Wszystkie czynności związane z kontem Nasz Wrocław: rejestracja konta, zmiana danych, aktywacja statusy podatnika czy statusu MAX dostępna jest poprzez czat wideo. Wszystkie sprawy związane z programem Nasz Wrocław załatwisz całkowicie bezpiecznie i bez wychodzenia z domu.
Czat wideo (niebieska ikonka w prawym dolnym rogu strony) umożliwia natychmiastowe połączenie z naszym pracownikiem. Możesz także umówić się na wizytę w dogodnym dla Ciebie terminie.
Na wizytę wideo możesz umówić na najbliższe 6 dni roboczych (samodzielnie lub telefonicznie), w godzinach pracy Urzędu Miejskiego tj. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 15:30. Na wskazany adres e-mail otrzymasz wiadomość z potwierdzeniem rezerwacji oraz linkiem do wizyty on-line.
Pamiętaj, aby być gotowym do połączenia wideo nieco wcześniej, abyśmy mogli punktualnie przystąpić do rozmowy, ponieważ rozmowa jest rezerwowana na określony czas.
Podczas połączenia z pracownikiem za pośrednictwem czatu wideo można:
- uzyskać wszelkie informacje na temat programu Nasz Wrocław, w tym również wsparcie techniczne w przypadku problemów np. z logowaniem;
 - uzyskać wsparcie w zakresie założenia konta;
 - aktywować status podatnika i/lub status MAX.
 
Przed wizytą pamiętaj aby przygotować wymagane dokumenty tj.:
- Dokument ze zdjęciem i nr PESEL do potwierdzenia tożsamości;
 - W przypadku chęci aktywacji statusu podatnika należy okazać w formie papierowej:
- pierwszą stronę zeznania rocznego PIT za ubiegły rok podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych z pieczątką urzędu skarbowego listem poleconym lub przesyłką kurierską, albo
 - pierwszą stronę zeznania rocznego PIT za ubiegły rok podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru UPO (w przypadku składania zeznania rocznego za pośrednictwem internetu), albo
 - zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego we Wrocławiu potwierdzającego fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.
 - Ważne, istnieje możliwość udostępniania ekranu ze ściągniętym dokumentem
 
 
- W przypadku aktywacji statusu MAX należy okazać:
- w formie papierowej/zdjęcia informację o zameldowaniu na pobyt stały we Wrocławiu np. pobranej ze strony gov.pl (kliknij aby sprawdzić instrukcję), albo
 - w formie papierowej/zdjecia zaświadczenie potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu.
 - Ważne, istnieje możliwość udostępniania ekranu ze ściągniętym dokumentem
 - aplikację mObywatel, meldunek jest w zakładce Twoje dodatkowe dane
 
 
Czat wideo
Czat Wideo jest narzędziem przeznaczonym do wsparcia Użytkowników w zakresie obsługi programu, który umożliwia bezpieczne załatwianie spraw poprzez wizytę online bez wychodzenia z domu.
Podczas wizyty online możesz:
- uzyskać wszelkie informacje na temat programu Nasz Wrocław w tym również wsparcie techniczne w przypadku jakichkolwiek problemów np. z logowaniem;
 - uzyskać wsparcie w zakresie założenia Konta;
 - aktywować Status Podatnika i/lub Status MAX.
 
Korzystanie z Czatu Wideo odbywa się za pośrednictwem widgetu umieszczonego na naszej stronie internetowej. Widget pojawia się automatycznie i umożliwia korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Czatu.
Do korzystania z Czatu Wideo niezbędny jest:
- komputer osobisty lub urządzenie mobilne z dostępem do internetu,
 - system operacyjny Windows 7 (lub nowszy)/iOS lub Android w aktualnej dystrybucji,
 - przeglądarka Google Chrome, Firefox, Safari lub Opera w aktualnych wersjach,
 - dostęp urządzenia do mikrofonu oraz kamery.
 
W zależności od tematu wizyty może ona potrwać od kilku do maksymalnie 30 minut.
Na początku wizyty należy okazać dokument tożsamości ze zdjęciem.
W przypadku chęci aktywacji Statusu Podatnika należy okazać w formie papierowej lub elektronicznej (poprzez udostępnienie ekranu komputera):
- pierwszą stronę zeznania rocznego PIT za ubiegły rok podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych z pieczątką urzędu skarbowego, potwierdzeniem nadania listem poleconym lub przesyłką kurierską, albo
 - pierwszą stronę zeznania rocznego PIT za ubiegły rok podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru UPO (w przypadku składania zeznania rocznego za pośrednictwem Internetu), albo
 - zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego we Wrocławiu potwierdzającego fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.
 
W przypadku aktywacji Nasz Wrocław MAX należy okazać w formie papierowej lub elektronicznej (poprzez udostępnienie ekranu komputera):
- informację o zameldowaniu na pobyt stały we Wrocławiu np. pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja), albo
 - zaświadczenie potwierdzające zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu,
 - akceptowane jest tez okazanie informacji o zameldowaniu w Aplikacji MObywatel.
 
Czat wideo umożliwia natychmiastowe połączenie się z naszym pracownikiem w godzinach pracy Urzędu Miejskiego tj. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 15:45.
Na wizytę online możesz również umówić na najbliższe 7 dni roboczych (samodzielnie lub telefonicznie). Jeśli umawiasz wizytę samodzielnie, pamiętaj aby ją potwierdzić klikając w link przesłany na wskazany adres e-mail.
Czat Wideo jest całkowicie bezpieczną i wygodną formą komunikacji. Przed rozpoczęciem korzystania z Czatu należy zaakceptować warunki, a także wyrazić zgodę na dostęp do kamery i mikrofonu.
Nie. Po zakończeniu wizyty za pośrednictwem Czatu Wideo, dane Użytkownika zostaną usunięte z systemu. Rozmowy nie są rejestrowane, przechowywane ani upubliczniane.