Najważniejsze informacje:
- Wrocławskie Inwestycje otwarły oferty w przetargu na zaprojektowanie torowiska na alei Architektów.
- Miasto planuje wybudować tu 1,4 km torów z pętlą.
- Tramwaj zapewni obsługę komunikacyjną rozrastającym się Nowym Żernikom, a przede wszystkim dojazd do projektowanej zajezdni.
Oferty złożone w przetargu na zaprojektowanie torowiska |
|
BIPROGEO-PROJEKT |
1 708 470 zł |
|
Dolnośląska Pracownia Projektowa |
1 747 830 zł |
|
DATABOUT |
1 958 160 zł |
|
Value Engineering |
3 211 530 zł |
Trzy z tych ofert mieszczą się w budżecie zaplanowanym przez miasto, więc można się spodziewać pozytywnego rozstrzygnięcia przetargu. Na razie Wrocławskie Inwestycje rozpoczynają sprawdzanie ofert pod względem formalnym.
Inwestycje na Nowych Żernikach
W tym rejonie dzieje się bardzo dużo. Wrocławskie Inwestycje właśnie wybrały firmę, która o pół kilometra wydłuży aleję Architektów. Za 8,7 mln zł prace wykona Berger Bau Polska.
Natomiast MPK projektuje nową zajezdnię. Dokumentację na wielki i nowoczesny obiekt za 13 mln zł wykonuje konsorcjum Databout i Rysy Architekci.
Ma powstać olbrzymie Wrocławskie Centrum Sportu Dodatkowo, a Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił konkurs architektoniczny na zespół szkolno-przedszkolny.
Bez torowiska się nie da
Planowane torowisko jest brakującym elementem układanki. Będzie biec po wschodniej stronie alei Architektów.
W ostatnich latach udało nam się zrealizować dwa ważne projekty: wybudowaliśmy nowe trasy tramwajowe na Nowy Dwór oraz przez Popowice i Szczepin. Obecnie intensywnie pracujemy nad kolejnymi trasami tramwajowymi. To największy program inwestycyjny w rozwój komunikacji miejskiej w historii Wrocławia. Teraz planujemy rozpoczęcie budowy nowego torowiska tramwajowego wzdłuż alei Architektów o długości około 1400 metrów.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Prezydent dodaje, że pętla umożliwi obsługę co najmniej dwóch linii tramwajowych i będzie przystosowana także do ruchu autobusowego.
Aleja Architektów staje się kluczowym elementem układu komunikacyjnego Nowych Żernik. Najpierw realizujemy nowy odcinek drogi, chodników i ścieżek rowerowych, a równolegle będziemy pracować na projektem torowiska tramwajowego i pętli. Mieszkańcy zyskają wygodny dostęp do komunikacji publicznej, a cała przestrzeń będzie nowoczesna, zielona i przyjazna dla pieszych oraz rowerzystów.Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji
Na trasie zaprojektowane zostaną przystanki tramwajowe w rejonie:
- skrzyżowania al. Architektów i ul. Kosmonautów,
- ul. Tadeusza Brzozy,
- ul. Grabowej,
- planowanego Wrocławskiego Centrum Sportu.
Przystanki będą nowoczesne - z wiatami, ławkami, koszami na śmieci, tablicami elektronicznymi, a także miejscem na biletomaty i stacje roweru miejskiego.
Biuro projektowe będzie miało 16 miesięcy od podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji.