Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Prace na skrzyżowaniu Kopycińskiego i Buforowej potrwają około trzech miesięcy. Kierowcy muszą do ulicy Kopycińskiego, czy dalej do Kostrzewskiej, Sari lub Bacewicz, jechać przez Drabika lub Komedy.
Jagodno - mapa z wytyczonym objazdem
- Od czwartku straż miejska w godzinach szczytu będzie rozdawać przygotowane przez nas ulotki z informacjami dla kierowców. Będziemy wdzięczni za cierpliwość i wyrozumiałość, ale apelujemy też o nie utrudnianie ruchu tym kierowcom, którzy korzystają z objazdu i parkowanie tylko w miejscach, gdzie jest to dozwolone. Szczególnie ważne jest to na ulicy Drabika - przypomina Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Buspas na Jagodno już w przyszłym roku
Budowa wydzielonego korytarza dla komunikacji miejskiej to kluczowa inwestycja dla Jagodna i Wojszyc. Prace ruszyły wiosną ubiegłego roku i potrwają do wiosny przyszłego. Ich koszt to ponad 42 mln zł, z czego około 40 mln zł pochodzi z programu „Polski Ład”.
Buspas powstaje na bazie projektu torowiska tramwajowego. Standardy tramwajowe spełnia podbudowa, pozioma i pionowa geometria trasy, przystanki, jest również pozostawiona przestrzeń pod słupy trakcyjne.
Miasto zdecydowało się na budowę buspasa, bowiem wydzielona, wolna od korków trasa autobusowa rozwiąże wiele problemów komunikacyjnych osiedla - dojazd do centrum stanie się zdecydowanie szybszy.
Kiedy tramwaj na Jagodno?
Docelowo powstanie tramwaj na Jagodno, ale przeszkodą jest linia kolejowa nr 285, z którą muszą przeciąć się tory tramwajowe. Premier Donald Tusk goszcząc na Jagodnie obiecał stworzenie przepisów umożliwiających krzyżowanie się torowisk i rzeczywiście zajmuje się tym resort infrastruktury.
Przepisy mają wejść w życie jesienią tego roku. Wrocław, nie czekając, aż przygotowywane rozporządzenie zacznie obowiązywać, ogłosił przetarg na projekt tramwaju oraz rozbudowy o kolejne pasy ruchu ulicy Buforowej. Zadaniem projektanta będzie stworzenie w porozumieniu z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi krzyżówki kolejowo-tramwajowej w oparciu o nowe przepisy.
W perspektywie dekady PKP PLK mają wynieść linię kolejową do Sobótki (nr 285) na nasyp. Wtedy problem skrzyżowania zniknie, tramwaje jeździć będą pod torami kolejowymi. Jednak to odległa perspektywa. Miasto chce na ten czas zbudować skrzyżowanie w jednym poziomie.