wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 04:20

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rozwiązania dla południa – podsumowanie konsultacji z mieszkańcami
  4. Inwestycja Spiska-Orawska

Wykonamy powiązanie między ulicami Spiską i Orawską jako przeznaczone dla pieszych i rowerzystów. Nie wykluczamy, że w przyszłości, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom związanym z budową nowego połączenia drogowego, uda się stworzyć takie powiązanie w śladzie linii kolejowej 285 na odcinku od ulicy Orawskiej do ulicy Grota-Roweckiego.

Postulaty z konsultacji społecznych

Temat powiązania pomiędzy ulicami Spiską i Orawską oraz charakter jaki powinno ono mieć było szeroko dyskutowane na konsultacjach społecznych podczas spotkań na żywo oraz znalazło się w wielu postulatach zgłoszonych online. Głosy dotyczące tego połącznia można podzielić na dwie grupy. Zwolenników pozostawienia powiązania między tymi ulicami jako pieszo-rowerowego oraz zwolenników wprowadzenia w to powiązanie ruchu samochodowego.

Rekomendacje 

  • Zaprojektowanie i wykonanie powiązania pomiędzy ulicami Spiską i Orawską wyłącznie dla pieszych i rowerzystów;
  • Po przełożeniu linii kolejowej 285 na wiadukt/nasyp kolejowy analiza, czy możliwe jest poprowadzenie nowej drogi w śladzie starych torów (Orawska – Grota-Roweckiego).

Realizacja powiązania dla pieszych i rowerzystów Spiska – Orawska – zaplanowana do realizacji przez dewelopera w ramach realizacji z art. 16 ustawy o drogach publicznych na 2026 rok.  

Uzasadnienie

Po analizie kontekstu obu ulic zdecydowaliśmy się na powiązanie pieszo-rowerowe. Ulica Spiska łączy się z Promenadą Krzycką, prowadzi przez Park Skowroni do ogródków działkowych i Przylądka Dobrej Nadziei (placówki onkologicznej dla dzieci). Budowa drogi wymagałaby ingerencji w te tereny. Ulica Orawska kończy się na kameralnej ulicy Łubinowej, łączącej się z Agrestową i Parafialną – ich parametry wykluczają wprowadzenie większego ruchu czy autobusów.

Widzimy jednak możliwość utworzenia w przyszłości nowego połączenia drogowego między Orawską a Grota-Roweckiego w śladzie obecnej linii kolejowej 285, po jej przeniesieniu na wiadukt. Wymaga to jednak dalszych analiz po decyzjach PKP PLK.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!