O skojarzenia dotyczące Wrocławia zapytano w badaniu 1036 osób, tylko spoza Wrocławia.
- Wrocław jest liderem wśród miast, do których Polacy chcieliby się przenieść. Około 30 procent respondentów bierze pod uwagę Wrocław jako potencjalne miejsce zamieszkania. Spośród tych, którzy przeprowadzkę planują w najbliższym czasie to 40 procent - mówi Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta Urzędzu Miejskiego Wrocławia.
Na liście atrakcji najczęściej pojawiają się: ogród zoologiczny, Rynek, Panorama Racławicka i krasnale.
Radosław Michalski: - Ogólne skojarzenie dotyczące Wrocławia brzmi: „Piękne miasto, w którym dobrze się pracuje i odpoczywa”.
Kultura jak magnes
Z badania IBIiMS wynika, że Wrocław kojarzy się Polakom również z ofertą kulturalną, perspektywą uzyskania dobrej pracy i wrocławskimi uczelniami.
Najbardziej rozpoznawalnymi wydarzeniami kulturalnymi są:
- Jarmark Bożonarodzeniowy
- festiwal Jazz nad Odrą
- festiwal filmowy Nowe Horyzonty
- Gitarowy Rekord Guinnesa.
Niezwykle nas cieszy, że wydarzenia kulturalne są tak silnymi atraktorami, są tak dobrze postrzegane przez Polaków i tak dobrze oceniane. Wyróżnione w badaniach marki wydarzenia kulturalne mają długą tradycję we Wrocławiu. Jazz nad Odrą ma już 61 lat, a Przegląd Piosenki Aktorskiej przyciąga publiczność z całej Polski od 45 lat.Jarosław Perduta, dyrektor Departamentu Kultury i Sportu
Co według ankietowanych sprawia, że ludzie chcą mieszkać we Wrocławiu? Możliwość znalezienia dobrej pracy, bezpieczeństwo i zieleń.
- Wrocław przyciąga różne branże, w tym największe światowe firmy, dzięki temu, że od 20 lat promuje strategię gospodarki opartej na wiedzy – zaznaczyła Magdalena Okulowska, prezeska Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Zauważalny jest potencjał rynku pracy, a także oferta edukacyjna. Wrocław jest ważnym ośrodkiem edukacyjnym. To 106 tysięcy studentów i 30 uczelni, publicznych i prywatnych, a to daje możliwości rozwojowe.
Marka Wrocław znaczy kapitał
W czerwcu ubiegłego roku w strukturach magistratu powołano Departament Marki Miasta. To jednostka, która ma skupiać się przede wszystkim nad całością tego, jaki jest wizerunek Wrocławia.
Te badania pomogą nam zrozumieć, jakie skojarzenia i emocje budzi słowo Wrocław. W jaki sposób na tej marce można zbudować trwały kapitał i projekty rozwojowe dla miasta. Potencjał emocjonalny, sentyment, który mamy, kiedy słyszymy o Wrocławiu sprawia, że podejmujemy poważne decyzje na temat tego, gdzie osiąść, gdzie pojechać na studia, z jakim miejscem związać swoją przyszłość.Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.
Pozytywne opinie Polaków na temat Wrocławia potwierdzają także międzynarodowe badania.
W prestiżowym rankingu EuropeanCities& Regions of the Future 2025 Wrocław zajął nie tylko pierwsze miejsce w kategorii europejskich miast średniej wielkości, ale został liderem, jeśli chodzi o przyjazność dla biznesu oraz kapitał ludzki i najlepsze miejsce do życia. Przyznano mu też drugą lokatę wśród miast o największym potencjale ekonomicznym.
Źródło: materiały prasowe