Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Wrocławski Pakiet Pomocowy
O szczegółach pakietu pomocowego dla wrocławskich firm mówi Marcin Urban, skarbnik miasta.
To pierwsza odsłona rozwiązań, z których skorzystać mogą m.in. właściciele restauracji, kawiarń, hotelów, ośrodków kulturalnych czy salonów kosmetycznych, właściciele księgarń, sklepów z odzieżą, salonów obuwniczych czy sklepów ze sprzętem gospodarstwa domowego.
- odroczenie terminów płatności za lokale komunalne, podatek od nieruchomości czy dzierżawę terenu
- rozłożenie płatności na raty (czynsze, podatki od nieruchomości, dzierżawy)
- ewentualne umorzenie odsetek od tych kwot
Czytaj także: Wrocławski Program Interwencji Społecznej
Wszystkie podmioty (to zmiana wprowadzona 19 marca), które są w rozporządzeniu ministra (ws. koronawirusa), od 14 marca mają zawieszoną konieczność płacenia za czynsze w lokalach komunalnych.
Kto może skorzystać
Ze wsparcia może skorzystać przedsiębiorcy, których działalność zostały dotknięte konsekwencjami epidemii (szczegóły w BIP).
Trzeba jednak złożyć odpowiednie dokumenty. Wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z wymaganymi załącznikami, przedsiębiorca może złożyć w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą ePUAP lub drogą mailową: [email protected], jak również w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego.
Czytaj także: Zobacz, jak założyć ePUAP
Uproszczone ubieganie się o pomoc
Podstawowe wymagane przy składaniu dokumenty są wymogiem wprowadzonym przez rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis z art. 37
- Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis.
- Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów).
- Dokumenty finansowe za I kw. 2020 roku lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej.
- Oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą) - stanowiące podstawę dla ubiegających się o ulgę w odniesieniu do należności o charakterze cywilnoprawnym (jak np. użytkowanie wieczyste, dzierżawa, czynsz).
- Wniosek o udzielenie ulgi - cywilnoprawne.doc
- Wniosek o udzielenie ulgi - podatkowe.doc
Przedsiębiorco, jeśli masz kłopot z wypełnieniem któregokolwiek z wymaganych formularzy napisz do nas e-mail [email protected], i krótko opiszo jaką pomoc chcesz się ubiegać, podaj numer telefonu a my skontaktujemy się z Tobą i pomożemy Ci wypełnić dokumenty. W temacie wiadomości napisz "PROŚBA O POMOC W WYPEŁNIENIU DOKUMENTÓW"
Ważne! Ze względu na Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii i ograniczenia sposobu przemieszczania się nie przewidujemy dostarczania wniosków osobiście do budynków Urzędu Miejskiego.
W przypadku, gdy sytuacja finansowa przedsiębiorcy nadal będzie trudna, mimo przyznanej ulgi, będzie możliwe ponowne wystąpienie z wnioskiem o zmianę wydanej decyzji ulgowej lub o zmianę zawartego porozumienia. Z wnioskiem należy wystąpić na minimum 30 dni przed upływem terminu odroczenia lub upływem płatności danej raty.
Centrum Wsparcia Przedsiębiorców
23 marca br. w Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej 41 rozpoczęło działalność wrocławskie Centrum Wsparcia Przedsiębiorców. Wszelkie sprawy związane z ulgami podatkowymi oraz ulgami od zobowiązań cywilnoprawnych, które adresowane są do miasta, załatwimy tam telefonicznie lub mailowo.
Od poniedziałku do piątku w godzinach 7.45 – 15.45, urzędnicy i eksperci czekają na przedsiębiorców pod numerami telefonów: 71 777 72 87.
Uruchomione zostały także 2 dedykowane adresy mailowe:
- do składania wniosków: [email protected]
- do udzielania informacji: [email protected]