Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
– Wypracowaliśmy bezpieczną przestrzeń dla wszystkich użytkowników ruchu: pasażerów, kierowców, pieszych i rowerzystów. Przesuniemy jezdnię, wybudujemy nowe torowisko, chodniki i ścieżki rowerowe – zapowiada Elżbieta Urbanek, dyrektorka Departamentu Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.
Na Drobnera jest ciasno, a będzie wygodnie i zielono
Koncepcja Węzła Przesiadkowego Drobnera to nowa jakość. Bez przebudowy, zmiany przebiegu torów i ulicy, nic nie da się tam zrobić - jest za wąsko.
– To będzie wielka inwestycja, jej koszt szacujemy na 50 mln zł. Prace potrwają 1,5 roku. W takim miejscu będą one odczuwalne, nie da się uniknąć utrudnień. O zmianach organizacji ruchu będziemy informować, gdy wyłonimy wykonawcę prac i wspólnie z nim opracujemy możliwie najlepsze rozwiązania – informuje Elżbieta Urbanek.
Podczas budowy na pewno nie będzie lekko, jednak po zakończeniu prac z jednego peronu będziemy wsiadać do autobusów i tramwajów.
Przebudowa Drobnera - zobacz, jak wygląda przyszłość
Za parę miesięcy zakończy się projektowanie i zostanie ogłoszony przetarg, który wyłoni wykonawcę. Jednak już dziś, premierowo, publikujemy wizualizację tego, jak skrzyżowanie Drobnera i Dubois będzie wyglądać w 2026 roku:
Galeria zdjęć
Perony będą długie: zmieszczą się na nich jednocześnie dwa tramwaje lub dwa autobusy, albo jeden tramwaj i autobus.


Aby było to możliwe, w miejsce obecnego układu powstanie pół kilometra nowych torów i 1,2 km trakcji tramwajowej. Całość powstanie zgodnie z aktualnymi pozytywnymi trendami: przystanki będą zielone, na obu peronach pojawi się osiem drzew, które dadzą cień w słoneczne dni. Uzupełnieniem będą trejaże z pnączami.
W obrębie skrzyżowania powstaną ogrody deszczowe, a miejsca, w których nie da się posadzić drzew, zostaną obsadzone różami. W sumie posadzonych będzie 19 drzew i niemal trzy tysiące krzewów i pnączy oraz dwa tysiące bylin czy roślin cebulowych.
Inwestycja na Drobnera, ale dla wszystkich wrocławian
Zmiany dosięgną również Dubois, gdzie powstaną nowe, bezpieczne drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe, które połączą się z budowanymi obecnie na Pomorskiej czy w drugiej części Dubois.
Zmienimy geometrię układu drogowego. Poprzez przesunięcie osi jezdni na Drobnera i torów tramwajowych zyskamy przestrzeń na urządzenie wygodnych przystanków autobusowo-tramwajowych. Przebudujemy również sieci podziemne. Kanalizacja pamięta XIX wiek, więc jej stan techniczny na pewno wymaga już interwencji. Dodatkowo poprawimy komunikację w rejonie mostu Uniwersyteckiego budując przejście dla pieszych na wysokości ul. Cybulskiego.Michał Kulicki, Wrocławskie Inwestycje
– Na tej inwestycji skorzystają niemal wszyscy mieszkańcy Wrocławia. Przesiadają się tu mieszańcy podróżujący z kierunku Popowic, Krzyków, Poświętnego czy Kromera – dodaje Sergiusz Kmiecik, przewodniczący Rady Miejskiej Wrocławia.