www.wroclaw.pl

Jak aktywować Status Nasz Wrocław MAX?

Jeśli chcesz uzyskać Status MAX, powinieneś:

  • mieć zarejestrowane konto w programie Nasz Wrocław,
  • mieć aktywny Status Podatnika (rozliczać PIT we Wrocławiu),
  • następnie potwierdzić zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu.

Jak potwierdzić zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu, aby aktywować Status MAX?

Zdalnie:

Należy okazać poprzez Czat Wideo:

  • informację o zameldowaniu np. pobraną ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej), albo
  • zaświadczenie potwierdzające zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).

Stacjonarnie:

Poprzez okazanie jednego z następujących dokumentów:

  • informacji o zameldowaniu pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej),
  • informacji o zameldowaniu z rządowej aplikacji „mObywatel" (dostępnej na urządzenia mobilne),
  • zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).

Elektronicznie:

Poprzez przesłanie do Urzędu Miejskiego Wrocławia (za pośrednictwem platformy ePuap) jednego z następujących dokumentów:

  • informacji o zameldowaniu pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej),
  • zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).

Dokumenty przesłane drogą elektroniczną zostaną rozpatrzone w ciągu 5 dni roboczych.

WAŻNE! Statusu MAX jest powiązany terminem ważności ze Statusem Podatnika. Osoby, które nie aktywowały Statusu Podatnika, nie mogą aktywować Statusu MAX.

 

Nie wiesz jak uzyskać i przesłać elektronicznie informację o zameldowaniu na pobyt stały?

  • W celu pobrania informacji o zameldowaniu wchodzimy na stronę www.gov.pl i wybieramy zakładkę: Meldunek i Wybory (Krok 1),

  • Następnie wybieramy pozycję: Pobierz dokument o zameldowaniu (Krok 2),

  • i potwierdzamy wybór klikając przycisk Pobierz dokument o zameldowaniu (Krok 3),

  • logujemy się wybraną metodą (Krok 4).

  • Po zalogowaniu na stronie wyświetli się aktualna informacja o zameldowaniu,

  • Następnie wybieramy:
    1. O zameldowaniu na pobyt stały (Krok 5)

    2. Dalej (Krok 6).

  • Wymagane dokumenty zostaną przesłane na Twoją skrzynkę ePUAP na stronie www.gov.pl
    Należy wybrać aktywny link, który przekieruje Cię do Twojej skrzynki ePUAP (Krok 7). W przeciągu kilku minut dokument powinien pojawić się na Twojej skrzynce:

  • Po otrzymaniu dokumentu z informacją o zameldowaniu należy odnaleźć go w skrzynce odbiorczej i wybrać (Krok 8 i 9),

  • następnie pobrać na swój komputer (Krok 10).

Dokument o nazwie „Informacja o zameldowaniu.pdf” trafi do katalogu „Pobrane” (poniżej dla systemu MS Windows) lub do innego aktualnie ustawionego na Twoim komputerze.

  • Pobrany dokument należy przesłać za pośrednictwem ePUAP do Urzędu Miejskiego Wrocławia.

  • W tym celu należy wrócić do skrzynki ePUAP wybierając przycisk Wróć (Krok 11).

  • Pozostając w skrzynce odbiorczej wybieramy opcję: Wyślij Pismo (Krok 12)

  • Przed wysłaniem pisma należy uzupełnić formularz wysyłki tj.:

  • W pozycji „Wybierz Urząd lub instytucję, do której składasz pismo” wybierz „URZĄD MIEJSKI WROCŁAWIA(50-141 WROCŁAW,WOJ.DOLNOŚLĄSKIE)” (Krok 13)

  • Wybierz rodzaj pisma: „Informacja” (Krok 14),

  • Tytuł pisma: „Nasz Wrocław MAX” (Krok 15),

  • Treść pisma np.: „Informacja o zameldowaniu celem aktywacji status MAX w ramach programu Nasz Wrocław” (Krok 16).

https://www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw/files/instrukcja-max-www-krok13.png

  • Następnie jako załącznik wybieramy pobrany wcześniej dokument „Informacja o zameldowaniu.pdf” (Krok 17).

  • Po załączeniu dokumentu (Krok 18) wybieramy opcję Dalej (Krok 19)

  • Wybieramy opcję: WYŚLIJ BEZ PODPISU (Krok 20)
    Status Nasz Wrocław MAX zostanie przyznany, po pozytywnej weryfikacji dokumentu w terminie do 5 dni roboczych.