Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Wsiadanie z poziomu ulicy nawet do niskopodłogowych tramwajów jest trudne dla osób z ograniczeniami ruchowymi, wózkersów czy rodziców z dziećmi w wózkach. Wiedeńczycy znaleźli na to sposób i jako pierwsi zaczęli wynosić tę część jezdni, która znajduje się między chodnikiem a torowiskiem.
Przystanek wiedeński daje taki efekt, jak wsiadanie z peronu, mimo że pasażerowie są na ulicy. Kierowcy wjeżdżając na wyniesiony fragment ulicy muszą zwolnić, co zwiększa bezpieczeństwo pasażerów.
Przystanki wiedeńskie na skrzyżowaniu Piastowskiej z Sienkiewicza
Na tapecie ZDiUM-u jest sześć przystanków - wszystkie w obrębie ulicy Sienkiewicza. Cztery z nich znajdują się na skrzyżowaniu z Piastowską. Tutaj krzyżują się również tory tramwajowe, dlatego są cztery przystanki - po dwa na Sienkiewicza i Piastowskiej.
Przystanki wiedeńskie w tej lokalizacji (o wspólnej nazwie "Piastowska") ułatwią pasażerom korzystanie z tramwajów 1, 9, 16, 17 i 19.
Przystanki wiedeńskie przy skrzyżowaniu Sienkiewicza z Górnickiego
Kolejne dwa przystanki zostaną przebudowane na wysokości ulicy Górnickiego (przystanki "Górnickiego"). Służyć będą pasażerom linii 9, 17 i 19.
Jak informuje ZDiUM, budowa przystanków może rozpocząć się jeszcze w tym roku. Na razie czekamy na rozstrzygnięcie przetargu.