Krasnal Złotóweczka, doskonale znany wrocławskim przedszkolakom z projektu „Przedsiębiorczy przedszkolak", wraz ze swym przyjacielem Zającem, byli bohaterami „Spotkań z Krasnalem Złotóweczką”. Tym razem projekt dedykowany był nieco starszym dzieciom, a mianowicie klasom 0 i I wrocławskich szkół podstawowych. Zajęcia miały formułę lekcji złożonej z 15-minutowego interaktywnego przedstawienia teatralnego oraz zabaw edukacyjnych utrwalających nabytą wiedzę.
Rozważny, skrupulatny, mądry i pracowity Krasnal zawsze zastanawiał się, zanim podjął decyzję. Zając za to był impulsywny i szybki w działaniach; pochopnie podejmował decyzje, nie zważając na żadne przestrogi. Zając chciał mieć dużo i bardzo szybko.
Scenariusz lekcji teatralnej został napisany z myślą o:
- nauce gospodarowania pieniędzmi i robienia przemyślanych zakupów (np. zając wydaje wszystkie pieniądze na tort, po którym strasznie chce mu się pić, ale nie ma już za co kupić napoju)
- zwróceniu uwagi na uważne czytanie umów i dokumentów do końca, podpisywanie ich tylko po przeczytaniu (6-latek oczywiście sam umowy nie przeczyta, ale dzieciom koduje się przekaz, że trzeba to zrobić, czemu głośno dają wyraz podczas lekcji)
- wykształceniu zdolności dostrzegania szans i ich wykorzystywania (Zajączek dostaje od mamy pieniądze oraz listę zakupów; resztę z zakupów może sobie wziąć. Im taniej kupi warzywa z listy, tym więcej pieniędzy zostanie dla niego – dlatego dzieci pomagają Zającowi uważnie czytać opisy, zliczać pieniążki i wybrać najtańsze warzywa)
- wykształceniu umiejętności oceny ryzyka (Zając chce wziąć kredyt na łapu capu, nie doczytawszy w umowie konsekwencji; Krasnal czyta umowę, doskonale zna konsekwencje i dopiero on uświadamia je Zającowi).
Lekcje teatralne zostały przeprowadzone w 30 klasach 0 i I we wrocławskich szkołach podstawowych i przedszkolach, a jego realizatorem było Wrocławskie Centrum Twórczości Dziecka (tryb konkursu dla organizacji pozarządowych).
W drugiej edycji projektu (2014/2015) zajęcia dla dzieci zostały wzbogacone o warsztaty aktorskie oraz plastyczne (samodzielne wykonanie kukiełek krasnala i Zająca – do wykorzystania w domu w zabawie z rodzicami). Z tego też powodu zajęcia odbywały się nie w placówkach oświatowych (jak w pierwszej edycji), ale w siedzibie Wrocławskiego Centrum Twórczości Dziecka. Wzięło w nich udział 50 klas 0 i I wraz z opiekunami.
Oba projekty zostały zakończone.