Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Zdzierana jest warstwa zużytego asfaltu, często wielokrotnie łatanego, regulowane są wpusty studzienek i krawężniki, kładziona warstwa nowego asfaltu, a na koniec malowane oznakowanie poziome oraz instalowane wysepki, słupki itp. elementy oznakowania.
Remonty ulic we Wrocławiu - dodatkowe 40 mln zł
ZDiUM na zakończony właśnie program szybkich wymian nawierzchni wydał ponad 21 mln zł. Na drugą edycję ma 40 mln zł. Które ulice będą wyremontowane?
W najbliższych tygodniach podamy listę ulic, dla których przygotowujemy dokumentację. Na razie mogę powiedzieć, że w II edycji znajdzie się ulica Kozanowska. Otrzymujemy sporo sygnałów, że należy się już nią zająć. Organizujemy przetarg i prace mogą rozpocząć się jeszcze w wakacje, kiedy jest najmniejszy ruch, a zatem uciążliwość remontów jest najmniejsza.Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta
Zakończone remonty ulic - co ZDiUM już zrobił?
Przez ostatnie trzy miesiące wykonawcy na zlecenie ZDiUM-u działali we wszystkich rejonach miasta. Naprawiane były główne arterie, jak np. Ślężna czy Zwycięska, ale też ulice w strefie uspokojonego ruchu, jak Rakietowa. Te w ścisłym centrum, jak Kołłątaja, ale też drogi na osiedlach peryferyjnych.
ZDiUM monitorując stan dróg klasyfikuje je do remontów. Na jednych wystarczy załatać pozimowe ubytki, inne wymagają wymiany nawierzchni, a kolejne są do kapitalnego remontu - przebudowy, której często towarzyszy również wymiana sieci podziemnych.
Program szybkich wymian nawierzchni obejmuje te ulice, które nie wymagają kompleksowych przebudów. W niespełna trzy miesiące wyremontowaliśmy 12 km dróg. Inwestycje objęły 22 odcinki 15 ulic.Elżbieta Urbanek, dyrektorka departamentu Inwestycji i Transportu
Nie tylko nawierzchnie - otwarcie Pomorskiej 22 czerwca
- Poza licznymi remontami ulic, miasto realizuje kompleksowe przebudowy. Już niebawem - 22 czerwca - w pełni otworzymy ulicę Pomorską, również dla tramwajów - zapowiada Elżbieta Urbanek.
Przebudowa ul. Pomorskiej i części pl. Staszica była wyzwaniem pod każdym względem. Przebudowa sieci podziemnych (w tym wymiana również XIX-wiecznych instalacji) była skomplikowanym przedsięwzięciem. Na powierzchni - to, co widzimy - to od nowa wybudowana ulica, torowisko, chodniki, drogi rowerowe, przystanki, oświetlenie itd. Koszt - 80 mln zł.
O zmianach w kursowaniu tramwajów, w związku z ich powrotem na Pomorską i pl. Staszica, będziemy informować. Tego dnia ruch tramwajowy wróci również na mosty Pomorskie, gdzie obecnie poprawiane jest torowisko.