Ponad 100 firm, które chcą zmieniać świat na lepsze zgłosiło się do udziału w pierwszej polskiej edycji globalnego programu Chivas Regal – The Venture. Projekt powstał z myślą o wspieraniu młodych przedsiębiorców oraz startupów, które chcą osiągnąć sukces finansowy, jednocześnie rozwiązując problemy społeczne.
15 stycznia 2016 r., podczas gali wieńczącej polski etap tegorocznej edycji The Venture, jury konkursowe w składzie Michał Żebrowski (aktor, przedsiębiorca), Marian Owerko (Bakalland Polska), Agnieszka Oleszczuk – Widawska (przedstawicielka środowiska start-upów) oraz Philip Ainsworth (Wyborowa Pernod Ricard) wspólnie wybrało zwycięzcę. Pierwsze miejsce i zaproszenie do udziału w globalnym finale przypadło Migam, firmie założonej przez Tomasza Gniewka i Przemka Kuśmierka. Na podium znalazła się również firma Emerald z Wrocławia, jej twórcy to Wojciech Czajkowski, Mateusz Zelek, Michał Gorgoń – czytaj o Emerald na Startup Wrocław.
Docenili Emerald z Wrocławia
Emerald to elektroniczne urządzenie, które mierzy wszystkie niezbędne parametry powietrza, a co najważniejsze poziom szkodliwych substancji biochemicznych – prowadzących do powstawania m.in.: alergii, astmy, chorób zapalnych czy skórnych w zamkniętych przestrzeniach. Urządzenie połączone jest z aplikacją mobilną, która pokazuje wszystkie parametry mikroklimatu w czasie rzeczywistym. Oprogramowanie informuje o przekroczeniu norm, podając związane z tym zagrożenia oraz gotowe rozwiązania by można było ich uniknąć.
– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tym, jak ciepło została przyjęta idea konkursu w Polsce. Otrzymaliśmy ponad 100 zgłoszeń – pokazuje to jak wiele oryginalnych pomysłów posiadają młodzi, polscy przedsiębiorcy i jak istotny jest dla nich wymiar społecznej odpowiedzialności biznesu, ale też na jak wiele różnych sposobów biznes może zmieniać świat na lepsze. Zgłoszenia były bardzo różnorodne – związane z ochroną zdrowia, pomagające osobom niepełnosprawnym, promujące ekologię czy edukację – podsumowuje Philip Ainsowrth, organizator konkursu.
Pieniądze dla laureatów
Laureaci polskiego etapu konkursu otrzymują wsparcie finansowe dla swojego biznesu z puli 80 tys. zł. Zwycięzca wyjedzie także na szkolenie biznesowe z udziałem lokalnych zwycięzców z 30 krajów uczestniczących w programie oraz przedstawicieli biznesu z całego świata do Wielkiej Brytanii. W maju rozpoczyna się także dodatkowe głosowanie na polskiego finalistę online, który dzięki głosom publiczności może zdobyć dodatkowe 250 tys. dolarów. Finał całego konkursu odbędzie się w Nowym Jorku, gdzie wybrane firmy zaprezentują swoje pomysły jurorom globalnego finału oraz widowni na całym świecie i gdzie do zdobycia jest łącznie milion dolarów na wsparcie szlachetnego biznesu. Szczegóły dotyczące kolejnych etapów the Venture znajdują się na stronie organizatora.