wroclaw.pl strona główna

PILNE Potrącenie pieszego na Zamkowej we Wrocławiu

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Inwestycje
  4. Kleczków z Ołbinem połączą trzy tunele
Kliknij, aby zobaczyć galerię
Tunel pod torami kolejowymi dla autobusów miejskich, rowerów i pieszych połączy Ołbin z Kleczkowem w miejscu wewnątrzosiedlowej obecnie drogi na terenie Browarów Wrocławskich. Po stronie Kleczkowa powstanie ulica zapewni połączenie z Browarną i Zakładową Fot. Oleksandr Poliakovsky
Tunel pod torami kolejowymi dla autobusów miejskich, rowerów i pieszych połączy Ołbin z Kleczkowem w miejscu wewnątrzosiedlowej obecnie drogi na terenie Browarów Wrocławskich. Po stronie Kleczkowa powstanie ulica zapewni połączenie z Browarną i Zakładową

Powstaną aż trzy tunele, które połączą Kleczków z Ołbinem. Osiedla te rozdzielone linią kolejową nr 143 prowadzącą w kierunku Oleśnicy na razie łączy jeden tunel na ulicy Rychtalskiej. Jednak we wschodniej części Kleczkowa w ostatnich latach powstało wiele bloków, a inwestycje deweloperskie wciąż postępują zabudowując dalszą część osiedla.

Reklama

Najważniejsze informacje:

  • Miasto planuje budowę trzech tuneli pod torami kolejowymi, które połączą zachodnią część Kleczkowa z Ołbinem.
  • Przejścia i przejazdy pod torami linii 143 poprawią dostęp obecnym i przyszłym mieszkańcom Kleczkowa do dobrze rozwiniętej komunikacji zbiorowej na ulicy Jedności Narodowej, Słowiańskiej i Nowowiejskiej.
  • Budowę dwóch z trzech tuneli miasto scedowało na deweloperów, którzy budują bloki w zachodniej części Kleczkowa. 

I to właśnie deweloperzy zbudują, oprócz nowych ulic, dwa z trzech tuneli pod torami kolejowymi. Budowę trzeciego wzięło na siebie miasto.

Mapa przedstawia lokalizację tuneli pod torami dzielącymi Kleczków i Ołbin wroclaw.pl
Mapa przedstawia lokalizację tuneli pod torami dzielącymi Kleczków i Ołbin

Wszystkie tunele będą służyć pieszym i rowerzystom, a jeden z nich będzie również dla autobusów miejskich. Jego zadaniem będzie usprawnienie komunikacji zbiorowej, aby autobusy nie stały w korku na Rychtalskiej.

Wszystkie trzy mają ułatwić komunikację między osiedlami i usprawnić wydostanie się z Kleczkowa inaczej niż własnym samochodem.

Tunel nr 1 - krótsza droga do tramwajów

Tunel numer jeden znacznie skróci mieszkańcom ulicy Miłosza i Słonimskiego drogę do węzła przesiadkowego przy skrzyżowaniu Jedności Narodowej i Słowiańskiej. To świetna baza wypadowa: z przystanków o nazwie "Nowowiejska" można komunikacją miejską jechać w kierunku Poświętnego, Krzyków, Kromera, Oporowa, Kowal, Nowego Dworu, Lipy Piotrowskiej czy Psiego Pola.

<p>Tunel nr 1 skr&oacute;ci czas dojścia do węzła komunikacji miejskiej</p> Fot. Oleksandr Poliakovsky
Tunel nr 1 skróci czas dojścia do węzła komunikacji miejskiej

Tunel skróci drogę do tego miejsca. Zamiast 15 minut dojścia przez Rychtalską, w 6 minut dojdziemy do przystanków komunikacji miejskiej. Będzie też świetnym skrótem rowerowym.

Galeria zdjęć

    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 1. Rejon ulicy Dolnej (po stronie Ołbina) i ulicy Miłosza (po stronie Kleczkowa)

Tunel ten przygotuje deweloper Tru Development. Dojdziemy do niego od strony Jedności Narodowej, ulicą Namysłowską, Dolną (obok hali Grafit) i pod torami dotrzemy do Miłosza na Kleczkowie.

Tunel nr 2 - autobusy nie będą stały w korkach

Obecny tunel na Rychtalskiej pełni i nadal pełnić będzie role przejazdu dla samochodów. Nowym, który powstanie 300 metrów dalej, kursować będą autobusy. Dostępny też będzie dla pieszych i rowerzystów. Poprowadzona będzie tu nowa linia autobusowa lub przeniesiona trasa linii 111 (która obecnie jeździ przez Rychtalską). Tunel ułatwi też szybki dostęp do przystanków tramwajowych na ul. Jedności Narodowej oraz do ciągów rowerowych na osi mostów Warszawskich.

<p>Tunelem nr 2 będą jeździć autobusy zapewniając osiedlom sprawną komunikację zbiorową</p> Fot. Oleksandr Poliakovsky
Tunelem nr 2 będą jeździć autobusy zapewniając osiedlom sprawną komunikację zbiorową

Tunel będzie przebiegał drogą, która powstanie z przedłużenia obecnej wewnętrznej osiedlowej ulicy. Na razie dość trudno sobie wyobrazić kontynuację po stronie Kleczkowa, ponieważ nic tam jeszcze nie ma - ale tunel będzie łączył się z nową ulicą, którą także wybuduje deweloper.

Powstaną też ulice zapewniające wyjazd z osiedla i komunikację między blokami. Będą stanowić przedłużenie Zakładowej i Browarnej.

– Tunel w rejonie Browarów Wrocławskich to inwestycja w wygodę i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, głównie pieszych i rowerzystów. Dzięki inwestycji drogowej połączymy również ważne ciągi komunikacyjne, zmniejszymy korki i ułatwimy dojazd zarówno mieszkańcom, jak i osobom odwiedzającym tę okolicę — informuje Radosław Górecki, rzecznik prasowy Archicomu. — Z nowego przejazdu skorzystają też miejskie autobusy, a więc poprawimy dostępność komunikacji w tej okolicy, jak również skrócimy czas przejazdu publicznymi środkami transportu np. do centrum Wrocławia. 

Galeria zdjęć

    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa)
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa) Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 2. Rejon osiedla na terenie dawnego browaru (po stronie Ołbina) i ulicy Browarnej (po stronie Kleczkowa)

Archicom informuje, że podpisał już trójstronne porozumienie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz gminą Wrocław.

– Ponadto parafowaliśmy umowę na projekt i realizację z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta — dodaje Radosław Górecki.

W dokumencie Archicom zobowiązał się do sfinansowania i pełnego wykonania kilku zadań infrastruktury komunikacyjnej: 

  • projektu i budowy układu drogowego wraz z niezbędną infrastrukturą w ciągu ulic Zakładowej, Słonimskiego, Browarnej i Rychtalskiej (Etap I), 
  • projektu i budowy układu drogowego wraz z bezkolizyjnym skrzyżowaniem kolejowo-drogowym z linią kolejową nr 143 (tunel) pomiędzy ulicami Browarną i Jedności Narodowej (Etap II). 

Aktualnie złożone projekty czekają na akceptację ZDIUM.

Budowa tunelu ma się rozpocząć mniej więcej za rok i potrwa do końca 2028 roku.

Tunel nr 3 - rekreacja i nie tylko 

Koncepcję programowo-przestrzenną budowy trzeciego tunelu Wrocławskie Inwestycje zleciły spółce Rafins. Jest na ukończeniu, brakuje ostatnich uzgodnień. Tunel będzie miał około 40 metrów długości i połączy trasę pieszo-rowerową przy Kanale Miejskim na Kleczkowie z okolicą mostów Warszawskich.

<p>Tunel nr 3 zapewni atrakcyjny ciąg dla pieszych i rowerzyst&oacute;w wzdłuż Kanału Miejskiego&nbsp;</p> Fot. Oleksandr Poliakovsky
Tunel nr 3 zapewni atrakcyjny ciąg dla pieszych i rowerzystów wzdłuż Kanału Miejskiego 

– Projektanci przygotowali dwie koncepcje. Jedna uwzględnia plany przebudowy linii kolejowej przez PKP PLK, druga, jeśli Polskie Linie Kolejowe nie będą tu inwestować — wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji i dodaje, że niebawem będzie mógł pokazać gotową koncepcję wraz z wizualizacją.

Galeria zdjęć

    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy Fot. Oleksandr Poliakovsky
    Okolice tunelu oznaczonego na mapie jako 3. Połączy on promenadę przy Kanale Miejskim, którą obecnie rozdzielają tory kolejowe prowadzące do Oleśnicy

Tunel zapewni świetną trasę spacerową i na przejażdżki rowerowe wzdłuż Kanału Miejskiego przy Odrze. Przygotowana teraz koncepcja posłuży do ogłoszenia przetargu na projekt, na podstawie którego dopiero będzie można ogłosić przetarg na budowę. Zatem jego powstanie również jest kwestią najbliższych lat, a nie miesięcy.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama