnych rewolucji trwały jak najdłużej.”

Na liście na 2023 rok jest 9 zadań, m.in.

  • wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu pl. Powstańców Wielkopolskich z ul. Trzebnicką oraz przebudowa połączenia z zajezdnią Ołbin,
  • modernizacja torowiska wraz z siecią trakcyjną w ul. Legnickiej (od ul. Zachodniej do ul. Niedźwiedziej),
  • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Legnickiej z ul. Milenijną wraz z modernizacją przejazdu.

W planach jest również remont pięciu przejść dla pieszych. – Z #TORYwolucji korzystają nie tylko pasażerowie, ale także piesi, kierowcy i rowerzyści – podkreśla prezes Balawejder.

Pasażerowie mogą zastanawiać się, dlaczego tyle zadań realizowanych jest w tym samym czasie. Remonty są przecież mile i niemile widziane zarazem. – Staramy się robić tyle, ile możemy, gdy pozwala nam budżet i mamy pieniądze – wyjaśnia Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu w UM Wrocławia. – Przepraszam za utrudnienia i dziękuję za wyrozumiałość. Proszę pamiętać, że pracujemy z myślą o wrocławianach – dodała dyrektor.

W nadchodzącym roku na wszystkie inwestycje w ramach #TORYwolucji przewidziany jest budżet wwysokości blisko 82 mln zł.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl