– Zmieniliśmy nie tylko przebieg tras, ale sposób myślenia o połączeniach z Jagodna. Zamiast jednego zatłoczonego autobusu – większy wybór linii, bezpośrednie połączenia z centrum i wyraźna poprawa komfortu podróży – podsumowuje prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. – To dopiero początek. W planach mamy kolejne inwestycje: budowę tramwaju na Jagodno, czy już trwającą budowę TAT między kościołem Św. Ducha a Armii Krajowej.
TA na Jagodno - co się zmieniło?
Zmiany objęły m.in.:
- wydłużenie linii N do pętli Jagodno P+R,
- nowe kursy linii 148 i 145,
- przedłużenie linii 112 i 113 do centrum – Galerii Dominikańskiej.
Skorygowano także trasę szkolnej linii 310, aby ułatwić dzieciom dojazd do szkoły przy ul. Asfaltowej.
– Wyniki są budujące – mówi Witold Woźny, prezes MPK. – Średnie napełnienia pojazdów sięgają 65%, co świadczy o racjonalnym wykorzystaniu floty. Nie obserwujemy tłoku ani przepełnień, a pasażerowie coraz częściej podkreślają wygodę i dostępność nowych rozwiązań.
Co sądzą sami pasażerowie?
Najwięcej pasażerów korzysta z węzłów przesiadkowych:
- Dworca Głównego,
- Autobusowego,
- Galerii Dominikańskiej.
Popularnością cieszy się też bezpośrednie połączenie Jagodna z ul. Strzegomską, bo to ważny punkt edukacyjny i biznesowy na mapie naszego miasta.
Mieszkańcy mieli tez uwagi. Tu pojawiały się obawy o punktualność oraz ograniczenia w dostępie do niektórych przystanków, m.in. przy Aquaparku i Renomie. Część z nich została już uwzględniona, inne będą rozpatrywane w kolejnych miesiącach.
Pliki do pobrania
Jakie są dalsze plany?
Na bieżąco analizujemy dane z pojazdów i sygnały od pasażerów. Tam, gdzie występują opóźnienia, np. w rejonie Dworców Autobusowego i Kolejowego czy ul. Brucknera będziemy szukać rozwiązań, choć przede wszystkim pracujemy tak, by wykorzystać jeszcze potencjał miasta, czyli przyspieszyć autobusy tam, gdzie jest jeszcze na to rezerwa. Stąd przebudowa przy kościele Św. Ducha, czy plan budowy nowej pętli w Iwinach. Jednocześnie nie zapominamy o długofalowych inwestycjach, które pozwolą usprawnić cały układ komunikacyjny.Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Wydziału Mobilności Miejskiej
Jednym z takich projektów jest właśnie rozpoczęta budowa wydzielonej jezdni autobusowej między ul. Bardzką a Kamienną oraz planowana sygnalizacja świetlna przy Dworcu Autobusowym. Obie te budowy znacznie upłynnią przejazdy z Jagodna do centrum.