Jak aktywować Status Nasz Wrocław MAX?
Jeśli chcesz uzyskać Status MAX, powinieneś:
- mieć zarejestrowane konto w programie Nasz Wrocław,
- mieć aktywny Status Podatnika (rozliczać PIT we Wrocławiu),
- następnie potwierdzić zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu.
Jak potwierdzić zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu, aby aktywować Status MAX?
Zdalnie:
Należy okazać poprzez Czat Wideo:
- informację o zameldowaniu np. pobraną ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej), albo
- zaświadczenie potwierdzające zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).
Stacjonarnie:
Poprzez okazanie jednego z następujących dokumentów:
- informacji o zameldowaniu pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej),
- informacji o zameldowaniu z rządowej aplikacji „mObywatel" (dostępnej na urządzenia mobilne),
- zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).
Elektronicznie:
Poprzez przesłanie do Urzędu Miejskiego Wrocławia (za pośrednictwem platformy ePuap) jednego z następujących dokumentów:
- informacji o zameldowaniu pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej),
- zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).
Dokumenty przesłane drogą elektroniczną zostaną rozpatrzone w ciągu 5 dni roboczych.
WAŻNE! Statusu MAX jest powiązany terminem ważności ze Statusem Podatnika. Osoby, które nie aktywowały Statusu Podatnika, nie mogą aktywować Statusu MAX.
Nie wiesz jak uzyskać i przesłać elektronicznie informację o zameldowaniu na pobyt stały?
-
W celu pobrania informacji o zameldowaniu wchodzimy na stronę www.gov.pl i wybieramy zakładkę: Meldunek i Wybory (Krok 1),
-
Następnie wybieramy pozycję: Pobierz dokument o zameldowaniu (Krok 2),
-
i potwierdzamy wybór klikając przycisk Pobierz dokument o zameldowaniu (Krok 3),
-
logujemy się wybraną metodą (Krok 4).
-
Po zalogowaniu na stronie wyświetli się aktualna informacja o zameldowaniu,
-
Następnie wybieramy:
1. O zameldowaniu na pobyt stały (Krok 5)
2. Dalej (Krok 6).
-
Wymagane dokumenty zostaną przesłane na Twoją skrzynkę ePUAP na stronie www.gov.pl
Należy wybrać aktywny link, który przekieruje Cię do Twojej skrzynki ePUAP (Krok 7). W przeciągu kilku minut dokument powinien pojawić się na Twojej skrzynce:
-
Po otrzymaniu dokumentu z informacją o zameldowaniu należy odnaleźć go w skrzynce odbiorczej i wybrać (Krok 8 i 9),
-
następnie pobrać na swój komputer (Krok 10).
Dokument o nazwie „Informacja o zameldowaniu.pdf” trafi do katalogu „Pobrane” (poniżej dla systemu MS Windows) lub do innego aktualnie ustawionego na Twoim komputerze.
-
Pobrany dokument należy przesłać za pośrednictwem ePUAP do Urzędu Miejskiego Wrocławia.
-
W tym celu należy wrócić do skrzynki ePUAP wybierając przycisk Wróć (Krok 11).
-
Pozostając w skrzynce odbiorczej wybieramy opcję: Wyślij Pismo (Krok 12)
-
Przed wysłaniem pisma należy uzupełnić formularz wysyłki tj.:
-
W pozycji „Wybierz Urząd lub instytucję, do której składasz pismo” wybierz „URZĄD MIEJSKI WROCŁAWIA(50-141 WROCŁAW,WOJ.DOLNOŚLĄSKIE)” (Krok 13)
-
Wybierz rodzaj pisma: „Informacja” (Krok 14),
-
Tytuł pisma: „Nasz Wrocław MAX” (Krok 15),
-
Treść pisma np.: „Informacja o zameldowaniu celem aktywacji status MAX w ramach programu Nasz Wrocław” (Krok 16).
-
Następnie jako załącznik wybieramy pobrany wcześniej dokument „Informacja o zameldowaniu.pdf” (Krok 17).
-
Po załączeniu dokumentu (Krok 18) wybieramy opcję Dalej (Krok 19)
-
Wybieramy opcję: WYŚLIJ BEZ PODPISU (Krok 20)
Status Nasz Wrocław MAX zostanie przyznany, po pozytywnej weryfikacji dokumentu w terminie do 5 dni roboczych.