wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

20°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Komunikacja miejska
  4. Budowa trasy na Jagodno już na półmetku

Budowa wydzielonej trasy dla komunikacji miejskiej na Jagodno jest już na półmetku. Prace na skrzyżowaniach są najtrudniejsze i najbardziej uciążliwe dla mieszkańców. Trwają właśnie na wlocie w ul. Lutosławskiego, ale już gotowy jest wjazd w Terenową. Prace idą coraz bardziej na południe, a jeszcze w wakacje ma się rozpocząć budowa pętli na wysokości ulicy Kajdasza.

Reklama

Wrocławskie Inwestycje - miejska spółka odpowiedzialna za przedsięwzięcie - raportują stan prac.

Budowa na Jagodnie, co zostało już zrobione

  • Od Świeradowskiej do ronda i od ronda do Lutosławskiego wykonano dwie warstwy podbudowy bitumicznej i warstwę wyrównującą.
  • Wlot w ul. Terenową wykonany jest już "na gotowo" łącznie z warstwą ścieralną i oznakowaniem poziomym (tymczasowym).
  • Na odcinku od ul. Lutosławskiego do 100 m przed ul. Kopycińskiego wykonana jest podbudowa betonowa i warstwa podbudowy z betonu asfaltowego.
  • Na wjeździe w Lutosławskiego w rejonie wlotu wykonano już wydzielony prawoskręt oraz roboty sieciowe.
  • Częściowo gotowe są nowe perony przystankowe.
  • Od Kopycińskiego do skrzyżowania z Kajdasza wykonano korytowanie.
  • W wakacje planowane rozpoczęcie robót w rejonie pętli przy Kajdasza.
  • Wraz z robotami drogowymi wyprzedzająco układana jest kanalizacja deszczowa. Obecnie gotowa jest do Kajdasza z przerwami na wloty.

TAT na Jagodno, zobacz postęp prac [wideo] 

Budowa buspasa na Jagodno ruszyła wiosną ubiegłego roku i ma potrwać do wiosny przyszłego. Koszt przedsięwzięcia to ponad 42 mln zł, z czego około 40 mln zł pochodzi z programu „Polski Ład”. 

Zamienią buspas na Jagodno na TAT

Buspas powstaje na bazie projektu torowiska tramwajowego. Standardy tramwajowe spełnia podbudowa, pozioma i pionowa geometria trasy, przystanki, jest również pozostawiona przestrzeń pod słupy trakcyjne. 

Miasto zdecydowało się na budowę buspasa, bowiem wydzielona, wolna od korków trasa autobusowa rozwiąże wiele problemów komunikacyjnych osiedla - dojazd do centrum stanie się zdecydowanie szybszy. 

Docelowo ma powstać tramwaj na Jagodno, ale przeszkodą jest linia kolejowa nr 285, z którą muszą przeciąć się tory tramwajowe. Było to niemożliwe do ubiegłorocznych wyborów parlamentarnych. Premier Donald Tusk obiecał stworzenie przepisów umożliwiających krzyżowanie się torowisk i rzeczywiście zajmuje się tym resort infrastruktury.

Przepisy mają wejść w życie jesienią tego roku. Wrocław nie czekając, aż przygotowywane rozporządzenie zacznie obowiązywać, ogłosił przetarg na projekt tramwaju oraz rozbudowy o kolejne pasy ruchu ulicy Buforowej. Zadaniem projektanta będzie stworzenie w porozumieniu z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi krzyżówki kolejowo-tramwajowej w oparciu o nowe przepisy.

Tramwaj na Jagodno kiedyś jeździć będzie pod pociągami

W perspektywie dekady PKP PLK mają wynieść linię kolejową do Sobótki (285) na nasyp. Wtedy problem skrzyżowania zniknie, tramwaje jeździć będą pod torami kolejowymi. Jednak to odległa perspektywa. Dlatego miasto chce na ten czas zbudować skrzyżowanie w jednym poziomie. Presja na tramwaj jest zbyt duża, aby czekać na przebudowę infrastruktury kolejowej.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama