Pierwszy etap przebudowy ul. Asfaltowej obejmie odcinek od ulicy Pawiej do ulicy Granitowej. Objazd dla zamkniętego fragmentu drogi wyznaczono ulicą Granitową od Pawiej. Nowa organizacja ruchu obowiązuje od dziś, czyli od 4 maja. Mieszkańcy zamieszkujący odcinek wyłączony z ruchu będą dojeżdżać do posesji placem budowy.
Jaki jest cel przebudowy ul. Asfaltowej?
Remont ulicy Asfaltowej jest konieczny, bo jej stan jest taki, że pieszym i rowerzystom trudno się po niej bezpiecznie poruszać.
Dodatkowy powód: po otwarciu budowanego właśnie zespołu szkolno-przedszkolnego wzrośnie na tym odcinku ruch kołowy.
Co się zmieni na Asfaltowej i nie tylko?
Inwestycja obejmuje nie tylko obszar ulicy Asfaltowej, ale również Pawiej i Parafialnej, gdzie powstaną nowe przystanki autobusowe.
W ciągu ulicy Asfaltowej zaprojektowano chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie, nowe przejścia dla pieszych, wyniesione skrzyżowania oraz progi spowalniające. Nowa infrastruktura przystankowa, piesza i rowerowa powstanie również w ulicach Pawiej i Parafialnej. Szczególną uwagę zwrócono na rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pieszych. Mimo tego, że obszar ten już znajduje się w strefie 30, pojawią się dodatkowo wyniesione skrzyżowania oraz progi spowalniające.ZDiUM
Jaki jest zakres prac?
Przebudowa została podzielona na dwa zadania i etapy. Wprowadzenie nowej organizacji ruchu dla rozpoczęcia etapu 1, zostało zaplanowane na dzisiaj.
Zakres robót dla zadania i etapu 1:
- przebudowa jezdni ul. Asfaltowej na odcinku od ul. Pawiej do granicy działki nr 1/94, wraz z przebudową skrzyżowania z ul. Granitową (skrzyżowanie wyniesione) oraz poprawą parametrów wlotu ul. Asfaltowej na skrzyżowaniu z ul. Pawią,
- budowa 3 przejść dla pieszych: poziomego przez ul. Pawią przed skrzyżowaniem z ul. Asfaltową (kierunek północny), wyniesionego przez ul. Asfaltową na wysokości adresu ul. Asfaltowa nr 1, przez ul. Granitową na wyniesionym skrzyżowaniu,
- budowa sinusoidalnego progu zwalniającego w ul. Asfaltowej przed zjazdem na teren zespołu szkolno-przedszkolnego,
- budowa drogi pieszo-rowerowej po północnej stronie ul. Asfaltowej (z wyłączeniem działki nr 58 AM-8 obręb Wojszyce),
- przebudowa i budowa przejść dla pieszych wraz z doświetleniem,
- przebudowa odwodnienia jezdni
- budowa trzech przystanków autobusowych: dwóch w ul. Pawiej w rejonie skrzyżowania z ul. Asfaltową oraz jednego na ul. Parafialnej za skrzyżowaniem z ul. Grota-Roweckiego (kierunek północny),
- przebudowa kolidującego uzbrojenia branży teletechnicznej.
W ramach realizacji zadania i etapu 2 zaprojektowano:
- drogę pieszo-rowerową po północnej stronie ul. Asfaltowej, na odcinku od ul. Pawiej do granicy dz. nr 11/2 AM-6 (dz.nr 58 AM-8),
- drogę pieszo-rowerową po wschodniej stronie ul. Pawiej (na odcinku od skrzyżowania z ul. Asfaltową do ul. Pawła Jasienicy),
- przejścia dla pieszych: przez ul. Pawią za skrzyżowaniem z ul. Asfaltową oraz przez ul. Asfaltową na skrzyżowaniu z ul. Pawią,
- oświetlenie wraz z doświetleniem przejść dla pieszych,
- budowę MKT,
- nasadzenia kompensacyjne.
Zadanie finansowane ze środków Gminy Wrocław, wykonawcą jest GM ROADS POLSKA SP. Z O.O., Cieśle 44, 56-400 Cieśle.
Koszt inwestycji: prawie 3 544 216 zł.