wroclaw.pl strona główna Miejski program Nasz Wrocław Nasz Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 71 44

21°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 23:10

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Nasz Wrocław
  3. MAX
  4. Jak aktywować Status Nasz Wrocław MAX?

Jeśli chcesz uzyskać Status MAX, musisz:

  • mieć zarejestrowane konto w programie Nasz Wrocław,
  • mieć aktywny Status Podatnika (rozliczać PIT we Wrocławiu),
  • następnie potwierdzić zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu.

Jak potwierdzić zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu, aby aktywować Status MAX?

Zdalnie:

Należy okazać poprzez Czat Wideo:

  • informację o zameldowaniu np. pobraną ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej), albo
  • zaświadczenie potwierdzające zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu)
  • więcej o Czacie Wideo tutaj

Stacjonarnie:

Poprzez okazanie jednego z następujących dokumentów:

  • informacji o zameldowaniu pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej),
  • informacji o zameldowaniu z rządowej aplikacji „mObywatel" (dostępnej na urządzenia mobilne),
  • zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).

Elektronicznie:

Poprzez przesłanie do Urzędu Miejskiego Wrocławia (za pośrednictwem platformy ePuap) jednego z następujących dokumentów:

  • informacji o zameldowaniu pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej),
  • zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).

Zaświadczenie o zameldowaniu wysyłamy przez stronę e-puap albo gov.pl

  • wybierz sprawę do załatwienia: pismo ogólne do podmiotu publicznego,
  • wybierz i wyślij: URZĄD MIEJSKI WROCŁAWIA (rodzaj pisma: informacja, tytuł: Informacja o zameldowaniu do aktywacji Nasz Wrocław MAX,
  • dodaj załącznik z informacją o zameldowaniu i wyślij.

Dokumenty przesłane drogą elektroniczną zostaną rozpatrzone w ciągu 5 dni roboczych.

WAŻNE! Statusu MAX jest powiązany terminem ważności ze Statusem Podatnika. Osoby, które nie aktywowały Statusu Podatnika nie mogą aktywować Statusu MAX.

Nie wiesz jak uzyskać i przesłać elektronicznie informację o zameldowaniu na pobyt stały?

W celu pobrania informacji o zameldowaniu:

  1. Wchodzimy na stronę www.gov.pl.
  2. Wybieramy zakładkę: Twoje dane i dalej Dane zameldowania.
  3. Wybieramy z listy: Chcesz otrzymać dokument PDF z danymi? Pobierz dokument o zameldowaniu.
  4. Postępuj zgodnie z instrukcja na stronie gov.pl: 

    a) wybierz, do czyich danych chcesz mieć wgląd b) zamów zaświadczenie c) wybierz zakres danych - na potrzeby aktywacji Statusu MAX wystarczy skrócona wersja zaświadczenia z rejestru PESEL – zawierająca tylko dane podstawowe i aktualne dane o zameldowaniu na pobyt stały (Dane zameldowania na pobyt stały/Zakres czasowy - aktualne dane)

  5. Postępuj zgodnie z komunikatami na stronie gov.pl: po podpisaniu wniosek będzie dostępny na Twoim koncie, zapisz go na swoim komputerze.
  6. Wygenerowane zaświadczenie można okazać poprzez Czat Wideo, w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Kotlarskiej 41 lub przesłać do Urzędu za pomocą platformy ePUAP (wybierz sprawę do załatwienia: pismo ogólne do podmiotu publicznego i wyślij: URZĄD MIEJSKI WROCŁAWIA – rodzaj pisma: informacja, tytuł: Informacja o zameldowaniu do aktywacji Nasz Wrocław MAX, dodaj załącznik z informacją o zameldowaniu i wyślij)