W sobotę przed południem osiedlowi radni, przedstawiciele Fundacji na Rzecz Studiów Europejskich oraz pracownicy magistratu zachęcali mieszkańców Psiego Pola do rozmów na temat przebiegu trasy tramwajowej na Psie Pole.
Przed południem stojak z mapami z oznaczonymi oboma wariantami trasy stanął przy przystanku na Rondzie Lotników Polskich.
- Tramwaj od lat jest obiecywany, chyba od mistrzostw Euro w 2012. W końcu się doczekamy - mówi pan Jerzy. - Jest bardzo potrzebny. Pracuję na Tarnogaju, dzisiaj dojazd do pracy zajmuje mi dwie godziny. Jeśli będzie tramwaj to będę marnował połowę mniej czasu.
Wątpliwości mieszkańca Psiego Pola budził tylko przebieg trasy i częstotliwość kursowania tramwajów.
Byle szybciej niż autobus
Pytań do koordynatorów konsultacji było mnóstwo, do najczęściej się powtarzających należały;
- Gdzie będą pętle obu tras?
- Czy tramwaj będzie jechał przez starą część Psiego Pola?
- Jak długo będzie jechał? Gdzie będzie można nim dotrzeć?
- Jak często będą kursowały tramwaje?
- Mnie interesuje jak daleko będę miała do przystanku. Nie chciałabym też, żeby tramwaj przejeżdżał mi pod oknem – mówiła pani w średnim wieku. - No i przede wszystkim, jechał szybciej niż autobus, któremu częsta zdarza się stać w korku.
Galeria zdjęć
Adrian Bukowski, radny osiedla Psie Pole-Zawidawie i przedstawiciel Fundacji na Rzecz Studiów Europejskich, która koordynowała wydarzenie: - Jesteśmy na takim etapie przygotowań, że na wiele pytań, niekiedy bardzo szczegółowych, nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć. Poza tym, po to spotykamy się z mieszkańcami osiedla Psie Pole, by poznać ich opinie i oceny oraz oczekiwania związane z budową trasy tramwajowej.
Na rowerze wzdłuż planowanych tras
Punktem kulminacyjnym sobotniego spotkania był przejazd na rowerach wzdłuż obu wariantów tras tramwaju na Psie Pole. Z Ryneczku Psiego Pola ruszyło kilkadziesiąt osób.
Oba warianty rozpoczynają swoją trasę od skrzyżowania ul. Toruńskiej i al. Brucknera. Dalej torowisko biegnie wzdłuż al. Brucknera, skręca w ul. Krzywoustego aż do wysokości ul. Dywizjonu 303. Do tego miejsca oba warianty mają ten sam przebieg. Od wysokości skrzyżowania ul. Krzywoustego z ul. Dywizjonu 303 trasy wariantów się rozdzielają.
- Wariant pierwszy (W1) prowadzi wzdłuż obwodnicy Psiego Pola, czyli ulicy Dywizjonu 303, następnie ulicą Litewską, aż do ulicy Żmudzkiej;
- Wariant drugi (W2) prowadzi wzdłuż ul. Bolesława Krzywoustego, czyli przez Ryneczek Psiego Pola, następnie przez Rondo Lotników Polskich i dalej ul. Kiełczowską aż do Cmentarza Kiełczowskiego.
Konsultacje trwają do 6 kwietnia 2025
Możecie wziąć w nich udział za pomocą formularza, dostępnego na stronie Wrocław Rozmawia. Zaplanowano również cztery spotkania:
- 11 marca o 17:30: e-spotkanie na platformie Clickmeeting
- 15 marca o 11:00: spotkanie konsultacyjne w Sali bankietowej PODANO znajdującej się przy Lotniczych Zakłady Naukowych, ul. Kiełczowska 43
- 22 marca odbędzie się również spotkanie sondażowe z udziałem osób wyłonionych zgodnie z osobnym regulaminem. Zgłoś swój udział na stronie internetowej konsultacji
- Warsztaty dla młodzieży w CAL Psie Pole-Zawidawie 13 marca 2025 o godz. 17 (ul. Kiełczowska 43 bud. 6), otwarte dla wszystkich zainteresowanych. Można zapisać się na nie poprzez maila: konsultacje[at]feps.pl do dnia 10 marca 2025.