wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

22°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 17:20

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rozwiązania dla południa – podsumowanie konsultacji z mieszkańcami
  4. Tramwaj na Borowską

Po konsultacjach z mieszkańcami wprowadzamy zmiany w projekcie tramwaju „Borowska – Szpital". Najważniejsze modyfikacje to nowe skrzyżowanie przy ul. Kukuczki, buspas w trasie tramwajowej oraz droga rowerowa po wschodniej stronie ul. Borowskiej. Do 2030 roku planujemy też projekt tramwaju na pozostałym odcinku Borowskiej.

Postulaty z konsultacji społecznych

Mieszkańcy wskazali jako kluczowe problemy: opóźnienia autobusów (szczególnie przy szpitalu), brak buspasa oraz niebezpieczne skrzyżowanie z ul. Kukuczki. Dyskutowano też o planowanej trasie tramwajowej od pętli Gaj do Szpitala – część mieszkańców popierała ten projekt, inni woleli od razu budowę trasy na całej Borowskiej. Poruszono też temat parkingu P+R przy nowej pętli oraz brakującej drogi rowerowej po wschodniej stronie ulicy.

Rekomendacje

  • Dokończenie koncepcji tramwaju „Borowska szpital" z następującymi zmianami:
    • Trasa autobusowo-tramwajowa w obu kierunkach Przebudowa skrzyżowania z ul. Kukuczki (z sygnalizacją),
    • Zintegrowana pętla autobusowo-tramwajowa z parkingiem P+R,
    • Droga rowerowa po wschodniej stronie,
    • Projekt tramwaju do Szpitala ma być gotowy do marca 2026 roku. Później rozpoczniemy prace nad trasą na pozostałym odcinku – od Działkowej do Glinianej.

Uzasadnienie

Budowa tramwaju do Szpitala to pierwszy etap rozwoju trasy na Borowskiej. Pozwoli to na przedłużenie linii z pętli Gaj i wprowadzenie wszystkich typów tramwajów, nie tylko dwukierunkowych.

Uwzględniamy główny postulat mieszkańców – przebudowę skrzyżowania z ul. Kukuczki. Dodajemy też drogę rowerową po wschodniej stronie, by rowerzyści jadący od Grota-Roweckiego nie musieli przekraczać Borowskiej.

Trasa będzie autobusowo-tramwajowa, co wraz z buspasem na Grota-Roweckiego stworzy długi odcinek uprzywilejowany dla komunikacji zbiorowej. Przy szpitalu powstanie węzeł przesiadkowy z parkingiem P+R, który w przyszłości można rozbudować.

Dalszy odcinek Borowskiej (Działkowa – Gliniana) zostanie zaprojektowany zgodnie z Programem tramwajowo-autobusowym 2024-2032. Wcześniej konieczne będzie wzbogacenie centrum miasta o dodatkowe połączenia tramwajowe, m.in. w ul. Suchej.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!