wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 01:30

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Będzie tramwaj na Maślice. Miasto przygotowuje się do przetargu na projekt trasy
Kliknij, aby powiększyć
Na zdjęciu: tramwaj i wrocławianie przy przystanku Orląt Lwowskich Tomasz Hołod
Na zdjęciu: tramwaj i wrocławianie przy przystanku Orląt Lwowskich

Uwaga, uwaga, mamy ważny komunikat: będzie tramwaj na Maślice! Jeszcze w tym roku miasto rozpocznie poszukiwania projektanta trasy, która początek ma mieć pod stadionem a metę w pobliżu centrum handlowego. Terminy? Odległe, bo zadanie jest wielkie i skomplikowane. Projektant dostanie dwa lata na przygotowanie dokumentów. Najważniejsze, że misja ruszyła.

Reklama

Podjęliśmy właśnie decyzję o ogłoszeniu przetargu na projektowanie tej trasy. To skomplikowany i długotrwały proces, ale musimy go przejść, aby rozwijać komunikacyjnie nasze miasto. Inwestycja umożliwi mieszkańcom Maślic, ale i pobliskich osiedli, szybki dojazd do centrum. Dzięki jej realizacji aż 11 tysięcy osób zyska dostęp w odległości do 500 m do przystanku tramwajowego. A dzięki parkingowi park and ride i odpowiedniej integracji z autobusami, trasa tramwajowa na Maślice będzie także nową ofertą komunikacyjną dla Stabłowic czy Pracz Odrzańskich.
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia

Którędy pojedzie tramwaj na Maślice?

Dokładny przebieg trasy poznamy po zakończeniu jej projektowania (wykonawca dostanie na to 25 miesięcy), ale założenia już są:

  • Pilczycka (przy stadionie Tarczyński Arena),
  • Maślicka,
  • Suwalska,
  • Królewiecka,
  • centrum handlowe w pobliżu linii kolejowej;
  • 8 par przystanków: na wysokości ul. Gosławickiej, przy AOW, ul. Rędzińskiej, Bogatyńskiej, Brodnickiej, na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej, przy ul. Suwalskiej oraz ul. Królewieckiej.  

Przewidywana długość trasy to od 3 do 4 kilometrów. Wybór miejsca mety – przy linii kolejowej, którą jeżdżą pociągi na Głogów czy Zieloną Górę – jest uzasadniony planami PKP, które wybudują w tamtych okolicach stację Wrocław-Maślice. Przy pętli tramwajowej miasto chce zrobić parking typu parkuj i jedź na kilkadziesiąt aut.

Zadanie jest wielkie i skomplikowane

Zadanie poprowadzą Wrocławskie Inwestycje. Kierownikiem projektu jest Justyna Kleczewska-Strag: — To wielkie i skomplikowane zadanie. Planujemy wybudować most na Ługowinie, liczne sieci podziemne, kilka kilometrów torowiska. Dokumentacja obejmie wiele pozwoleń i uzgodnień m.in. decyzję środowiskową, ZRID czy budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach. Stąd też od momentu podpisania umowy projektant będzie miał na przygotowanie dokumentacji 25 miesięcy. Inwestycja będzie objęta konsultacjami społecznymi. Jest ściśle powiązana z przebudową ulicy Maślickiej. Na to zadanie mamy już dokumentację projektową obejmującą kompleksową przebudowę jezdni, budowę dróg dla rowerów, chodników oraz całej infrastruktury podziemnej.

Budowa trasy na Maślice jest jednym z kluczowych zadań miejskiego Programu Tramwajowego 2.0.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl