Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
5 maja autobusy ruszyły wydzieloną trasą od pętli przy Kajdasza – „Jagodno P+R” – do Świeradowskiej. To było duże wydarzenie przede wszystkim dla mieszkańców Jagodna i Wojszyc, ale też w ostatnich latach jeden z najważniejszych punktów na inwestycyjnej mapie miasta. 2,7 km trasy kosztowało 50 mln zł. Od pierwszego dnia zyskała uznanie pasażerów.
Trasa na Jagodno - szybko i luźno
- Od pięciu lat mieszkam w tej części Jagodna i na takie rozwiązanie czekałam – przyznaje jedna z mieszkanek czekających na autobus na pętli „Jagodno P+R”. - Teraz dojeżdżam do pracy jednym autobusem w godzinę, a nie w półtorej czy dwie, jak kiedyś.
Wraz z otwarciem trasy autobusowej Urząd Miejski zmodyfikował siatkę połączeń autobusowych. Teraz na Jagodno kursuje więcej linii.
- Autobusy nie są tak przeładowane, jak były. Jest ich więcej i jeżdżą częściej – potwierdza pasażerka MPK startująca z Jagodna.
Z większą liczbą opinii możesz się zapoznać oglądając wideo:
Są autobusy, będą tramwaje i cztery pasy dla samochodów
Trasa autobusowa na Jagodno powstała w oparciu o projekt torowiska i w najbliższych latach stanie się trasą autobusowo-tramwajową. Tramwaj na Jagodno jest projektowany i – co ważne dla kierowców, którzy nie mogą lub chcą zrezygnować z samochodów – razem z tramwajem projektowana jest przebudowa ul. Buforowej. Będzie ona czteropasmowa na niemal całej długości.
Korki zupełnie nie znikną, ale z pewnością ruch w tej części Wrocławia będzie bardziej płynny.
Biuro projektowe będzie musiało uporać się ze słynnym skrzyżowaniem torów kolejowych z tramwajowymi. Wreszcie taka krzyżówka jest możliwa, bowiem w lutym tego roku Ministerstwo Infrastruktury opublikowało przepisy, które regulują takie rozwiązania. A właśnie ich brak uniemożliwiał budowę tramwaju na Jagodno.
- W ostatnich latach bardzo mocno postawiliśmy na komunikacyjny rozwój Wrocławia. Przypomnijmy, że tramwajem jeździmy już na Nowy Dwór i przez Popowice. Niebawem ruszymy z budową kolejnej trasy tramwajową, która poprowadzi na Swojczyce. Jesteśmy także w trakcie projektowania wyczekiwanego torowiska wzdłuż ulicy Maślickiej, a tramwaj na Psie Pole nie jest już marzeniem, tylko gotową koncepcją. Tak samo jest z Jagodnem, bo to osiedle, podobnie jak te, które już wymieniłem, potrzebuję sprawnego połączenia tramwajowego.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Inwestycja na Bardzkiej ważna dla południa
Mówiąc o sprawnej komunikacji miejskiej na południu Wrocławia warto wspomnieć o przedsięwzięciu bliżej centrum – przebudowie ulicy Bardzkiej. Na pograniczu Hub i Tarnogaju, przy kościele Ducha Świętego, w miejscu torowiska powstaje trasa autobusowo-tramwajowa. Nie jest to długi odcinek, ale znacznie usprawni przejazd autobusów z południa do centrum. Dzięki tej inwestycji autobusy z pętli „Jagodno P+R” do centrum przejadą niemal całą drogę wydzieloną trasą bez stania w korkach. Prace warte ponad 12 mln zł potrwają do wiosny przyszłego roku.
Duża, nowoczesna i blisko mieszkańców
O południowej części miasta powstało wiele publikacji nie tylko z powodu komunikacyjnych problemów. Na Wojszycach, przy ulicy Asfaltowej, powstała nowoczesna, duża placówka – Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 25.