Postulaty z konsultacji społecznych
Postulaty zgłaszane w kontekście ulicy Pawiej można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich obejmuje konieczność przebudowy ulicy na odcinku najbardziej zniszczonym – od ulicy Jasienicy do Przystankowej - mieszkańcy zwracają uwagę na złą nawierzchnię, brak chodnika po wschodniej stronie czy wytarte, nieczytelne oznakowanie poziome przejścia dla pieszych.
Postulaty związane z remontem dotyczyły również umożliwienia przejazdu rowerem po ulicy i utworzenia tym samym trasy rowerowej łączącej ulicę Asfaltową z Promenadą Krzycką i szkołą na ulicy Kłodzkiej. Druga grupa obejmowała postulaty związane w poszerzeniem istniejącego wiaduktu kolejowego na ulicy Pawiej i wprowadzenie tam zupełnie nowego łącznika drogowego, który miał prowadzić do ulic Kukuczki lub Strońskiej stanowiąc dodatkowe powiązanie samochodowe w tej części miasta.
Rekomendacje
- Dokończenie projektu i przebudowa ulicy Pawiej na odcinku od Jasienicy do Przystankowej:
- Poprawa nawierzchni jezdni;
- Dostosowanie jezdni do przejazdu rowerów
- Dobudowanie chodnika po wschodniej stronie ulicy.
Projektowanie dobiega końca. Realizacja przebudowy zaplanowana jest do końca 2025.
Uzasadnienie
W ramach przebudowy ulicy Pawiej poprawimy nawierzchnię i dobudujemy chodnik po wschodniej stronie. Zgodnie z wytycznymi konserwatora zachowamy historyczny charakter ulicy, ale nawierzchnia zostanie ułożona na nowo, z gładkimi pasami po bokach dla rowerzystów. Poprawimy też warunki dla rosnących przy ulicy drzew.
Nie uwzględniamy propozycji nowego połączenia drogowego przez wiadukt, ponieważ oznaczałoby to przecięcie Promenady Krzyckiej i ingerencję w park osiedlowy, który jest ważną drogą do szkoły. Lokalne ulice nie są przystosowane do zwiększonego ruchu. Zamiast tego stawiamy na usprawnienie komunikacji zbiorowej i dokończenie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.