wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 05:20

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rozwiązania dla południa – podsumowanie konsultacji z mieszkańcami
  4. Inwestycja Iwaszkiewicza-Kajdasza

Budowa Łącznika Iwaszkiewicza-Kajdasza jest powiązana z buspasem na Jagodno (ukończenie w przyszłym roku) oraz planowanym buspasem na Grota-Roweckiego. Żeby szybko poprawić komunikację zbiorową na południu, najlepszym rozwiązaniem będzie budowa jezdni busowej przez Klin Wojszycki do pętli Kajdasza i zatoki postojowej przy Kryształowej. Ruch samochodowy nie będzie tam dopuszczony, by zachować konkurencyjność autobusów jadących do centrum.

Postulaty z konsultacji społecznych

Mieszkańcy podzielili się na trzy grupy: zwolenników jezdni wyłącznie dla autobusów (poprawa komunikacji zbiorowej), zwolenników dopuszczenia ruchu samochodowego (brak takiego połączenia obecnie) oraz przeciwników budowy przez Klin Wojszycki (obawy o hałas i zachowanie terenów zielonych). Proponowano też alternatywne trasy autobusowe istniejącymi ulicami oraz połączenie wszystkich południowych osiedli od Partynic po Brochów.

Rekomendacje

  • Budowa Łącznika obejmująca:Jezdnię autobusową z infrastrukturą pieszą i rowerową przez Klin Wojszycki (450 m)
  • Brakujące fragmenty ulic dla ruchu ogólnego (łącznie 370 m)
  • Zatokę dla autobusów przy ul. Kryształowej
  • Rozpoczęcie projektowania w trybie "projektuj i buduj" w I kwartale 2025

Uzasadnienie

Wybieramy wariant jezdni wyłącznie autobusowej, bo pozwoli to na szybszą poprawę sytuacji niż czekanie na przebudowę Grota-Roweckiego. Nowe połączenie wraz z zatoką postojową i buspasem na Buforowej (lipiec 2025) umożliwi uruchomienie nowych linii autobusowych już w 2026 roku.

Łącznik ominie najcenniejszą zieleń i będzie wyposażony w infrastrukturę pieszą i rowerową. Autobusy spełniają normy Euro6, więc ich wpływ na środowisko będzie minimalny. Nie uwzględniamy postulatów o ruchu samochodowym, bo zniszczyłoby to konkurencyjność komunikacji zbiorowej i zwiększyło ruch na okolicznych ulicach.

Wraz z istniejącym ciągiem Lutosławskiego-Asfaltowa-Parafialna, nowy łącznik zapewni lepsze połączenia autobusowe między południowymi osiedlami a centrum miasta.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!