wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

13°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 03:50

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Co nowego w MPK Wrocław w 2024 roku? Zobacz!
Kliknij, aby powiększyć
Zajezdnia Gaj - widok na budynek zajezdni fot. Bartosz Chochołowski
Zajezdnia Gaj - widok na budynek zajezdni

Remonty sieci trakcyjnej i torowisk, zwiększenie zatrudnienia i co za tym idzie poprawa punktualności, modernizacja zajezdni, czy unowocześnienie taboru. To tylko niektóre z wyzwań stojących przed MPK Wrocław. Przewoźnik zdradza swoje plany na 2024 rok. Przeczytajcie.

Reklama

Ostatnie lata stały pod znakiem programu TORYwolucja, w ramach którego wrocławskie MPK zrealizowało na terenie miasta blisko 60 inwestycji za ponad 300 milionów złotych! To jednak nie koniec...

­­– Nie zatrzymujemy się i kontynuujemy realizowanie zadań mających na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa naszych pasażerów. W ramach naszego flagowego programu TORYwolucja, w latach 2019-2023, wykonaliśmy wszystkie pilne remonty, a teraz na bieżąco remontujemy tory i sieć trakcyjną – mówi Witold Woźny, prezes MPK Wrocław i dodaje:

– W roku 2024 wykonamy przede wszystkim remonty torowisk w newralgicznych punktach miasta.

Na których ulicach zajdą zmiany? 

MPK Wrocław planuje w tym roku prace remontowe w zakresie poprawy stanu torowisk oraz sieci trakcyjnej. Zgodnie z zapowiedzią zrealizowane w tym roku zostaną następujące zadania:

  • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Szewskiej (rozjazd od strony ul. Krupniczej wraz z odcinkiem od ul. Świdnickiej do ul. Szewskiej),
  • wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu placu Powstańców Wielkopolskich z ul. Trzebnicką oraz przebudowa połączenia z Zajezdnią Ołbin wraz z przebudową sieci trakcyjnej,
  • modernizacja torowiska w ul. Szczytnickiej,
  • modernizacja torowiska w ul. Powstańców Śl. od ul. Piłsudskiego do ul. Swobodnej,
  • modernizacja przejazdu na skrzyżowaniu ul. Grabiszyńskiej z ul. Zaporoską,
  • budowa rozjazdów w ul. Słowiańskiej przy zajezdni Ołbin (rozjazd od strony Jedności Narodowej) wraz z siecią trakcyjną,
  • wymiana sieci trakcyjnej w ul. Powstańców Śląskich od ul. Świdnickiej do Al. Hallera i na ul. Kosmonautów,

MPK wyremontuje także zajezdnie. Na zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej wykonana zostanie lakiernia, a gruntowny remont przejdzie jednak z hal zajezdni tramwajowej „Gaj”. Ponadto zakończona zostanie modernizacja zajezdni tramwajowej „Borek”.

Ciąg dalszy rewolucji taborowej

Do końca roku przyjedzie do Wrocławia 16 nowych tramwajów Moderus Gamma i we flocie MPK będzie ich już łącznie 46, w ramach podpisanej w 2021 roku umowy z Modertrans.

Flotę przewoźnika zasilą także 24 nowoczesne tramwaje Pesa Twist (pierwsze do końca kwietnia, ostatnia na początku przyszłego roku). Pesy mają sukcesywnie zamieniać najstarsze modele w taborze tramwajowym, czyli Konstale 105 (105Na, 105NWr i 105 NWrAs).

Podwyżki dla pracowników

Na początku tego roku MPK podpisało porozumienie z dwiema organizacjami związkowymi, które były stroną sporu zbiorowego. Formalnie kończy to spór zbiorowy. Udało się uzyskać kompromis, który godzi interes pracowników z możliwościami finansowymi spółki.

– Mamy nadzieję, że trzecia organizacja, która była stroną sporu zbiorowego wróci do rozmów. Porozumienie jest gotowe do podpisu – podkreśla prezes Woźny.

Wypracowane ze związkami porozumienie dotyczyć będzie nie tylko pracowników ruchu, czyli kierowców i motorniczych, ale również pracowników zaplecza. Oni również dostaną średnio 800 złotych od kwietnia i jednorazowe świadczenie w wysokości 1500 zł, w trzech równych ratach od lutego. Przypomnijmy, że najmniej zarabiający pracownicy dostali już w grudniu podwyżki.

Kolejna tura rozmów ze związkami zawodowymi o podwyżkach i o nowym systemie pracy przewidziana jest na lipiec tego roku.

Będzie więcej kierowców i motorniczych?

Jednym z głównych wyzwań MPK na ten rok jest szeroko pojęta poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej.

– Liczymy, że większe stawki dla pracowników ruchu, czyli kierowców i motorniczych przełożą się na  wzrost zatrudnienia, a wyremontowanie newralgicznych punktów w mieście, w połączeniu ze wzrostem liczby pracowników wpłyną na poprawę punktualności – mówi Przemysław Nowicki, wiceprezes wrocławskiego MPK i dodaje:

– Z naszych ostatnich wyliczeń wynika, ze brakuje nam około 100 kierowców i motorniczych. Sytuacja na rynku pracy w tym sektorze jest bardzo trudna, natomiast trwają kursy dla kierowców i motorniczych, co w efekcie może przyczynić się do zwiększenia zatrudnienia i na to liczymy – zaznacza.

Źródło: materiały prasowe

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl