wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - Partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

14°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:20

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Tramwaj na Psie Pole. Weź udział w dyskusji

Budowa trasy tramwajowej na Psie Pole to jedna z największych inwestycji planowanych we Wrocławiu. Jej wartość szacowana jest na co najmniej 825 milionów złotych. Analizowane są w tej chwili dwa warianty tej trasy wybrane spośród 10, przez ekspertów. O pomoc w wyborze najkorzystniejszej Miasto poprosiło mieszkańców. Konsultacje trwają do 6 kwietnia 2024.

Każdy z wariantów to blisko 6 km trasy tramwajowej i 12 przystanków. Do obsługi każdego z wariantów potrzeba 12 tramwajów, a szacowane koszty inwestycji to 825-830 milionów złotych, bez wykupu gruntów oraz zakupu taboru.

Od skrzyżowania Toruńskiej i Brucknera

Oba warianty rozpoczynają swoją trasę od skrzyżowania ul. Toruńskiej i al. Brucknera. Dalej torowisko biegnie wzdłuż al. Brucknera, skręca w ul. Krzywoustego aż do wysokości ul. Dywizjonu 303. Do tego miejsca oba warianty mają ten sam przebieg. Od wysokości skrzyżowania ul. Krzywoustego z ul. Dywizjonu 303 trasy wariantów się rozdzielają.

<p>Mapa przedstawiająca dwa rekomendowane warianty przebiegu trasy tramwjowej na Psie Pole</p> źródło: UMW
Mapa przedstawiająca dwa rekomendowane warianty przebiegu trasy tramwjowej na Psie Pole

Wariant pierwszy (W1) prowadzi wzdłuż obwodnicy Psiego Pola czyli ulicy Dywizjonu 303, następnie ulicą Litewską, aż do ulicy Żmudzkiej.

Wariant drugi (W2) prowadzi wzdłuż ul. Bolesława Krzywoustego, czyli przez ryneczek Psiego Pola, następnie przez Rondo Lotników Polskich i dalej ul. Kiełczowską aż do wysokości Cmentarza Kiełczowskiego.

– Teraz chcemy o wskazanych przez ekspertów wariantach porozmawiać z mieszkańcami i wybrać ten, na który ogłosimy przetarg na koncepcję programowo-przestrzenną – mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności w Urzędzie Miejskim.

Kiedy mogłaby ruszyć budowa?

Jeśli wszystko pójdzie sprawnie na etapie dokumentacji, a miastu uda się pozyskać finansowanie, np. ze środków europejskich, to przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej mógłby zostać ogłoszony za około 3-4 lata.

W pierwszej kolejności – po konsultacjach, zebrane zostaną rekomendacje dla wariantu trasy. Następnie (prawdopodobnie jeszcze w tym roku) miasto ogłosi przetarg na koncepcję programowo-przestrzenną dla wybranego wariantu.

Konsultacje trwają do 6 kwietnia 2025

Możecie wziąć w nich udział za pomocą formularza, dostępnego na stronie Wrocław Rozmawia. Zaplanowano również cztery spotkania:

Więcej szczegółowych informacji znajdziecie na tej stronie konsultacji.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama