wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rowerzyści
  4. TOP 5. Oto drogi rowerowe budowane w ważnych komunikacyjnie miejscach Wrocławia [ZDJĘCIA, LOKALIZACJE]
Kliknij, aby powiększyć
Na zdjęciu budowana droga dla rowerów od wyjazdu z przejścia podziemnego pod placem Jana Pawła II do ul. Rybackiej fot. Michał Kurowicki
Na zdjęciu budowana droga dla rowerów od wyjazdu z przejścia podziemnego pod placem Jana Pawła II do ul. Rybackiej

We Wrocławiu każdego roku przybywa dróg rowerowych. Zdarza się jednak, że są między nimi przerwy. Oto kilka inwestycji w infrastrukturę rowerową, które ułatwią poruszanie się po mieście na dwóch kółkach i połączą istniejące już drogi. Powstaną trzy nowe trasy dla jednośladów, kładka pieszo-rowerowa, a jedno ważne połączenie pójdzie do remontu. Zobaczcie!

Reklama

Przejdźmy się po mających powstać ułatwieniach dla rowerzystów, a także pieszych i spójrzmy jakie osiedla i ulice połączy. 

Kładka pieszo-rowerowa nad Ślęzą. Połączy dwa osiedla: Muchobór Wielki i Muchobór Mały 

Na początek kładka pieszo-rowerowa nad rzeką Ślęzą, która połączy dwa wrocławskie osiedla - Muchobór Mały i Wielki. Jej budowa rozpoczęła się dwa tygodnie temu. To długo wyczekiwane połączenie pomiędzy wspomnianymi osiedlami. Do tej pory jedyną drogą je łączącą była ul. Strzegomska.

 

Mostek powstanie od strony ul. Francuskiej. A dokładnie jadąc rowerem lub idąc pieszo tą ulicą znajdziemy się pomiędzy ogródkami działkowymi „Kwitnąca dolina” i „Malinówka”. Następnie dotrzemy do Ślęzy i dzięki nowej przeprawie przejdziemy suchą stopą na drugą stronę, w kierunku ul. Trawowej.

W sumie powstanie 112 metrów ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3 m. Sama przeprawa będzie liczyć 30 m i zostanie oświetlona. Prace realizuje firma Berger Bau Polska, która za ok. 3,75 mln zł brutto zbuduje kładkę nad Ślęzą. Inwestycja jest współfinansowana z Polskiego Ładu. Planowane zakończenie prac to druga połowa 2023 roku.

Rampa dla pieszych i rowerzystów koło mostu Grunwaldzkiego

Od ponad miesiąca trwają pracę przy budowie rampy dla pieszych i rowerzystów, która ma połączyć most Grunwaldzki z bulwarem Marii i Lecha Kaczyńskich. Wykorzystana do tego będzie istniejąca skarpa. Siedemnaście schodów przy moście, które są głównym problemem w poruszaniu się w tym miejscu, dla rowerzystów i części pieszych, pozostaną bez zmian. 

Rampa dla pieszych i rowerzystów przy moście Grunwaldzkim

Budowa rampy zjazdowej, zapewniającej połączenie bez barier architektonicznych, pomiędzy mostem Grunwaldzkim a Bulwarem Kaczyńskich, to projekt z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego (WBO). Koszt powstania nowego połączenia pieszo-rowerowego wynosi ok. 428 tys. zł. Roboty mają potrwać do końca roku.

Droga rowerowa przy wyjeździe z przejścia podziemnego pod pl. Jana Pawła II

Trwają intensywne prace przy budowie drogi rowerowej wzdłuż ul. Legnickiej. Chodzi o odcinek, od wyjazdu z przejścia podziemnego pod pl. Jana Pawła II do ul Rybackiej, po jego północnej stronie, tam gdzie wcześniej stał biurowiec Cuprum. 

 

Od wielu lat rowerzyści i piesi mieli tam duże problemy. Po wyjeździe z podziemi rowerzysta wpadał na chodnik pełen pieszych. Można było też jechać jednośladem po ulicy, wśród samochodów, wydzielonym pasem, ale nie było to komfortowe rozwiązanie.

Na szczęście, dzięki projektowi z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, blisko końca jest budowa drogi rowerowej we wspomnianym miejscu. Prace nadzoruje spółka Wrocławskie Inwestycje, ich koszt wynosi około miliona złotych. Zakończenie jeszcze w tym roku.

Połączą ul. Grabiszyńską z placem przed Narodowym Forum Muzyki

Na początku października trwa przebudowa ulicy Sądowej. Po zakończeniu prac powstanie tu droga dla rowerzystów. Poprowadzi od pl. Legionów do skrzyżowania z ulicami Podwale i Krupniczą. Dzięki temu dojedziemy bezpiecznie rowerem z ul. Grabiszyńskiej aż do Narodowego Forum Muzyki i dalej do Rynku.

Od pl. Legionów do skrzyżowania z ul. Świebodzką drogi rowerowe powstaną po obu stronach ulicy i będą dwukierunkowe. Natomiast od skrzyżowania z ul. Świebodzką do skrzyżowania z ul. Podwale pobiegnie jedna droga. Zostanie zbudowana po zachodniej stronie ulicy, tam gdzie mieście się budynek Okręgowej Rady Adwokackiej. 

Budowa drogi rowerowej przy ul. Sądowej to kolejny z projektów WBO. Koszt prac wynosi ok. 2,43 mln zł. W ramach WBO projekt uzyskał 250 tys. zł. Prace mają zakończyć się do grudnia 2022 r.

Remont istniejącej drogi rowerowej na Psie Pole

Ta inwestycja dopiero się rozpocznie, ale jest wyjątkowo ważna. Chodzi bowiem o remont drogi rowerowej wzdłuż ul. B. Krzywoustego. To właśnie tędy przejeżdża większość rowerzystów dojeżdżających z Psiego Pola do centrum Wrocławia bądź w przeciwnym kierunku.

Kliknij, aby powiększyć
Powiększ obraz: Na mapie zaznaczono część ul. B. Krzywoustego, wzdłuż której zostanie wyremontowana droga dla rowerów fot. ZDiUM Wrocław
Na mapie zaznaczono część ul. B. Krzywoustego, wzdłuż której zostanie wyremontowana droga dla rowerów

Obecnie Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (ZDiUM) poszukuje wykonawcy remontu wspomnianej drogi. Jego zadaniem będzie wymiana nawierzchni, regulacja krawężników i korekta oznakowania poziomego i pionowego. Jeśli uda się znaleźć wykonawcę przebudowa rozpocznie się jeszcze w tym roku. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl