Zaraz tramwaj przez Popowice, a wkrótce remont torowiska na Legnickiej
Pani dyrektor, od 15 maja przez Popowice zacznie jeździć tramwaj. Jakie linie będą kursowały nową trasą? Co zmieni się w komunikacji autobusowej?
Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu: – Bardzo się cieszę, że ten moment już za chwilę nastąpi, bo mieszkańcy Kozanowa, Popowic i Szczepina długo czekali na możliwość przejazdu linią tramwajową przez ul. Popowicką, Starogroblową czy Długą. To bardzo ważna dla nas inwestycja, niezwykle istotna w kontekście alternatywy dla ul. Legnickiej. Uruchomimy dwie linie tramwajowe: 18 i 19. Odpowiednim zmianom ulegną również przebiegi tras autobusowych.
Wszystkie te zmiany były konsultowane z mieszkańcami i radami osiedli. Właśnie po to, żeby dostosować tę sieć połączeń jak najlepiej do oczekiwań mieszkańców. Linia 19 połączy bezpośrednio Kozanów, Popowice, Szczepin z rejonem placu Grunwaldzkiego i dalej z Halą Stulecia. A linia 18 częściowo zastąpi linię 32, czyli pojedzie z Kozanowa w rejon Gaju przez pięknie wyremontowane mosty Pomorskie.
Za chwilę przekonamy się, dlaczego ta trasa jest taka ważna. Niebawem na ul. Legnickiej rozpocznie się remont torowiska. Jak będzie przebiegał?
Witold Woźny, prezes MPK Wrocław: – Ten remont jest konieczny już od jakiegoś czasu. Trudno było go wykonać przed uruchomieniem trasy przez Popowice, z uwagi na to, że zablokowalibyśmy całą część zachodnią miasta, uniemożliwiając jej skomunikowanie z centrum. Jak już zostało wspomniane, 15 maja uruchamiamy trasę przez Popowice, to oznacza, że będziemy mogli wejść z pracami modernizacyjnymi na ul. Legnicką.
Będzie remontowana co najmniej w trzech etapach. Pierwszy etap: od ul. Zachodniej do ul. Niedźwiedziej - wkrótce poznamy wyniki przetargu na wykonawcę tego zadania. Zakładamy, że będziemy mogli wpuścić go na przełomie maja i czerwca. Oczywiście jest to procedura przetargowa, ale zakładamy wariant optymistyczny, który spowoduje, że ten pierwszy odcinek będziemy remontowali do końca wakacji. Kolejnym etapem jest remont na odcinku od ul. Małopanewskiej do Kwiskiej. A także skrzyżowanie ul. Legnickiej z Milenijną.
Wielki spadek liczby wykolejeń we Wrocławiu
Temat gorący w internecie to wykolejenia, ale mam wrażenie, że coraz mniej tego typu informacji krąży w internecie.
Witold Woźny, prezes MPK Wrocław: – To prawda, wykolejeń jest zdecydowanie mniej. Jednak, zanim do tych statystyk przejdę, to warto też wspomnieć, że często sami nie dostrzegamy tego, co widzą inni w całym kraju. W tym tygodniu będziemy gospodarzami Komisji Torowej Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. To Izba, która zrzesza organizatorów, przewoźników i operatorów komunikacji publicznej w kraju.
Oni w tym tygodniu do Wrocławia przyjadą, aby posłuchać i zobaczyć, jak TORYwolucja wygląda u nas. Ile środków i sił włożyliśmy w to, żeby poprawić infrastrukturę tramwajową. To robi powszechne uznanie w kraju. A wracając do statystyk, patrząc tylko na to, jak liczba wykolejeń kształtowały, się od 2020 roku, to mówimy o wielkim spadku. W 2020 r. było to ponad 80 wykolejeń. W 2021 - 70, a w 2022 - 21 wykolejeń.
Czy będzie można jechać pociągiem na UrbanCard w obrębie miasta? Jakie są plany na dalszy rozwój komunikacji w obrębie aglomeracji? Zapoznaj się z całą rozmową z cyklu „Pytamy o Wrocław”