wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

17°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 08:40

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Nowe odcinkowe pomiary prędkości w Polsce. Na liście jest 37 miejsc, w tym jedno we Wrocławiu
Kliknij, aby powiększyć
Po lewej: brama z kamerą nad autostradą; po prawej: samochody jadące A4 GITD / Tomasz Hołod (wroclaw.pl)
Po lewej: brama z kamerą nad autostradą; po prawej: samochody jadące A4

Odcinkowy pomiar prędkości na A4 pod Wrocławiem to jeden z wielu zaplanowanych na terenie 13 województw, nie wyłączając dolnośląskiego. Urządzenia mają być zamontowane do końca roku. Gdzie dokładnie? Prezentujemy listę lokalizacji.

Reklama

W czwartek 21 września miną dwa miesiące odkąd na A4 pod Wrocławiem działa odcinkowy pomiar prędkości. Dane z systemu są takie:

  • 3100 na dobę – średnia liczba pojazdów przejeżdżających za szybko,
  • 20 km/h – średnia wartość przekroczenia prędkości,
  • 158 km/h – prędkość rekordzisty z pierwszego miesiąca.

Bramy z kamerami mierzą średnią prędkość na około 8-kilometrowym odcinku pomiędzy węzłami Kostomłoty a Kąty Wrocławskie. Obowiązuje tam ograniczenie do 110 km/h dla samochodów osobowych i 80 km/h dla ciężarowych. W ciągu doby węzłem Kąty Wrocławskie przejeżdża średnio ok. 69 tys. pojazdów.

W okresie od 2018 do 2022 roku na tym kawałku autostrady doszło do 30 wypadków, w których ucierpiało około 50 osób. Te liczby były decydujące przy wyborze lokalizacji.

Z analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, przeprowadzonej na etapie typowania odcinka do objęcia kontrolą, wynika, że dochodziło tu do znacznej liczby wypadków i kolizji, których przyczyną było niedostosowania prędkości do warunków ruchu.
Monika Niżniak, Główny Inspektorat Transportu Drogowego

Tu zamontują odcinkowe pomiary prędkości

Odcinek Kostomłoty – Kąty Wrocławskie jest jednym z 39 dodawanych podczas rozbudowy systemu CANARD. Drugi już działający jest na obwodnicy miasta Białobrzegi w województwie mazowieckim, na drodze S7.

Pozostało 37 lokalizacji, które albo czekają na montaż urządzeń, albo na ich włączenie. Oto pełna lista:

  1. dolnośląskie, Wrocław, aleja Jana III Sobieskiego (informowaliśmy o tym tutaj);
  2. dolnośląskie, Bierzów – Przylesie, droga 403;
  3. kujawsko-pomorskie i łódzkie, Siemiany (MOP Strzelce), droga A1;
  4. kujawsko-pomorskie, Rogoźno Zamek – Kłódka, droga nr 16;
  5. kujawsko-pomorskie, Rycerzewo, droga nr 251;
  6. kujawsko-pomorskie, Węzeł Nowy Ciechocinek – MOP Kałęczynek, A1;
  7. lubelskie, Hrubieszów, droga nr 844;
  8. lubelskie, Gołąb, droga nr 801;
  9. lubuskie, Białcz, droga nr 132;
  10. łódzkie, Łódź, ul. Chocianowicka – Łaskowice, droga nr 1120E;
  11. łódzkie, Pabianice, Dobroń – Pabianice Północne, S14;
  12. łódzkie, Bychlew, Bychlew – Jadwinin, droga nr 485;
  13. łódzkie, Biała Pierwsza, Biała Pierwsza – Biała Rządowa, droga nr 74;
  14. łódzkie, Mokra Prawa, droga nr 70;
  15. mazowieckie, Otrębusy, Kanie – Otrębusy, droga nr 719;
  16. mazowieckie, Nieporęt – Zielonka, droga nr 631;
  17. mazowieckie, obwodnica miasta Mszczonów, droga nr 50;
  18. opolskie, Kietlice –  Klisino, droga nr 416;
  19. pomorskie, Swarożyn, Peplin – Swarożyn, A1;
  20. pomorskie, Borcz – Babi Dół, droga nr 20;
  21. pomorskie, Borowo, ul. Gdańska – Turystyczna, droga nr 211;
  22. podkarpackie, Rzeszów – Nosówka, ul. Dębicka, droga nr 1391;
  23. podkarpackie, Dukla, Trakt Węgierski, droga nr 19;
  24. podkarpackie, Nowa Dęba, ul. Łagockiego – Korczaka, droga nr 9;
  25. podkarpackie, Gniewczyna Łańcucka – Gniewczyna Tryniecka, droga nr 835;
  26. podkarpackie, Lutcza, droga nr 19;
  27. podkarpackie, Podgrodzie, droga nr 94;
  28. podlaskie, Baciuty – Łupianka Stara, droga nr 678
  29. śląskie, Mikołów, ul. Gliwicka, droga nr 44;
  30. śląskie, Jankowice (Nowa) - Świerklany (Plebiscytowa), droga nr 929;
  31. śląskie, Katowice, Braci Reńców, droga nr 902;
  32. śląskie, Suszec – Kobielice, droga nr 935;
  33. śląskie, Zabrze, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, droga nr 88;
  34. śląskie, Gliwice, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, droga nr 88;
  35. wielkopolskie, Tarnowo Podgórne – Poznań Ławica, S11;
  36. wielkopolskie, Konin, MOP Leonia-Kuny – PPO Żdżary, A2;
  37. zachodniopomorskie, Łubianka – Brynka, droga nr 151.

Kiedy urządzenia zaczną mierzyć prędkość na powyższych odcinkach dróg? — Ostateczny termin uruchomienia systemów w trybie rejestracji naruszeń jest uzależniony od prac podmiotów niezależnych od ITD — informuje Monika Niżniak z GITD — to jest zakładów energetycznych, które muszą doprowadzić do urządzeń przyłącza energetyczne. Mamy nadzieję, że prace realizowane przez zakłady energetyczne zostaną wykonane sprawnie.  

Na pewno bramy z kamerami na wszystkich 37 odcinkach będą zamontowane do końca 2023 roku. Później pozostanie je tylko wypróbować i włączyć.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl