Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Telefony alarmowe i ratunkowe we Wrocławiu
W razie bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia należy dzwonić na telefony ratunkowe:
-
Numer ratunkowy 112
-
Pogotowie Ratunkowe 999
-
Policja 997
-
Straż Pożarna 998
-
Straż Miejska 986
-
Centrum Powiadamiania Ratunkowego WOPR - numer ratunkowy nad wodą 601 100 100
-
Stały dyżur Centrum Zarządzania Kryzysowego 71 770 22 22
Telefony awaryjne we Wrocławiu
-
Pogotowie energetyczne 991 (połączenie bezpłatne, dostępne także z tel. komórkowych)
-
Pogotowie gazowe 992
-
Pogotowie ciepłownicze 993
-
Pogotowie wodno-kanalizacyjne 994 (czynne przez całą dobę, bez numeru kierunkowego, połączenie bezpłatne),
Infolinie we Wrocławiu
-
Centrum Informacji Turystycznej 71 3443 111 (poniedziałek-piątek: 9.00-19.00)
-
Dolnośląska Informacja Turystyczna 71 342 01 85
-
Punkt informacji dla obcokrajowców 71 77 24 950
-
INFOLINIA MPK - 71 321 72 71 , 71 321 72 70 , 71 325 08 89 (poniedziałek - piątek 7.00-20.00)
-
Infolinia PKP - 19 757
-
Infolinia PKP Przewozów Regionalnych - 703 20 20 20
-
Infolinia PKP PR dla osób niepełnosprawnych - 800 022 222 (poniedziałek-piątek, oprócz świąt: 7.30 - 18.00)
-
Infolinia Polbus PKS 703 400 444
Infolinia Urzędu Miejskiego we Wrocławiu
-
Konsultanci UM Wrocław - 71 777 77 77 (więcej o infolinii tutaj)
Telefony zaufania
-
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 (linia bezpłatna)
-
Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12
-
Policyjny Telefon Pogotowia Dziecięcego 71 340 38 03 (telefon ze specjalnym przeznaczeniem dla dzieci, które widzą przemoc w domu)
-
Policyjny Telefon Zaufania 0800 283 107 (z telefonów stacjonarnych / połączenie bezpłatne), dyżury policjantów: poniedziałek-piątek godz. 10.00-18.00, przez resztę dnia włączona jest automatyczna sekretarka, odsłuchiwana na bieżąco, 71 344 15 53 (numer dla użytkowników telefonów stacjonarnych i komórkowych / połączenie płatne wg stawek operatora)
-
SMS-owa linia policyjna dla osób głuchych 697 071 112 - numer przeznaczony wyłącznie do wysyłania SMS przez osoby z dysfunkcją mowy, lub niedosłyszące
Telefony zaufania dla osób doświadczających przemocy
-
Telefon zaufania MOPS we Wrocławiu 512 198 939 (24h)
-
Ośrodek Interwencji Kryzysowej Pomoc 71 796 40 85 (24h)
-
Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" 801 120 002 (poniedziałek-sobota: 8.00-22.00, niedziele i święta: 8.00-16.00)
-
Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie 800 120 226 (poniedziałek-piątek: 9.30 - 15.30; przez resztę dnia włączona jest automatyczna sekretarka, która jest odsłuchiwana na bieżąco)
Pomoc w weekendy we Wrocławiu
-
Stowarzyszenie CURATUS 71 77 66 208 (sobota, niedziela i święta 9:00 – 19:00)
-
NEUROMED 71 79 96 855 (od soboty do poniedziałku, 20.00 – 08.00 rano)
POMOC PSYCHOLOGICZNA dla osób doświadczających przemocy we Wrocławiu
-
Centrum Praw Kobiet, 511 506 216 (poniedziałek – czwartek 10.00 – 18.00, piątek 10:00 – 15:00)
-
Fundacja NON LICET, 572 108 352 (poniedziałek-czwartek 16.00-20.00)
-
Stowarzyszenie EVOLUTIO, 731 450 926 (poniedziałek – piątek 10.00-18.00)
-
Stowarzyszenie INTRO, 881 220 440 (poniedziałek – piątek 10.00-15.00)
-
Wrocławskie Centrum Zdrowia, 538 579 554 (poniedziałek – piątek 8.00-20.00)
Więcej na www.kampaniaprzemoc.pl
Zaginięcie dziecka
-
Telefon w sprawie zaginionego dziecka 116 000 (24h, połączenie bezpłatne)
-
Zgłaszanie zaginięć osób 801 24 70 70 lub 22 654 70 70 (24 h linia wsparcia Fundacji ITAKA)
Ważne telefony - pozostałe
-
Pogotowie Opiekuńcze 71 799 89 06 (24h)
-
Policyjna Izba Dziecka 71 340 31 78
-
Pogotowie Weterynaryjne 71 337 36 36 (24h)
-
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna we Wrocławiu 800 19 500, 603 720 579 - całodobowo - telefon czynny 7 dni w tygodniu, 71 361 46 91 lub 92, 693 900 908, 781 400 199, 887 811 060
-
Narodowy Fundusz Zdrowia we Wrocławiu infolinia 71 194 88
-
Biuro Rzeczy Znalezionych 71 376 08 96 (środa: 8.30-16.00, w pozostałe dni robocze w godz. 8.00-14.00)
-
Biuro Obsługi Pasażera MPK Wrocław 71 321 72 71 (poniedziałek-piątek: 8.00-20.00)
-
Telefoniczne centrum obsługi klienta MPWiK 71 34 09 655 (środa: 8.00-17.00, w pozostałe dni robocze w godz. 8.00-15.00)
-
Zgłoś awarię do ZDiUM 71 376 00 22 , 19501 - telefon całodobowy, więcej czytaj tutaj
-
Miejski Rzecznik Konsumentów 71 777 79 02 – sekretariat, 71 777 75 59 – sekcja ds. Obsługi Konsumentów; Obsługa telefoniczna Konsumentów (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.30).