Elektryczne rowery towarowe będą jeździć po Wrocławiu. Zobacz prototyp

Już niebawem we Wrocławiu pojawią się elektryczne rowery typu cargo w modelu abonamentowym. Takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele korzyści, w tym ekologicznych. To pierwszy w Polsce taki model rozwoju rowerów cargo – udostępni go Bike Idea sp. z o.o. w ramach projektu urvis.bike.


Elektryczne rowery typu cargo mogą wpłynąć na logistykę w mieście. Wybierając takie rozwiązanie, można zaoszczędzić pieniądze, czas, zadbać o ekologię i choć trochę rozładować korki w mieście.

– Prototyp elektrycznego roweru cargo już jest we Wrocławiu. W marcu dostępnych będzie 20 sztuk, a do końca roku planujemy kolejnych 30-50 kolejnych takich pojazdów. Kierujemy się przede wszystkim do odbiorców B2B (firmy kurierskie, żywieniowe) oraz urzędów. Jednak, jeśli pojawią się pojedynczy przedsiębiorcy, to również będą mogli zakupić od nas rower – zaznacza Paweł Raja, współzałożyciel i CEO spółki Bike Idea.

Prototyp elektrycznego roweru typu cargo/

Prototyp elektrycznego roweru typu cargo/fot. materiały prasowe

Elektryczny cargo bike może być przełomem w przestrzeni miejskiej

Jak wynika z danych Bike Idea, rowery cargo w centrach miast radzą sobie z dostawą lepiej i szybciej niż auta. Dostawy realizowane są nawet do 60 proc. szybciej niż standardowymi furgonetkami. Nie trzeba tankować, a koszt przejechania 100 km wynosi poniżej złotówki. Ogromną zaletą jest też z pewnością wpływ na środowisko – korzystanie z takiego rozwiązania zmniejsza emisję dwutlenku węgla o 90 proc. w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla i ok. 30 proc. w porównaniu z elektrycznymi furgonetkami.

Według szacunków rowery cargo mogą zagospodarować nawet 50 proc. wszystkich przejazdów w ramach miejskiego transportu towarowego.

Główne zalety roweru cargo

Rower ma wiele zalet, począwszy od poprawy jakości powietrza, samopoczucia i formy dzięki zadbaniu o środowisko czy uniknięcia stania w korku. A cargo bike może jeszcze więcej. Paweł Raja wśród największych zalet tego rozwiązania wymienia:

  • łatwość w zaparkowaniu,
  • eCargo obejmuje redukcję emisji COo 70-80 proc. w porównaniu z małymi ciężarówkami lub vanami zajmuje mniej miejsca na drodze,
  • potrzebuje mniej napraw i wizyt w serwisach niż auta,
  • może dostarczać w strefach dla pieszych,
  • nie ograniczają go okna czasowe,
  • kosztuje mniej w zakupie oraz utrzymaniu niż samochody osobowe lub dostawcze,
  • radzi sobie na wąskich drogach,
  • może uniknąć korków.

Na drodze roweru towarowego jest znacznie mniej przeszkód, jak np. wałów i osiedli zamkniętych, a dostawca nie musi jechać ulicą, aby dotrzeć do celu. Wybierając taki środek transportu przedsiębiorcy i dostawcy mogą zyskać na wielu płaszczyznach – dodatkowo zyskując miano tych, którzy dbają nie tylko o interesy, ale i środowisko i przestrzeń miejską.



Zgłoś uwagę