Większość prac – poza naprawą kotła, wykonana została siłami członków klubu
- Wykonaliśmy demontaż oraz montaż kotła po naprawie, zregenerowaliśmy cały układ stawidłowy oraz napędowy, wraz z regulacją rozrządu pary, wykonaliśmy regenerację układu zawieszenia parowozu oraz układu hamulcowego. Zregenerowaliśmy całą armaturę kotła, tj. centralną odbiornicę pary, inżektory, odmulacze, zawory zasilające kotła itd. Przeobręczowany został także jeden zestaw kołowy parowozu. Nie sposób wymienić wielu innych prac, które były wykonane przez te dwa lata – piszą członkowie KSK.
Jaka będzie przyszłość wyremontowanego parowozu?
W Klubie Sympatyków Kolei mają nadzieję, że parowóz zostanie we Wrocławiu i że będą mogli nadal się nim opiekować. Decyzja należy jednak do właściciela.
– Pracujemy nad tym. Na pewno parowóz wyjedzie na tory. Nam też na tym zależy. Remont nie sfinansował się sam i chcemy, żeby ten parowóz funkcjonował. W jakiej formie ta współpraca ze stowarzyszeniem mogłaby przebiegać, nad tym jeszcze pracujemy – mówi Andrzej Wyszyński, rzecznik prasowy DB Cargo Polska.