wroclaw.pl strona główna

WAŻNE Groźny wypadek na skrzyżowaniu Pułaskiego z Komuny Paryskiej

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Powstanie projekt łącznika Iwaszkiewicza - Kajdasza

Po wybudowaniu wydzielonej trasy autobusowej na Buforowej i Bardzkiej mieszkańcy Jagodna i części Wojszyc mogą komunikacją miejską bardzo szybko dostać się do centrum miasta. Tymczasem na równoległej Grota-Roweckiego, w godzinach szczytu, autobusy stoją w korku. Jednym ze sposobów na przyspieszenie komunikacji miejskiej na Ołtaszynie i Wojszycach jest dowiezienie pasażerów na Jagodno, gdzie zaczyna się wydzielona trasa autobusowa.

Reklama

I właśnie po to ma powstać łącznik, który pozwoli "przerzucić" pasażerów z Ołtaszyna i Wojszyc na Jagodno, a stamtąd szybko dowieźć ich do centrum. Nie będzie to najkrótsza droga, ale za to najszybsza.

Po co łącznik Iwaszkiewicza - Kajdasza?

To rozwiązanie powstaje niezależnie od planowanej przebudowy ulicy Grota Roweckiego. Jest jednym z elementów Pakietu dla Południa, o którym szeroko piszemy w "Tak wykuwał się Pakiet dla Południa - 900 pomysłów, jak odkorkować południowe osiedla. Zobacz, co wyniknęło z konsultacji".

Pakiet dla Południa to system kompleksowych działań, które mają poprawić komunikację na Jagodnie, Wojszycach, Krzykach, Partynicach, Klecinie i Ołtaszynie.

Zgodnie z postulatami mieszkańców, magistrat zapowiedział powstanie ulicy łączącej Grota-Roweckiego z Buforową. Będzie ona przedłużeniem ulicy Iwaszkiewicza i spotka się z ulicą Kajdasza.

To w temacie komunikacji zbiorowej najczęściej zgłaszana propozycja podczas konsultacji. Część tej ulicy będzie wyłącznie dla autobusów, rowerzystów i pieszych. Gdyby jeździły nią samochody, to autobusy utknęłyby w korku razem z nimi, a właśnie chodzi o to, aby to autobusy były szybkim środkiem transportu.

Jakie są wytyczne dla projektanta łącznika Ołtaszyna z Wojszycami?

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg, który ma wyłonić biuro projektowe. Zajmie się ono przygotowaniem kompleksowej dokumentacji niezbędnej do wybudowania drogi. 

Powstać ma:

  • jezdnia o szerokości 6,5-7 metrów;
  • obustronna droga dla pieszych o szerokości 2,3 metra;
  • dwukierunkowa droga dla rowerów po północnej stronie jezdni o szerokości 3 metrów.

Trasa będzie oświetlona i odwodniona. Drogi piesze i rowerowe zostaną oddzielone od jezdni pasem zieleni.

Mapa pokazuje dwa łączniki wschód-zachód. Ciemną ciągłą linią zaznaczony jest istniejący, biegnący ulicami Parafialną, Asfaltową i Lutosławskiego. Czerwoną przerywaną ten, który będzie projektowany. Połączy on ul. Iwaszkiewicza z Kajdasza wroclaw.pl
Mapa pokazuje dwa łączniki wschód-zachód. Ciemną ciągłą linią zaznaczony jest istniejący, biegnący ulicami Parafialną, Asfaltową i Lutosławskiego. Czerwoną przerywaną ten, który będzie projektowany. Połączy on ul. Iwaszkiewicza z Kajdasza

Projekt powinien również zawierać:

  • dwie pary przystanków autobusowych,
  • analizę możliwości lokalizacji dodatkowych miejsc postojowych na ul. Iwaszkiewicza i Kajdasza,
  • możliwości nasadzenia zieleni wysokiej.

Jakie punkty Pakietu dla Południa są realizowane? 

Na łącznik Iwaszkiewicza - Kajdasza trzeba będzie poczekać kilka lat. Jeśli przetarg na projekt zostanie szybko rozstrzygnięty, to zwycięzca będzie miał 13 miesięcy na przygotowanie kompletu dokumentacji wraz z pozwoleniami. Oznacza to, że ogłoszenie przetargu na budowę drogi możliwe będzie najszybciej jesienią lub zimą 2026 roku.

W toku są inne zadania zawarte w Pakiecie dla Południa

  • Wybrany został projektant przebudowy ulicy Zwycięskiej.

  • Trwa projektowanie tramwaju na Jagodno i rozbudowy ulicy Buforowej do czterech pasów.

  • Trwa projektowanie linii tramwajowej Borowska Szpital.

  • Trwa proces projektowania tramwaju na Klecinę - obecnie prowadzone są konsultacje co do wyboru wariantu.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama