Którędy pojedzie tramwaj na Maślice?
Dokładny przebieg trasy poznamy po zakończeniu jej projektowania (wykonawca dostanie na to 25 miesięcy), ale założenia już są:
- Pilczycka (przy stadionie Tarczyński Arena),
- Maślicka,
- Suwalska,
- Królewiecka,
- centrum handlowe w pobliżu linii kolejowej;
- 8 par przystanków: na wysokości ul. Gosławickiej, przy AOW, ul. Rędzińskiej, Bogatyńskiej, Brodnickiej, na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej, przy ul. Suwalskiej oraz ul. Królewieckiej.
Przewidywana długość trasy to od 3 do 4 kilometrów. Wybór miejsca mety – przy linii kolejowej, którą jeżdżą pociągi na Głogów czy Zieloną Górę – jest uzasadniony planami PKP, które wybudują w tamtych okolicach stację Wrocław-Maślice. Przy pętli tramwajowej miasto chce zrobić parking typu parkuj i jedź na kilkadziesiąt aut.
Zadanie jest wielkie i skomplikowane
Zadanie poprowadzą Wrocławskie Inwestycje. Kierownikiem projektu jest Justyna Kleczewska-Strag: — To wielkie i skomplikowane zadanie. Planujemy wybudować most na Ługowinie, liczne sieci podziemne, kilka kilometrów torowiska. Dokumentacja obejmie wiele pozwoleń i uzgodnień m.in. decyzję środowiskową, ZRID czy budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach. Stąd też od momentu podpisania umowy projektant będzie miał na przygotowanie dokumentacji 25 miesięcy. Inwestycja będzie objęta konsultacjami społecznymi. Jest ściśle powiązana z przebudową ulicy Maślickiej. Na to zadanie mamy już dokumentację projektową obejmującą kompleksową przebudowę jezdni, budowę dróg dla rowerów, chodników oraz całej infrastruktury podziemnej.
Budowa trasy na Maślice jest jednym z kluczowych zadań miejskiego Programu Tramwajowego 2.0.